• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • ladymarmelade

Hej hej!
    Unnarlördag blev en unnarsöndag också :D Men inte nåt direkt onyttigt, men ändå...
    Jobbade 12 tim idag och klarade inte av att hålla mig till ren kur.
    Men imorgon kör jag ren ND + Allévokur igen. Och håller tummarna för att det blir ett stort minus på vågen på fredag!

pasia
    Du ska ju inte känna dig fet när du väger 54 kg. Det är ju min målvikt ungefär, och vi var väl nästan lika långa? (korta :D )
    Försök att kika in här så ofta du kan, för vi har blivit ganska bra på att peppa varandra här inne :)

Kram ladymarmelade

• Snowsee

Ny vecka och nya tag hoppas jag. Idag går jag på en kombinerad ND-och fruktkur denna veckan. Förra veckan var verkligen ett h-vete. Har inte mått bra psykiskt och då äter jag vilket visade sig på vågen idag... :( Men ska försöka ladda om nu och ta tag i det hela...

• Stora A

Körde första passet med min hemma-dvd-pilates... Och den var såå bra! :)

Trodde att jag skulle dö under tiden men jag tog mig igenom den, inte så graciöst dock :D Min m2b skrattade så att han höll på att dö, men kämpade tappert med mig!

Har varit duktig i helgen också, 2 powerwalks har jag hunnit med!

• ladymarmelade

Stora A
    Vilken dvd är det du har? Jag fick nyligen hem MTV Pilates mix som jag beställde, men jag har inte hunnit (läs orkat :D )köra igenom den än. Kanske ska ta en provstund ikväll. Frågan är bara om jag vill göra det när min sambo är hemma...

Har klarat hela dagen på ND, men nu när min sambo åt middag så trillade jag dit litegrann. Åt lite kött och wokade grönsaker. Hoppas att det inte "nollar" resten av dagen som jag har genomlidit. SUCK... Känns inte riktigt bra nu efteråt.

• AggaP

Qozze

Jag tänkte också så med klänningen, att jag skulle nå min målvikt innan jag testade. Men jag ville ändå börja kolla runt lite för jag hade hört att det kan ta ganska lång tid att beställa. I affären sa hon att min klänning inte kommer förren i september, jag gifter mig i december. Det beror säkert på vilken klänning man väljer, och om man ska hyra eller köpa. Men ville bara berätta att det tar mycket längre tid än vad jag trodde.

Jag har lagt av helt och hållet med att försöka gå ner denna veckan (har haft semester ons-ons) så torsdag morgon är det hårdkörning igen. Kämpa på tjejer, jag har ätit hur mycket som helst och varken jag eller min mage mår bra av det, man känner sig tjock och mår illa. MYCKET bättre att äta ordentligt.

• Vickan78

AggaP

Vill bara säga att jag blev jätteimponerad av att du gått ner 7 kg! Det är ju jättebra!

Själv har jag tappat 2 kg, och det känns bra. Äter hyfsat bra mat, och unnar mig det mesta, men försöker att vara lite måttlig och äta mindre portioner...och träna förstås.

• alexaa

vägde mig idag.. - 2,7 sen 1a april=) värsta nöjd=)
    står nu på 55,0.. mitt mål var från start 54,7 sista april..tror jag kommer klara det=)

• ladymarmelade

God morgon tjejer!
    Sitter och äter "frukost" och sen är det dags för en cykeltur. Var så himla nöjd med mig själv igår kväll. Efter att jag och sambon varit ute och handlat, så gick vi ut på en riktig powerwalk i över en timme. Jag gick med stavar för att vara riktigt effektiv. Vad skönt det var att komma hem och känna att man gjort något nyttigt istället för att bara sitta i soffan och glo på TV hela kvällen. Det fanns ju tid över för det nu också :)

Kämpa på tjejer!!! :)

• AggaP

Vickan78
    Tack så mycket, känns bra att tänka på att man har varit lite duktig också, innan denna veckan med alla småkakor....

alexaa
    Bra jobbat, du är ju snart där, klart du klarar målet.

ladymarmelade
    Verkar ju som om du verkligen börja komma in i bantningen nu, vad kul att läsa att det går så bra för dig. Vänta bara tills du ser alla minus på vågen.

Kände mig så äcklad efter all mat jag ätit, så jag har precis kommit hem efter en runda som jag sprang i skogen. Känner mig så nöjd och skön i kroppen.

• Qozze

AggaP: Menar du att det tar så lång tid att få en klänning? Ett par månader har jag kunnat tänka mig men 5 månader? Låter väldigt länge. Kanske man måste börja kolla i alla fall, man vill ju inte riskera tidsbrist i slutändan...

Snowsee: 10 000 steg per dag låter som en hel del. Har svårt att nå dit. Kommer oftast upp i mellan 7 000 och 9 000 steg per dag, men även om jag har tränat och promenerat så når jag sällan 10 000 i alla fall. Tycker det är lite skumt. Fast min stegränare kanske inte funkar så bra?

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!