• jeli81

Midsommaraftons brudar 2007 nr 2

Såg att vår tråd hade blivit avstängd för nya svar, så jag startar en ny och hoppas att alla midsommar aftons brudar hittar hit.

Nu är det inte långt kvar, börjardu bli nervös?

• Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2
  • snart fru G

Ooh just det. Jag har budat på en tiara på tradera under de senaste dagarna och jag vann den igår. Den är så himla fin tycker jag!!!

I fall ni vill kika:

www.tradera.com/auction/auction.aspx

Billig blev den också!

• snart fru G

Jeli efterfrågade listor ja.... tror jag genast ska sammanställa en

Be right back....

• snart fru G

Detta var vad jag kom på nu: Blev lite stressad allt eftersom jag skrev....

Fast det känns ändå som att vi ligger bra till. Kan jag inbilla mig i alla fall

Hämta alla tre ringarna hos guldsmeden. (Inne för putsning, rodedering och gravering)
    Kolla Jonas byxor hos uthyraren.
    Kolla vem som ska filma vigseln
    Köp engångskameror på Gekås
    Gör provbukett med florist och bestäm tärnbuketter + blomma till mamma och svärmor
    Göra rispåsar
    Bestäm vilket godis det ska vara i organzapåsarna och inhandla
    Köpa ?bordslöpare?
    Göra det sista på både vigsel och festprogram
    Köp gästbok att sätta in foton och för gästerna att skriva i
    Sammanställ mingelbingon
    Fixa toalettkorg plus en liten gästbok/block till toa
    Gör upp ?tidsschema? med toastmastrarna
    Meddela konditori exakt hur vi vill ha tårtan
    Göra besöksplats skyltar
    Göra skylt att ha ute vid vägen till kyrkan
    Göra bordsplaceringstavla plus staffli
    Öva på dansmedley och sätt ihop musik

• jeli81

Vilken vacker tiare snart fru G! Och jag håller med dig om allas vackra förslag på bordsdekoration. Vi ska ha så enkelt som rosor på borden, eftersom jag ska ha det i min bukett! :)

Jag ska skriva ihop min lista under dagen, har påbörjat den men måste käka lite frukost och så innan! :)

Kramis

• midsummer

Verkligen superfin tiara Snart fru G!
    Min lista... Ujujuj, den är lång...
    - sy rispåsarna
    - fixa klar morgongåvan till honom
    - fixa klart presenten till värdparet
    - köp all mat ch dryck
    - köp mina underkläder
    - köp hans skor
    - träffa prästen och kantorn
    - boka bröllopsannons
    - Gör prov-frisyr + sminkning
    - klippning
    - gå in skorna
    - gör isbitar (i mängder till bålen!)
    - gör tårtan (två dagar innan)

Hm... Ja, det är ju 1000 saker till men detta var det jag kom på nu..

Vad händer härnäst dör er då? Jag har precis messat min kompis och frågat när vi ska boka n nästa prov-sminkning + uppsättning av håret. Har ej fått svar än... Ska bli kul!

Har ni blivit hippade än? Jag har fått veta lite grejer om min, men jag VILL ju inte!! Har fått veta så mycket som att jag måste ha ett par trosor på mig som jag vågar visa mig bland folk i, och att kvällen innefattar alkohol och toalettpapper... Va klok blir man av det då?? USCH!!

• FruOhlsson

Igår blev jag provsminkad och blev supernöjd. Gick omkring här hemma hela dagen och kände mig som en prinsessa
    Idag har vi varit i festlokalen och rekat lite.... kollat hur borden ska stå, var barnhörnan ska vara, hur mycket porslin som finns mm...
    Listan "att göra" är ju hur lång som helst och hela tiden dyker det upp nya saker - pust, men det hinns nog. Ska ta en shoppingtur imorgon och fixa en hel del (hoppas jag)

• jeli81

Hallå brudar! Här kommer min lista!

Ringa musiker
    Dubbelkolla bokning med blommor (min svägerskas vän gör dom)
    Fixa skjortan, gördeln och fluga till fracken till sambon
    Sy om min klänning
    Gå in skorna
    Beställa tårtan
    Köpa present till de inblandade som hjälpt
    till
    Bordsplaceringsskyltar'

Usch det är säkert fler saker som är kvar att göra men det lär visa sig så småningom..

Jag vet när min hippa blir... på lördag!! Min käre sambo är inte så duktig på att hitta på nåt bra.. han hade fått order om att han skulle hålla mig hemma så han sa att jag skulle till tandläkaren på lördag kväll.. haha.. fast iofs så hade jag ju sett att han fått mess från tärnan så jag misstänkte ju starkt.. Och dom har pratat om det datumet förut men då har jag inte varit säker, hon var tvungen att fråga då det jag som har koll på allt i vår familj, min sambo hänger på efter mig :) Men jag vet ju inte vad jag ska få göra så jag börjar bli nervös.. hihi

• jeli81

Ja precis, kom redan på..
    Klippning och slingning av håret

:)

• jeli81

Åh det är så skönt, jag är klar med vigselprogrammet och med festprogrammet!! Ja jag.. min sambo satt i soffan och ja det ser bra ut.. Karlar!! Fast å andra sidan så är jag ju kontrollfreak!! :)

Hur ska ni lägga upp era festprogram / vigselprogram?

Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2