• Jag21

slottsbröllop

Hej alla!
    Jag behöver verkligen er hjälp nu!!!
    Vi vill ha ett vinterbröllop i romantisk och storslagen slottsmiljö. Vi vill vara i slottet både under middagen och under själva vigseln. Vi skulle helst vilja vara i ett slott i Stockholmstrakten där gästerna relativt enkelt kan ta sig in till centrala stan när festen är slut, men vi kan även, om vi måste, tänka oss ett upplägg där alla sover över...
    Vi vill ha ett slott som är ett slott och inte förstört till konferensanläggning...
    Snälla, är det någon som har något bra förslag eller egna erfarenheter???
    Ulfsunda??
    Åkeshof??
    Häringe??
    Rånäs??
    Södertuna??

Många tack på förhand!!!

• Svar på tråden slottsbröllop
  • Blivande fru Carlsén

Hej

Har du funderad på Gövälns slott i järfälla. Vi var där och tittade för vårat bröllop 2008. Det är helt underbart fint ligger precis vid mälaren.

• Jag21

Jag har bara tittat på Görväln på nätet, var lite svårt att se... kanske är värt ett besök!!!

• Jag21

Vi har varit och tittat på Görväln, fint! Lite svårt att bestämma sig nu... Inget av slotten vi har varit till har tyvärr varit så "slottiga" som jag önskat, men väldigt fina, så vi tar nog något av dem ändå... Jag skulle dock helst velat haft något med mer stengolv, mörka väggar osv...

• Rosenhaga

Hejsan,
    Det låter som att du behöver leta mer efter ett slott a la barock och inte slotten eller herrgårdarna från 1700-talet (som är mer rokoko). Det enda jag kommer på för att ge ett exempel är Gripsholms slott men det kan du ju inte hyra.

Har du kollat Cedergrenska tornet? Inte ett slott men likväl en spännande miljö med just sten och mörka väggar.

• Jag21

Ja, vi har tittat på Cedergrenska, det är fint! Ligger helt klart på topp 3... men inte riktigt, riktigt vad jag vill... det är så tråkigt att ta något man tycker är ok... man vill ju att det skall vara bäst!

Tyvärr så vimlar det ju inte av fina barockslott.... :(

• BT brud

beatelund ,ute på värmdö.kanskje inget slott, men ett härlig ställe är det sen kan man ta sig med båt på kvällen inn till stan elle vart man önskar åka,

• blivande Mrs...

Hej jag21
    Har ni kollat på edsbersslott? Det har barock stil, med mörka väggar m.m. sen har ni även ljunglöfska slottet som e jätte vackert..

• Guldhjärtat

Har inte läst hela tråden, kanske har du redan blivit tipsad om Lejondals slott?

• Jag21

Trodde Lejondal enbart var ett konferensslott???

Jag trodde att de inte anordnade bröllop..?!

Jag vet ju i alla fall att de anordnar en hel del konferenser och jag vill absolut inte vara på ett slott som blivit alltför konferensigt...

Berätta gärna mer!!!

• Guldhjärtat

Du har kanske rätt, jag har bara varit där på konferens. Det har tinnar och torn, lite mindre herrgård och mer slott över sig men de kanske inte anordnar bröllop.

Svar på tråden slottsbröllop