• annapanna71

Gifter du dig i Järvsö 2007??

Vore kul att få kontakt med några som gifter sig i Järvsö eller kanske Ljusdal under 2007
    Själv gifter jag mig 30 juni i Järvsö.
    Hör av dig vet já!

Hälsar Anna

• Svar på tråden Gifter du dig i Järvsö 2007??
  • annapanna71

Wicks:

Jag menar programmet man har i kyrkan som man ger till gästerna. Med turordningen av psalmer, prästprat osv.

Har du ingen släkting som tar hand om mormor? Typ din mor eller liknande...

Demilo:
    Jag kommer träffa vår präst själv nästa helg för min sambo ska till Norge och jag åker till Järvsö för att träffa blomsteraffären, fixa med tårtor och lite annat smått och gott.
    Jag ville träffa honom så vi kan få till vigselprogrammet, vet inte hur han ville ha det så det är bäst att träffa honom
    Sedan träffar vi prästen tillsammans veckan innan vi gifter oss efter midsommar, då vi kommer gå igenom vigseln osv. GENREP

• demilo

annapanna71: kommer ni att fixa tårta i Järvsö eller? Måste snart åka upp för att börja kolla av med blommor och tårta.

Wicks: vi har bjudit 65 och 35 har OSA:t, datumet går ut den 28/5 men det är faktiskt mest släktingar som inte har hört av sig än. Nästan alla vänner är här ifrån stockholm men de åker upp och sover på hotell:)

• annapanna71

demilo:
    Ja, vi ska "bara" ha jordgubbstårta som bröllopstårta så vi har fått hjälp från cafét i Järvsö som bakar dem åt oss. Så det behöver inte vara från något "finare" bageri, perfekt för oss

• demilo

Annapanna71: får man fråga vad ni får betala per bit? :)

• annapanna71

Ja, det kan du få fråga efter nästa helg för jag faktiskt inte
    Jag lovar att jag ska komma ihåg att meddela dig det.
    Det lär inte vara lika dyrt som en "finare" tårta på ett konditori/bageri i alla fall tror jag.

• Wicks

annapanna71: vill att mamma ska njuta av bröllopsfesten, inte ha ansvar för mormor. normalt tar hon alltid ansvar för henne, men det är egentligen en dålig kombination och skulle bara skapa dålig stämning.

demilo: när skkulle ni gifta er (dvs hår långt efter OSA?)? När skickade ni ut inbjudningarna?

Vi ska in och leta matriasl till inbjudnngarna idag :)

• demilo

Wicks: Vi gifter oss 28/7, då har gästerna haft lite drygt 6 veckor.

• maljor

Nu är vi uppe i Ljusdal så imorrn ska vi beställa buketten och tårtan. Kommer ta från Finess. Deras prisvinnande Carl-Gustav tårta
    Tror det är ca 35-40 av våra gäster som har svarat och då är det 3 månader sen vi skickade ut inbjudningarna. Iofs satte vi OSA till sista juni så det är 1½ månad kvar men ändå....
    Väntar på svar från församlingen över präst och kantor men de ringer ju aldrig tillbaka. Vill kunna börja planera för vigseln någon gång ju!!

• Wicks

vi åker dit på mån/tis så då blir det nog att kola plats. känns bara problematiskt jud nu. behöver veta tid, plats och ha prylar till inbjudningskorten. behöver hunna skicks domsnart

• annapanna71

maljor:

Gifter ni er i Ljusdal eller Järvsö? Kommer inte ihåg...

Wicks:

Det är klart att din mamma ska njuta av festen...ledsen...ibland tänker man inte så långt
    Men har man hela familjen där kanske man kan hjälpas åt att ta hand om henne. Så mycket ska hon väl inte förflytta sig under middagen i alla fall
    Hoppas det löser sig...

Svar på tråden Gifter du dig i Järvsö 2007??