• Jag21

slottsbröllop

Hej alla!
    Jag behöver verkligen er hjälp nu!!!
    Vi vill ha ett vinterbröllop i romantisk och storslagen slottsmiljö. Vi vill vara i slottet både under middagen och under själva vigseln. Vi skulle helst vilja vara i ett slott i Stockholmstrakten där gästerna relativt enkelt kan ta sig in till centrala stan när festen är slut, men vi kan även, om vi måste, tänka oss ett upplägg där alla sover över...
    Vi vill ha ett slott som är ett slott och inte förstört till konferensanläggning...
    Snälla, är det någon som har något bra förslag eller egna erfarenheter???
    Ulfsunda??
    Åkeshof??
    Häringe??
    Rånäs??
    Södertuna??

Många tack på förhand!!!

• Svar på tråden slottsbröllop
  • Louise77

Vi ska gifta oss i augusti och ha festen på Ljunglöfska. Vi kommer bara att vara 30 styckna sammanlagt och har bokat den övre våningen på ljunglöfska, och då sitter vi alla tillsammans i samma rum, sen så har vi andra rum till vårt förfogande på övre våningen, där vi kan mingla och sitta och dansa efter middagen. För oss passade det bra.
    Om man bokar den nedre våningen så är man ett större sällskap och då får man sitta i olika rum.

• Trollsländan

Mitt tips är Ekebyhovs slott. Vi gifte oss på drottningholms slottskyrka och hade festen på Ekebyhov. Man kan ha egen mat och det är otroligt bra service.
    Se gärna bilderna: www.skorpioner.com bilder/bildspel

• Jag21

Trollsländan,

tack snälla för att du ville dela med dig av de vackra bilderna. Det var ett mycket vackert bröllop. Grattis och lycka till!

• Jag21

Tack alla för era fina tips! Tar gärna emot fler tips och erfarenheter...något man aldrig kan få för mycket av!!

Hälsningar
    Jag

• Rosenhaga

Det finns många fina slott i Mälardalen och i Storstockholmsregionen men de flesta är "konferensslott". Dock inte Ekebyhov, Ängby slott och Svartsjö slott bland andra.

Bilder på Svartsjö slott hittade jag här:
    www.lansmuseum.a.se/databas/sid2.cfm&in_plats=svartsj%F6

och Statens fastighetsverk har nu en bra arrendator för slottet, jag skulle kolla med fastighetsverket på telefon 08-6967125.

Ängby slott är närmare stan men mindre och inte lika häftigt som Svartsjö, Ekebyhov lite mer slitet men charmigt. Om ni funderar på borglig vigsel på slottet så skulle jag absolut välja Svartsjö slott!

• Trollsländan

Jag21
    Vad roligt att du gillade bilderna!! Det fanns en hel länk om den fotografen innan där flera brudpar visade sina bildspel och den var jättepopulär...så populär så att bt tog bort den och vi får inte rekommendera honom längre...

• tip

Hej
    Kan tipsa er om att ni ska kontakta Tina Flink på telefon 0708-400333 eller mail
    tina.flink@gmail.com om ni fortfarande är intresserade av svartsjö slott, det är hon som har hand om arangemangen där.
    Annars kan jag tipsa om Rockelstad slott, det bokade vi efter mycket funderande, ligger visserligen 10 mil utanför Stockholm, men vi har tänkt att så gott som alla ska övernatta.

• Jag21

Tip,

tack för informationen till Svartsjö.

Rockelstad ser fint ut, men vad jag förstår så är det inte i själva slottet man är eftersom detta är en privatbostad, utan man har fest etc i några av husen? stämmer detta? det kanske är fin miljö där också??

Svar på tråden slottsbröllop