• jeli81

Midsommaraftons brudar 2007 nr 2

Såg att vår tråd hade blivit avstängd för nya svar, så jag startar en ny och hoppas att alla midsommar aftons brudar hittar hit.

Nu är det inte långt kvar, börjardu bli nervös?

• Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2
  • Frideli

Hemköp nästa alltså :)

Under vår borgeliga ceremoni ska vi ha "come what may" ur moulin rouge och "uti vår hage" det är mina vänner som ska sjunga och spela. det kommer bli så fint :)

• Shrek & Fiona

Åh, servetter å tårtdekorationer å musik....Man kan ju bli snurrig för mindre!! Jag tycker jag har haft massa saker klara, men när jag läser era inlägg så inser jag att det har jag nog inte!

Igår var svärmor hos mig och vi gjorde mönster till min cape som hon ska sy. Hon visade även brodyr-mönstret som hon ska brodera på brudväskan som hon ska sy, jättefint! Hade fått med våra initialer och datumet jättefint!

Musiken på bröllopet blir Gessles - Tycker om när du tar på mig och Strömstedt - Vart än du går. Hoppas på att min gamla arbetskamrat kan sjunga dem, han har en GRYM sångröst!

I underklädesfrågan så har jag handlat det som ska handlas. Midjekorsett, trosor, stay yps och strumpeband. Jag ska ju vara utan BH, så det bekymret slipper jag ju!! Min blivande fick ett par Svarta Clavin Klein med guldkant...men de lär han ju inte få ha på sig så länge...hihi..!

Om ni kikar i en tråd under inbjudningar/brudparets logotype tror jag den heter så har jag hjälpt massa "flickor" där med monogram med deras initialer. Men jag vill ju helre hjälpa ER flickor!!!!! Så säg till om ni behöver hjälp med något sånt, eller bilder, friläggningar eller så. Jag jobbar ju som grafisk formgivare och SJLÄVKLART vill jag hjälpa ER!!!

Hittade en tårtdekoration som jag gillar, bli kanske denna då iaf....Ett sittande brudpar som kysser varandra...

Ja, det var allt för idag tror jag...!
    Kram!

• snart fru G

God morgon på er alla blivande fruar!

JennyDaniel: Jag fullkomligt älskar Shirley Clamps Du är allt! Den är ju fullkomligt perfekt till bröllop. Dessvärre höll inte min blivande med utan uttryckte sig som så att han nästintill mår fysiskt dåligt när han hör den typ av låt. Han fullkomligt hatar schlager och förknippar Shirley för mycket med detta så jag fick ge mig. Vill ju ha en låt som vi båda tycker om. Så det fick bli I folkviseton av Nils Ferlin, en dikt från början. Vilket också kommer bli fantastiskt bra med vår manliga solist och gitarr och fiol.

Sen ska vi även ha en Kizz låt, tro´t eller ej! I was made for loving you. Kommer bli så jäkla fint tror jag. Det är samma kille som ska sjunga fast en väldigt lugn och innerlig version av låten. Ooohhh vad jag längtar just efter vigseln när jag tänker på allt!

Shrek och Fiona: Du vore en ängel om du vill hjälpa oss med monogram! Våra initialer är S och J (Sophia och Jonas) Tänkte ha det till framsidan av vigsel - och festprogram. Du behöver mail då kanske? sophiajohansson333@hotmail.com
    Gulligt av dig att erbjuda dig att hjälpa oss alla! tack!

• Shrek & Fiona

Snart fru G: Klart och mailat!

• FruOhlsson

Frideli: Jag letade också runt som en galning. Hemköp hade inte (iaf inte när jag var där). Papperskedjan på sågverksgatan har till ett relativt hyffsat pris. Herman Andersson har också men där är det svindyrt.

• jeli81

Shrek & Fiona: Gärna jag också om det är ok!! Våra initialer är J & A.

Nu har vi äntligen bestämt klart med musiken, in och utgång och så. En av mina vänner ska sjunga för att du finns med Sonja Aldén. Och på lördag kommer prästen hem till oss för att prata igenom vigseln. Vi har verkligen fått en toppen go präst!! :)

Jag börjar få lite smått panik också med allt som ska göras, jag har en massa lektioner ag ska planera själv att ha i förskoleklassen jag är på praktik så det känns som att jag inte kommer hinna allt. Gaaaah..

Idag har jag och hon som ska göra buketten bestämt hur buketten ska se ut, känns toppen!! :)

• jeli81

mailen är ju så klart jeli81@passagen.se :)

bröllopsparet att ha på tårtan har vi inte bestämt än, måste kolla upp det :)

Kram på era alla goa brudar!!

• snart fru G

Shrek & Fiona: Tack så mycket, det såg jättefint ut!!!

Jeli81: Spännande att få hem prästen till er! och vad skönt att det redan känns bra med personen i fråga. Viktigt det där tycker jag att man känner att man "klickar" med prästen, skulle inte vilja ha någon som det känns obekvämt med på en så viktig händelse i ens liv.

Idag har jag köpt underkläder igen! Så det jag köpte igår får jag helt enkelt behålla och använda ändå. Dettta jag köpte idag blev verkligen superfint! Riktig klassisk brudutstyrsel i vitt med höfthållare, stay-ups, strumpeband och hela kittet. Kände mig faktiskt grymt sexig trots alla skavanker och jag tror att min blivande kommer bli mycket glatt överraskad! Han är dessvärre inte bortskämd med att jag struttar runt i sexiga underkläder. Springer mest runt naken!

• jeli81

snart fru G: Gud vad härligt att höra att du är klar med underkläderna!! haha min karl är inte heller van vid det, får se om jag får tag på något rikigt sexigt! Känns lite jobbigt nu då jag inte får särskilt mycket från csn och redan bränt förra månadens lån.. så det är väl bara till att vänta tills den 25:e och sen köpa det snyggaste jag hittar till billigast pris.

Nu ska jag sova och försöka bli frisk från min riktigt onda hals.

Kram

• snart fru G

Just det ja.... Vår lilla caketopper kom i ett paket idag och den var verkligen superfin!!!

Och så har jag varit och handlat rosa organzaband på panduro att binda runt fest -och vigselprogram.

Jag som från början var emot alla små detaljer och ville göra allt så enkelt som möjligt...... Men det är ju så jäkla skoj när man väl är mitt uppe i allt. Och en enda gång i livet kan man ju få gå loss på detaljer på riktigt tycker jag!

Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2