• Jag21

slottsbröllop

Hej alla!
    Jag behöver verkligen er hjälp nu!!!
    Vi vill ha ett vinterbröllop i romantisk och storslagen slottsmiljö. Vi vill vara i slottet både under middagen och under själva vigseln. Vi skulle helst vilja vara i ett slott i Stockholmstrakten där gästerna relativt enkelt kan ta sig in till centrala stan när festen är slut, men vi kan även, om vi måste, tänka oss ett upplägg där alla sover över...
    Vi vill ha ett slott som är ett slott och inte förstört till konferensanläggning...
    Snälla, är det någon som har något bra förslag eller egna erfarenheter???
    Ulfsunda??
    Åkeshof??
    Häringe??
    Rånäs??
    Södertuna??

Många tack på förhand!!!

• Svar på tråden slottsbröllop
  • brudaugusti07

Hej jag21.
    Den ända erfarenhet jag har utav Årata slott är på julbord.
    Men det är jättefint och personalen var supertrevlig (har varit där flera gånger)

• Anna&Nick

vi ska gifta oss pa sodertuna slott, de har forstaklassig service mat och miljo precis som det ska vara pa ett slott!!

• Rosenhaga

Rockelstad...hmmm... Jag skulle vara noga med att kolla städningen och att hon med maten håller tiderna och att potatisgratängen inte är hård. (Har läst lite i tidigare trådar.)

Södertuna är fint och ligger vackert vid vattnet. Skulle välja huvudbyggnaden istället för ena flygeln för bröllopet, då stolarna är supertrist i flygeln.

• jennysnartfru

Vi var oxå påväg att boka Södertuna slott men tyckte festlokalen såg ut som ett konferensrum. Dom gjorde mycket PR för sin matsal, att det fanns AC, projektor etc.
    Tyckte matsalen var väldigt lite slottslikt.
    Hoppas det blir bra för er som ska vara där.
    I övrigt så var servicen superbra och maten verkade mycket god.

• Rosenhaga

jennysnartfru, jag håller med avseende matsalen i flygeln - den är verkligen mer "konferens" än bröllopsmatsal.

• Jag21

Ingen som har några fler förlsag???

• tree

hej Jag21
    vi ska gifta oss på Ulfsunda slott... har du varit där än? det är så fint! helt underbart! bröllopet ska vara på augusti så jag ska skriv om allt därefter! de är väldigt hjälpsam, har underbart hotelrum också, och maten ser ut fantastiskt... vi ska prova på juni...

• Jag21

Hej!

Tack för det, vi var där och tittade idag, det var jättefint, men vi vill även gifta oss i slottet och det finns ingen bra sal för det....
    Vi söker därför ett annat alternativ med vigselsal, vi vill ha en borgerlig vigsel...Någon som har förslag???????

• Rosenhaga

Borglig vigsel? Tja, bättre än Svartsjö slott är nog svårt att hitta.

• tree

Jag21
    vi ska gifter oss där i borggården (borgerlig också)... ska hyra en tält i fall det regnar... men förhoppningsvis ska solen skina för oss!

Svar på tråden slottsbröllop