Vi som inte är "unga brudar"
Vad säge ni? är det här vi ska vara? ;) Vi som kunde köpa vinet själva..
Vad säge ni? är det här vi ska vara? ;) Vi som kunde köpa vinet själva..
åhh.. de där oändliga baksmällorna med tom plånbok o när man utbytte minnen för att minnas kvällen innan
Eller när jag o sambon festat fyra dagar i rad när vi på efterfesten den fjärde natten tyckte klockan 04.00 att äsch, nu får det vara nog vi går nog hem lite tidigt i dag
Nä, jag är heller aldrig ute på krogen numera- Jag flyttade från Kalmar 2001 och bor numera i Helsingborg. Mina partyår var väl mellan 93-98 med lite återupplivningsförsök 99-2000 (bl a en efterfest hos en känd bordtennisspelare med lägenhet vi Kalmar - VEEEM kan det vara... )
MJ2007
Öhh?? Vem?? *Känner mig lite så där lagom korkad*
du är för ung cinderella
Japp - i Kalmar så visste alla på den tiden att en viss J-O W var väldigt partyglad... Jag vågar än i dag inte berätta för min M2B om allt som hände den kvällen...
asg
Alltså, jag tycker att det är SKÖNT att vara en såndär tråkig sambo ( - fru - )och sällan vakna med kopparslagare i hela huvudet och ångest över gårdagen... Men, som sagt, det var kul på den tiden...
Jag dricker fortfarande Tequila men nu förtiden ska den vara gul och saltet och citronen ska vara utbytta mot en apelsinskiva som man strött kanel över. Mums! :D
Jo man har väl sina fylleminnen. Jag dricker aldrig någonsin mer tuttifruttishots, klarar överhuvudtaget inte av att något smakar tuttifrutti.
Och sambuca kommer inte heller över mina läppar. Var på Kos med min kompis och gjorde en sån där klassisk charterresa. (Vilket vi egentligen inte alls hade tänkt) Umgicks med en massa andra som åkte samma resa. Det var en resa som innehöll det mesta, blev utkastade från ett hotell för att vi haft poolparty mitt i natten. (Första gången det bodde svenskar där och vad jag antar sista) En kille blev alkoholförgiftad och i taxin till sjukhuset bad han att de skulle stanna till vid en bar så att han fick dricka en öl. En annan hade inhandlat sprit och stod bakom reseledarnas jeep. Han höll sig i ett stag i bilen och märkte inte att tjejen som satt vid ratten började köra i väg så han ramlade. Hon stannar naturligtvis och hoppar ur och frågade hur det gick. Han kollar på påsen och säger jo det gick bra.
I alla fall en kväll satt vi i vår lägenhet (hotell nr 2) och någon hade köpt sambuca. Grejen var att när man tog shoten så skulle man hålla kvar alkoholen i munnen och sen tända på den. När det flammade till skulle man stänga munnen skaka kraftigt på huvudet och släcka elden. När man svalt skulle man andas in alkoholångerna. Man blev kanonfull på detta. Och ett par tjejer vi träffade där hade bestämt sig för att supa mig under bordet, så nästan varannan gång var det min tur. Jag har normalt sett bra lokalsinne, denna kväll kunde jag knappt stå på benen och vi gick minst en timmes omväg eftersom de trodde att jag skulle kunna visa vägen...
Då tänkte man inte ens på att det kunde vara farligt att tända eld på alkohol medan man hade den i munnen...
asg tur vi lugnat ner oss, annars skulle sverige leva farligt
det "divigaste" jag gjort var när jag som 26årig 2-barnsmamma o discodiva nr 1, var ute med min syrra.
letade efter ngt snyggt att spana på - hittade ett potentiellt span och sa till syrran samtidigt som jag pekade på offret - han e snygg, hämta honom.
vilket hon gör , säger till honom - kom nu min syster vill prata med dig
han kommer fram jag tittar på honom uppifrån o ner, tills jag kommer till hans skor, ett par sandaler. jag vänder mig till syrran o säger - usch, han har fula skor, ta bort honom, och vänder mig nonchalant bort . hon får förklara för den förvirrade stackars pojken, att nej tyvärr du dög inte så du får gå härifrån nu