Vi som inte är "unga brudar"
Vad säge ni? är det här vi ska vara? ;) Vi som kunde köpa vinet själva..
Vad säge ni? är det här vi ska vara? ;) Vi som kunde köpa vinet själva..
Här är en tjej till som kanske platsar?
Jag fyller 33 om en månad, har två barn och är inne på mitt andra bröllop!
Hej alla! Har ni haft det bra i helgen?
Själv har jag precis avslutat en vända av målning i vårt badrum(stor-renovering på gång) och är heeelt slut!!
Gubben tycker jag ska vila mycket med stora bebismagen men vad lätt är det när man är hemma och sjukskriven och bara går och skrotar hela dagarna.
Jag tar alla chanser jag får, hehe
Någon som har något kul att berätta?
Lotta49: "Ah, du boar"! som min barnmorska sade till mig! Enligt henne så kom alla höggravida tjejer in i en bygga-bo-frenesi den sista månaden, då skulle helst hela huset byggas om.
Jag har äntligen gjort klart alla placeringskort utom ett (en bebis som inte har kommit än...)! Det känns jätteskönt, nu står de på tork och väntar på dagen D!
Skogstigern: Ha, ja det måste vara det!
Har nästan glömt att man gör det, var ju snart 4 år sedan tvåan kom men nu när du säger det så stämmer det ju jättebra!
Eftersom jag inte hade tänkt att skaffa fler barn innan jag träffade min m2b så gjorde jag mig av med precis ALLT i bebisväg.
Så nu har jag panik för vi har fått MASSOR med bebiskläder och jag vill tvätta dom och lägga in dem någonstans men har inget skötbord än. GRR!
Haha, man är bra lustig.
Vad kul att placeringskorten är klara, håller själv på att fixa offerter på två ställen vi kan tänkas vara på. Vi gifter oss på nyår så det är ett bra tag kvar men det gäller ändå att vara ute i god tid när det gäller lokal.
När ska du gifta dig?
Lotta49: Hihi, kul att du kände igen dig!
Min äldsta fyllde 7 år (herregud!!) för ett par veckor sedan och min yngsta fyller 6 år i sommar. Det är inte klokt vad tiden går fort!
Jag har just rensat garaget på alla prylar, min svägerska fick barn för några månader sedan och tog tacksamt emot allt!! Underbart!!
Ja, lokaler gäller det att hinna boka i tid. Har ni bokat kyrka också?
Vi gifter oss den 5 maj, så det är inte så långt kvar. Nu börjar vi försöka göra klart så mycket vi kan så att vi slipper stressa i slutändan. Det blir så mycket trevligare då!
Vad roligt! Då är det ju snart dax för er, tiden bara rinner ju iväg!
Ja, vi bokade kyrka nästan på en gång eftersom det brukar vara nyårsgudtjänst den dagen. Kl 15.00 fick vi och jag tycker det är en bra tid, hade inte velat ha 17.00 som var den andra tiden, det hade blivit för sent.
Kan tänka mig att det var skönt att rensa ut bland grejerna. Gjorde ju det själv för 3 år sedan och kom i håg att jag bara blev glad av att bli av med sakerna.
Som tur är fick min kusin barn för 8 månader sedan så vi har fått både kläder, bilbarnstol och babysitter. Vi köpte även deras vagn för en symbolisk summa.
Så jag är himla nöjd över att ha fått tag på nästan helt nya saker för jätteliten peng.
Ja, det börjar kännas riktigt nära!
15:00 är en bra tid, vi har också tagit den tiden. I och för sig gifter vi oss på en gård, förhoppningsvis ute, men vi tycker att det är lagom. Våra och andras barn är med och vi vill att de ska kunna vara med så mycket som möjligt.
Skönt att du har hittat nya saker till överkomliga priser! Det kostar på mycket att köpa nya saker, inget är billigt längre...
Då får vi hoppas att ni har riktigt fint väder.
Kommer ni att ha festen på samma gård? Eller kommer ni att åka någon annan stans?
Vi håller också tummarna, med dagens väder vet man ju inte om det blir snöstorm!
Vi både gifter oss och har festen på samma gård. Det känns jättebra, den är så mysig och ligger precis vid Mälaren! Vi kommer också att sova över där och hoppas att vi får några gäster som stannar kvar också.
Nu ska jag gå och knyta mig, bäst att passa på och sova medan barnen gör det...
Må så gott och ta hand om magen!
Det ska jag göra, sov så gott!