• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Naura

Hej Hej!

Idag har jag varit o tränat, var i skolan, varit o handlat, OCH skaffat mig ett sommarjobb! :D Blev totalt överraskad, var på en intervju i februari o det känndes så himla trist efterråt, att chefen inte alls var intresserad av mig o sånt, men nu ringde han o sa att han ville anställa mig!! :)

Så nu har vi varit o firat med en bit princesstårta på kondis! :) Tror fasiken jag kan nöja mig med en princesstårta till bröllopet...i smaken alltså, den ska se ut som en bröllopstårta åndå. :) Det är nog min absoluta favorit, har alltid gillat den. Så hittar jag ingen annan, så vet jag att det är ett säkert kort för mig. :)

Norrsken, hoppas det löser sig med jobb o flytt för er! Man ser verkligen i dina inlägg hur mkt du längtar! :D

• Pumpkin

Naura:
    Kul, grattis till sommarjobbet! Vad blev det för något?

Jo, nog längtar jag allt, men det är blandade känslor faktiskt. Älskar den här stan, det är så mysigt, och somrarna är helt underbart vackra, men jag saknar min familj så himla mycket och det jag behöver just nu för att få mitt liv i rätt riktning kan jag inte få här. Dvs jobb och utbildning. Så... Det går ju alltid att flytta tillbaka sen!

• Naura

Det blev 10 veckor heltid på Handelsbanken som kassörska. :) Pluggar till civilekonom, o har tidigare jobbat på Svensk Kassaservice i deras kassa. Men nu känns det jätte kul att få jobba på en riktig bank! :)

Jaa jag bor i Umeå för att få utbildning, sen kommer jag flytta längre norrut igen. Saknar norrbotten otroligt mkt. Finns inge vackrare på sommaren. Jo, södra sverige är oxå fint för där finns det så mkt fina träd, men är nog för mkt "mammas flicka" för att kunna flytta så långt bort. :)

• Naura

Haha, "mkt fina träd"...låter löjligt, men jag älskar naturen o i södra sverige finns det så mkt lövträd, här uppe är det ju mest barr...Stora ekträd som står på rad längs vägkanterna och grenarna bildar som en tunnel över småvägarna...Det gillar jag! :)

• Pumpkin

Naura:
    Jag är mamma flicka jag också, och hon bor strax utanför Sthlm så det skulle ju vara perfekt för oss (mig )! Hoppas verkligen att det här går vägen nu.

Kul att jobba på Handelsbanken! Har själv funderat många ggr på att läsa till civilekonom, men har lagt det helt på hyllan nu när jag äntligen listat ut vad jag VERKLIGEN vill göra

• Naura

Och vad är det du Verkligen vill göra? :) Du har säkert skrivit det tidigare, bara jag som missat det. Förrutom att gifta dig såklart. ;)

• Pumpkin

Jag vill läsa Programmet för personal- och arbetslivsfrågor

• Naura

Vad kul att du hittat nåt som du känner passar dig och som du verkligen vill göra. Jag började först läsa till lärare men kännde att det inte var min grej, så jag bytte till ekonomi och jag har vuxit in i ämnet mer o mer för varje år. Känner att jag valt helt rätt, men det är jobbigt ändå ibland.

Fick idag höra att min mamma kanske kommer hjälpa till med pengar till bröllopet. Men vill betala så mkt som möjligt själv, och nu med mitt sommarjobb (och sambons sommarjobb) så kommer det bli ett bra klirr i kassan. När man är student är det svårt o spara så hemskt mkt varje månad. Men vi har redan över hälften, så jag tror det kommer bli bra. Kanske inte blir nån dyr resa, men får väl önska bidrag till den i present av gästerna o åka senare istället.

• Pumpkin

Jo det är skönt att äntligen känna att man kommit på vad man vill göra

Jag har läst en termin engelska, två terminer på Internationella Marknadsföringsprogrammet och sen två terminer (fast _egentligen_ bara en) på journalistprogrammet. Så jag har provat på lite av varje

• vårbrud2008

Madlin
    Vi har bokat kyrka, festlokal, frissa, solist till kyrkan och så har jag beställt en klänning från Kina. Vi funderar nu på transport, övernattning, DJ, make-up, fotograf och inbjudningskort.
    Har hittat kläder till sonen men inte i rätt storlek. :(

Norrsken
    Lyssnar du på hockeyn?????
    Ditt lag leder tyvärr över mitt lag. :(

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare