• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • InaHjärtarAdam

wiihiii, csn-pengarna har kommit!!! idag ska jag bannemej unna mej en ny top att ha imorgon. då ska vi till linköping på 25-årsfest! :)

• Maggies

vårbrud2008: När beställde du din? Det är väl inte så länge kvar tills du får den nu?

Ina: Så härligt! Då måste jag också få mina pengar snart. Det blir shopping i helgen.

• vårbrud2008

Lucy
    Jag beställde den i slutet av januari men sen fick jag kompletera med mått ett par omgångar, sen betalade jag den och sen kom nyåret. Jag fick som svar att den skulle påbörjas efter nyåret och att det skulle ta 40 till 50 dagar att göras.
    Tänkte kanske ta och skicka iväg ett mail och kolla läget. Är så nyfiken...

• InaHjärtarAdam

vårbrud2008 :
    skriv du ett mail o fråga!! sätt lite press på dom. när jag gjorde det så sa dom att klänningen skulle vara färdig om sju dagar, men det efter sju dagar var den redan skickad och i sverige!

• Maggies

vårbrud2008: Okej. Jag beställde min under nyåret och de började göra den 26 februari och jag tror det skulle ta ungefär en månad. Får nog räkna med lite mer kanske. Men snart är den här.

• Naura

Norrsken: Vi tänkte som så att går man ut på restaurang så klarar (iaf vi) man sig på ett glas till en rätt. Ett glas vin och vatten, eller hur har ni tänkt? Hur mkt vin brukar man dricka per rätt? Vi är rätt nya i vindrickandet o klarar oss gott på ett glas.

Men när du säger det så ser jag att jag har glömt vin till förrätten...räknade bara till varmrätten och till skålen.

• MrsNyberg2B

Naura - Vi räknar på två glas till maten! Eller rättare sagt, han som har stället räknar med två glas/person till en buffé. Sen också brudskål och skål till tolvslaget. Naturligtvis även avec för dem som önskar, i övrigt kör vi med betalbar.

Idag mår jag inte bättre än igår, skillnaden är att jag måste jobba. Men tänker att eftersom det är en kort tur, och om jag tar bilen dit och hem, så bör jag väl reda ut det. Kanske tyvärr dock inte rätt förutsättningar för chokladmässa och vinkväll med kompisarna! Tur att vi bara blir tre iaf..

Norrsken - Tycker det var ett jättefint kort! Har kollat lite där, jämfört med Twink känns det ju helt plötsligt väldigt billigt

• Pumpkin

Naura: Jag skulle definitivt räkna med 2 glas vin/person Det är väl det "vanliga" när man beräknar dryck till middagen när det är fest vad jag förstått. 1 glas känns (menar inte att vara elak eller nånting nu, vet bara inte hur jag annars ska uttrycka mig) lite snålt faktiskt.

Lucy_: Nu har jag köpt VK!

Ina: Jag vill också ha bilder på din klänning! Och självklart lägger jag inte upp dem nånstans, det har ju inte jag nån nytta av

MrsNyberg: Jobbigt att du inte känner dig kry än Men som sagt, kort dag tillsammans med bil, det kanske går bra

• MrsNyberg2B

Norrsken - Ja, precis.. Och jag slutar tidigt (kvart över åtta i stället för nio är stor skillnad), och har sovmorgon i morgon igen! Det får helt enkelt gå.

Hittade snygga svarta kort hos Calligraphen - www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1014609

Tror ni man kan beställa provkort igen, om man redan har gjort det en gång, eller ska jag be sambon kanske?

• Pumpkin

MrsNyberg: De var jättetjusiga! Väldigt amerikanska tycker jag

Be sambon beställa istället, för säkerhets skull

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare