Vi som inte är "unga brudar"
Vad säge ni? är det här vi ska vara? ;) Vi som kunde köpa vinet själva..
Vad säge ni? är det här vi ska vara? ;) Vi som kunde köpa vinet själva..
Hej en till som fått handla på systemet ett tag nu, född 1970.
Men jag kan berätta att får några år sedan, 2-3 år, så var jag på en affär här i stan och handlade. Bland annat så köpte jag ett 6-pack folköl och när jag kom till kassan och skulle betala det så bad kassörskan om leg Javisst sa det får du jättegärna se. Hon rodnade ganska friskt och mummlade nåt när hon såg min ålder. Men jag blev glad och tog det som en komplimang
ja nån mer tiquila blir det inte för mig ialla fall. efter min 18 års dag då mamma o pappa ordnat en fest för lill tjejen som ju nu skulle bli vuxen slutade lite tidigare oh lite mer dramatiskt änn planerat... jag över konsumerade både tequila och vin tills jag däckade utanför fest lokalen och min dåvarande pojkvänn hämtade min pappa i panik skrikande att jag låg medvetslös och att det rann blod ur munnen på mig! pappa kommer rusande och inser snart att jag bara somnat i en av mina egna spyhögar (!) som visade på att det nog slunkit ner en och en annan dl rödvin förutom tequilan. blev nog kul för mamma och pappa att förklara vart jubilaren tagitvägen någonstans....
så inge mer tequila för mig... men rödvin slinker fortfarande obehindrat ner.
jag tror att jag gav utrycket "hörde jag skål!" en helt ny innebörd den kvällen..
Haha.. roligt å läsa allas tequilahistorier.. verkar som alla har en..
själv blev mitt dåliga minne ett skämt på jobbet.. på en personalfest så satt jag brevid min chef som tyckte att jag skulle dricka rödvin.. han fyllde hela tiden på mitt glas under kvällen utan att jag märkte det.. (jag gillar inte rödvin så mkt så jag smuttade och tyckte det var skumt att mitt glas sinade dåligt)
Iaf så tyckte jag inte jag druckit så mkt och eftersom jag och en av killarna på jobbet bestämt att vi skulle ha tequilarace så bar det av till baren.. hmm folk skrattar fortfarande när dom tänker på mitt ansiktsuttryck när jag drack den.. sen bar det av till toan.. men inget kom upp.. försökte kompensera med en del vatten men det funkade inte och eftersom jag skulle jobba dagen efter valde jag och min sambo att åka hem (klockan var 22.00! ) Pust..
på väg hem i bussen så kom vi halvvägs när jag skriker.. "vi måste av" och precis när jag ska stiga ur bussen kommer allt upp.. suck.. jag vågade inte åka buss på mkt länge efter det..
men faktum är att jag mådde ganska bra dagen efter på jobbet.. problemet var bara att jag hade gått hem tidigt.. fick en hel del giringar för det.. haha så ni kan ju tänka hur laddad jag var personalfesten ett halvår senare på att stanna längre än tio.. den kvällen orkade jag inte längre än nio.. så efter det sa dom att det inte var nån idé att bjuda mig mer för jag skulle troligtvis gå hem redan innan festen börjar.. ;)
min sambo tycker dessa fester är urroliga för jag är en sådan person som i princip aldrig blir för full utan alltid har full koll.. så jag skyller på dåligt inflytande från mina arbetskamrater..
ha ha... vet inet hur den här tråden spårade in på gamla fylle historier men kul är det!
vi kanske försöker återuppliva tiden då vi var unga ;)
ja.. det måste vara nått sånt va!? har nån kikat in på "ungdommarnas" tråd och tittat vad de pratar om?
Jag är 76:a - blivande maken är född -73, och ingen av oss dricker tequila längre!
Men i ungdomens glada dagar, oj oj! Hade ett grymt teguila-race vid 22-års ålder när jag pluggade i Jönköping. Det värsta racet kom dock ett år senare när jag läste utomlands, i Skottland. Men kvällen slutade med huvudet i toalettstolen och gav mig flera timmars minnesluckor - så sen dess är det no no till tequila. Däremot har jag med åren lärt mig att uppskatta ett gott rödvin, och smaskiga drinkar som Mojito och Caipirinha!
Håhå - Ölandstok och discodivan - här är ju en annan [ölandstok] som t o m minns när Palace öppnade. Och som kände folk från Palace egen version av "baren"... Jäklar så gammal jag känner mig - född -74! Tequila har jag fördruckit mig på hemma i B-holm någon sommar men rödvin... TÄNK vad det är skönt att vara gammal nog... Och förresten - det är jag som brukar fråga folk om leg på Bolaget, jag sitter där bakom kassan när jag inte håller på med bröllopsplanerande, tar hand om mina barn & lever vuxenliv... :->
jag var ju med i den verisionen av baren - vem kände du där?
...det fanns visst en Henrik Ahlgren med egen datorfirma som jag kände... ;)