• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • MrsNyberg2B

Amerikanska? Hm.. Intressant! Men visst är det så att trycket inte ingår eller?

• MrsNyberg2B

Alltså trycket på inlagan?

• Naura

Norrsken: Ja nu när jag har läst runt lite så verkar det ju som att de flesta har två glas till varmrätten. :) Är som sagt rätt ny med det här o dricka vin, så det är bra man får lära sig. :) Men det gör nog inte så stor skillnad kostnadsmässigt för oss, eftersom vi räknar på 50 gäster, o kommer nog bara ha 40, o 10 av dom kan jag på rak arm säga att de inte kommer dricka. Och vissa dricker kanske öl eller cider. Men att ha nåt litet till efterrätten verkar ju oxå passande, det har jag inte heller tänkt på.

Har tänkt ha betalbar efter middagen iaf, hur mkt som ska finnas o välja mellan vet jag inte ännu, men öl, cider, vin o några enkla drinkar.

MrsNyberg2B: Fint kort du hittat! Jag har kollat på kort i flera dagar nu känns det som. :)

Ina: Du får gärna maila bilder på klänningen till mig oxå om du vill! camhag@gmail.com

• Pumpkin

Ja, amerikanska eller engelska Anglosaxiska!

Usch, nu känner jag mig helt värdelös. Har verkligen avskytt det här stället i 4-5 månader nu, och jag var "först" av oss 5 som började samtidigt att säga att jag skulle säga upp mig så fort jag fick möjlighet eftersom jobbet får mig att må så dåligt. Nu har en fått sparken (skönt för henne!), en sa upp sig för drygt en månad sen och idag sa den tredje upp sig. Så nu är vi två kvar, varav en har sökt ett textillärarjobb som hon antagligen kommer att få, so that leaves me. Alone. Känns så orättvist och som att de andra ser ner på mig för att jag stannar. Men hur ska man annars betala sina räkningar då?

• Pumpkin

MrsNyberg:
    Precis, trycket kostar extra.

• Kajsa.D

mrs nyberg

Hej där!
    Är nyfiken på om du jobbat nåt mer i Ömo?
    Har Helene ringt nåt mer? Mej har hon inte hört av sig till nåt mer. Skönt o inte bli väckt på morgonen när man är inställd på att man är ledig.
    O du, en sak till... Glöm inte Leif gw ikväll

• MrsNyberg2B

Kajsa - Jorå, hon har ringt, i fredags! Jag tänkte på att jag skulle uppdatera dig! Förmodligen var hon deseperat. Tror för övrigt att Irma kommer tillbaka snart, då kanske det börjar om igen. Funderar på att bojkotta telefonen varje gång det står "skyddat nummer" .

Norrsken - Fy vad trist, med jobbet! Men förhoppningsvis kan ju du också säga upp dig snart! Sambon har sökt ett gäng jobb nu, och verkar inte helt främmande för tanken på att bo i Sthlm (jippie!!) om han får jobb där! Man får väl hoppas på det bästa, helt enkelt. Annars lär man väl försöka stå ut.
    Ang. korten - man kunde kanske helt enkelt skita i trycket då, och skriva inlagan själv.. Då blir det lite av varje. Kanske.

Naura - Hittar du några fina då? Tycker ditt baralternativ verkar helt okej - lagom av allt. Speciellt om ni ska stå för det själva. Kanske inte funkar att ha alla möjliga och omöjliga spritsorter tillhanda då...

• Pumpkin

Naura:
    Ja, något dessertvin kommer vi nog ha, och kaffe+avec då naturligtvis

Vi ska nog också ha betalbar, vet inte om jag känner för att bjuda helt och hållet faktiskt. En del av Lasses kompisar är liiite sämre på att hantera gratis alkohol

• Kajsa.D

jo irma kommer väl tillbaka 1/4 tror jag. Vilket skämt
    Kan tro att de är desperata, ingen vill ju vara där. Har du varit därpå länge? Den nya chefen har väl börjat me kan jag tro?!
    Fast jag måste erkänna att vissa saknar jag där nere, funderar på att hälsa på om ett tag. vi får se

• MrsNyberg2B

Norrsken - Det finns ju alltid några som är lite sämre på just den biten med gratis alkohol. Jag tycker det känns rätt bra att alla får betala - då kan de göra som de vill..

Kajsa - Men nu har hon kanske lärt sig hur man gör för att behålla vikarier. Jag ogillar egentligen inte stället som sådant, eller personalen, men jag vägrar att bli så respektlöst behandlad!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare