• annapanna71

Gifter du dig i Järvsö 2007??

Vore kul att få kontakt med några som gifter sig i Järvsö eller kanske Ljusdal under 2007
    Själv gifter jag mig 30 juni i Järvsö.
    Hör av dig vet já!

Hälsar Anna

• Svar på tråden Gifter du dig i Järvsö 2007??
  • m07

Hej igen!

Anna: Vad har du för anknytning till Järvsö då?
    Såg att du hade haft problem med att få till underhållningen under kvällen, har det löst sig nu eller? Annars finns det en länk som heter jarvsoevent där alla band finns omnämnda som jobbar i Ljusdal/Järvsö.

• demilo

annapanna71: Tack för komplimangen. Visst är det en mysig stämmning här det håller jag fullkomligt med dig om. Även jag tycker att det ska bli så spännande med bilder. Själv vet jag inte hur jag skulle ha fixat allt om jag inte fått så många bra råd här på BT.

• Wicks

gissar att ni är klara ed era inbjudningar? hur ser dom ut? vad har ni för klädsel inskriven?
    ska börja med våtra idag... får se hur det går, ålsnen är att måla korten själv med akvarell (sambon vill inte stå för målandet och jag gör det görna så...), men ska ha 3 sidor som ska hänga ihop och överlappa varandra.. svårt att förklara, mrn jag hoppas det går bra.

• m07

Ja mina gäster osade förra helgen. Men gifte du dig inte 28/7? Eller.
    vi beställde via calligrafen, det blev faktiskt urtjusigt.

• m07

Det som börjar bli dags för nu är de sk personbeskrivningarna, tänkte ha en liten berättelse om alla gästerna, som en detalj i festprogrammet.
    Demilio var gifter du dig i för kyrka o var ska festen hållas?!

• m07

Och wicks var ska ni vara ngnstans?!

• demilo

m07: vi gifter oss i Järvsö kyrka och vi kommer att hålla vår fest i Vik skola. hoppas att det blir bra, lite mer jobb antar jag än om vi skulle vara på restaurang men å andra sidan kan man få ned priset lite :)

• demilo

Nu ska jag passa på att fråga er allihop hur ni ska göra med efternamn. Kommer ni att ta era blivande mäns namn eller hur gör ni?

• m07

Demilio: Det blir säkert bra, kommer ni laga mat själva då eller?
    Vad har du för anknytning till järvsö?
    Jag kommer att ta min blivandes efternamn. Själv då?!

• annapanna71

m07:
    Min sambos föräldrar är från Järvsö och vi har kvar hans mammas föräldrarhem där vi är så ofta det bara går. Jag älskar verkligen att vara där så det kändes som en självklarhet att vi skulle gifta oss där.

Vi har fixat band nu till slut, men tack för tipset! Hur gör ni med musiken? Ska era gäster bo kvar i Järvsö eller hur har ni gjort där?
    Vilken präst ska ni ha?
    Många frågor blir det

demilo:
    Jag kommer ta min sambos efternamn efter MYCKET om och men

wicks:
    Vi har osa 4 veckor innan bröllopet och vi skrev "sommarfin" som klädkod eftersom vi ska ha ett lättsamt bröllop och vill att alla gäster ska känna det. Man kommer alltså som man tycker sig vara när man är sommarfin Tror inte någon kommer i shorts eller baddräkt men kanske ett par sköna sommarbyxor och en snygg skjorta. Inga kavajer och så är nödvändigt alltså men om man vill tar man ju det...helt upp till var och en.

Svar på tråden Gifter du dig i Järvsö 2007??