• Svar på tråden September 2007 Nr 3
  • vårbrud2008

Nu har vi kollat på festlokalen och det ser bra ut. Vi ska fundera några dagar och sen bestämma meny. Har bokat in några träffar med kocken och ansvarig framöver så nu börjar det lika något.

• Eriks tjej

Usch, känns som om huvudet håller på att sprängas av allt bröllopsfunderande... Hade precis vant mej vid att det verkligen är hög tid att bestämma klänning och hade tänkt koncentrera mig på det. Men så vill toastmastern att vi ska träffas och prata om festen, och M2B undrar vad jag tycker om hans förslag på bröllopsresa. Måste försöka bestämma mig för vilka jobbarkompisar jag vill bjuda oxå, och vilka jag kan låta bli att bjuda utan att orsaka ett tredje världskrig! Och mamma frågar om allt mellan himmel och jord. Suck, varför rymmer vi inte bara?

• vårbrud2008

Själv sitter jag och gör små askar som varje gäst ska få som present, med något gott i tror jag.

• Eriks tjej

Låter skönt att pyssla med något konkret. Är det inte svårt att göra askar själv?

• FruÖlandstok

åh, jag bara drömmer om att börja med nått konkret.. men jag vet in riktigt med vad.. känns så tidigt å börja med allting..

• vårbrud2008

Eriks tjej
    Inget svårt når man väl har kommit in i det. lite pilligt dock.

• September mys

vi sitter och funderar över gästlistan och musik till kyrkan..
    på måndag blir det porslins-ut-hyrare och fotograf träff.

• Eriks tjej

Ölandstok: Vi kanske får börja med nåt redan nu för att hålla nerverna i styr, inbjudningskort eller nåt. Ska bli så skönt när man verkligen kan börja bestämma saker ordentligt! Nä, nu är det nog bäst att sova, så jag orkar jobba imorgon. Godnatt!

• mazarinen

Hej hopp!

Här sitter jag nu med en hög inbjudningskort (fattas ett par).

Vi har bestämmt att skicka dem redan nu då vi misstänker ett bröllop till i slälten i höst men vi vill ju ha "vårat" datum.

Kyrka, präst och lokal är bokad.
    Brudkläningen är köpt och brudbuketen ska svärmor göra så det är också klart.

Däremot så har vi inte diskuterat klart maten, tårtan och drycken.

Största huvudbryet för M2b just nu är hur vi tar oss från kyrkan till lokalen och mitt vad m2b och barnen ska ha å sig.

hur ska ni "fraktas" från kyrkan?

• September mys

vi åker nog i våran egen bil, från kyrkan ska vi gå till församlingshemmet och hem eller till hotellet tar vi en taxi om ingen skjussar oss

Svar på tråden September 2007 Nr 3