• Tina81

Kostsam möhippa

Fick reda på 1 vecka innan min kompis möhippa vad vi skulle göra & vad de skulle kosta. Slut summan hamnade på 700:- är jag dum eller är de inte konstigt att man kommer 1 vecka innan med detta. Jag tycker det är rätt mycket pengar att hosat upp bara så där. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Kostsam möhippa
  • Mrs.K

Mia.Maria: MAssor ;) Vi började med kidnappning av bruden på hennes jobb, fortsatte med ridning där bruden fick rida på en riktig galopphäst.

Sen åkte vi vidare till ett mysigt hotell där vi skulle tillbringa natten, körde hemmaspa i deras bastu/relaxavdelning, trerättersmiddag och sen helnatt med olika kul grejjer på plats. (Diverse alkohol och sånt ingick då i priset)

• discodivan

mrs k - det blev tjafs pg att en alägret inte vill ha med oss iandra o när vi försökte prata med bruden om ev en egen möhippa trodde hon oss inte om hur de andra behandlat oss så det uppstod helt enkelt 2 läger varav bruden satte sig i det andra

• Mrs.K

just ja, vi var väl en 7-8personer tror jag

• Kaptenskan

De möhippor jag varit på har kostad mellan 100 och 1500 kr. Alla gånger har kostnaden per person bestämts innan vi planerat några aktiviteter. Som sagt, men kan ha precis lika mysigt med en väldigt enkel möhippa, men det beror helt på umgängeskretsen vad en möhippa kommer att innehålla.

• Karis Annelie

Det är ju alltid bättre att ha två hippor om inte folk kan komma överens. men nog låter det lite larvigt. det handlar ju inte om gästerna. det handlar om bruden

• Mrs.K

discodivan: Ah, då e jag med. Gick inte att utläsa läget helt i ditt första inlägg, vart lite förvirrad :)

• vixen not a tramp

Mrs.K
    Det låter jättekul!

• 14 april 2007

Jag tycker inte att 700 var jättedyrt, runt 1000 kr är ganska vanlig summa, iallafall på de möhippor jag har varit på.

Men då ingår ju allt, alla aktiviteter, all mat och dryck för alla.

• BrendaStarr

Å ena sidan så förstår jag om det känns som mycket pengar. Men å andra sidan så måste man kanske tänka på vad man får för pengarna - dels så betalar du för dig själv, dels betalar man ju för bruden också. 700:- är mycket, men i sammanhanget så är det nog - tyvärr - rimligt.

• Tina81

Måste tilläga att jag tycker det är helt okej med 700:- MEN då måste man få reda på de mer än 1 vecka innan!!!!

PEPPARMYNTA!!
    Jag kan inte bara vara med halva dagen då det är min bästa kompis, hon skulle bli jätte ledsen. Jag är tyvärr lika ledsen som måste välja att inte äta på hela dagen då jag MÅSTE prioritera mat till min familj framför en ute kväll.

Svar på tråden Kostsam möhippa