• Jag21

slottsbröllop

Hej alla!
    Jag behöver verkligen er hjälp nu!!!
    Vi vill ha ett vinterbröllop i romantisk och storslagen slottsmiljö. Vi vill vara i slottet både under middagen och under själva vigseln. Vi skulle helst vilja vara i ett slott i Stockholmstrakten där gästerna relativt enkelt kan ta sig in till centrala stan när festen är slut, men vi kan även, om vi måste, tänka oss ett upplägg där alla sover över...
    Vi vill ha ett slott som är ett slott och inte förstört till konferensanläggning...
    Snälla, är det någon som har något bra förslag eller egna erfarenheter???
    Ulfsunda??
    Åkeshof??
    Häringe??
    Rånäs??
    Södertuna??

Många tack på förhand!!!

• Svar på tråden slottsbröllop
  • jennysnartfru

Haga slott i Enköping är fint. Mycket trevlig personal där. Det blir inget slottsbröllop för vår del, lite för dyrt för vår del och lite för avsides.

• lillawi

Kom på två till: Näsby slott och Djursholms slott!

lillawi

• BröllopA

Jag vet inte om jag säger för mycket...kanske måste vara anställd av försvaret, men Karlbergs slott!!! Inte förstört och mkt pampigt, mitt I stan!

• Rosenhaga

Hur har det gått och har du hittat något bra stället ännu? Vilka ställen har du varit på? Just detta att hitta ett ställe som känns super både för festen och vigseln kanske är svårt, har ni funderat på att vara på två olika ställen så blir det kanske lättare att hitta rätt?

• Jag21

Vi kommer att ta Svartsjö, de är oerhört professionella där! Slottet är väldig fint också!

• Rosenhaga

Vad roligt för er att ni har bestämt ställe för festen! Grattis!

• Nya Zeeland-dyrkaren

Jag rekommenderar Djursholms Slott. Gedigen miljö, hyfsat enkelt att ta sig via Mörby med buss från Djursholms Torg, även sent på natten. Bra priser jämfört med servicenivån som är OTROLIGT BRA. Jag blev helt paff över vilken koll de hade på detaljer och hur proffsigt de skötte allt! En annan fördel är att man får ta med dryck själv som de serverar, vilket sparar mycket priser jämfört med ställen där man får betala restaurangpris för dryck...

Lycka till i valet av festlokal!

/Nya Zeeland-dyrkaren

P.s Man kan gifta sig i Drottningsholms Slottskapell - vääääldigt fint och intimt!!!

• lillawi

Jag21: Kul att ni valt! Lycka till!

Nya Zeeland-dyrkaren: Drottningholms slottskapell kan man just nu endast boka för vigsel den sista helgen i månaden eftersom de f n saknar vaktmästare.

lillawi

• Emmis 05

Är det någon som vet hur man kommer i kontakt med Svartsjö slott?

• Rosenhaga

De smygöppnar nu på söndag och har öppet hus mitt på dagen, någon sorts genrep så de har inte annonserat om det. Jag kommer att kolla in det. Hemsidan verkar inte vara klar, men något är på gång i alla fall.

www.svartsjoslott.se

• Meddelande borttaget
  • Rosenhaga

Restaurang Borgen är också mysig men jag vet inte om de gör vinterbröllop - fråga.

Svar på tråden slottsbröllop