• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Pumpkin

Naura:
    Svårt att säga utan att veta hur många gäster ni tänkt er, det är ju ganska avgörande med tanke på mat och dryck Och ska ni göra maten själva?

• Naura

Vi har räknat med 50 gäster, 50kr per person till förrätt, 150kr per person till varmrätt. Har kollat priser på olika catering i Luleå, det är ungefär vad man kan få betala. Vet inte om vi kommer laga den själv eller beställa, luleå är närmsta "storstad", har ingen bra (i mitt tycke) catering på orten vi ska gifta oss. Jämförde bara priserna från Luleå, men går nog inte att beställa utkörning av mat i 15mil enkel väg.

Sedan 25kr/bit för tårtan, den ska vi köpa i Luleå däremot, har pappa o syskon där som kan ta med den på morgonen till bröllopet, och har hört att det är ungefär vad de kostar där.

Sen mosserande vin 60kr per flaska, 10 flaskor till skålen (5glas per flaska). Och till sist vin till maten (4 glas per flaska) 13 flaskor, 70kr st.

Alla kommer ju inte dricka alkohol, men vi räknar på det iaf så blir det inte för lite iaf. Det är våra mat o dryck kostnader. Känns rimligt ändå...eller?

• vårbrud2008

God morgon!
    Vår dator krånglar hela tiden så jag inte har en chans att vara här inne och chatta med er. Det börjar bli lite tjatigt nu eftersom man numera är beroende av BT. Igår blev jag äntligen blivit klar med 60st små kartonger som gästerna ska få vid sin tallrik. Gjorde några fler för att vara på det säkra sidan. Vet bara inte vad jag ska stoppa i dem än. Förslag?????

Vi kommer köpa ett paket när det gäller fest, mat och dans. Kanske tom blommor. Men nu undrar jag hur mycket dekorationer som vi kan göra och hur mycket stället står för????

• vårbrud2008

Naura
    Vårt färgtema kommer att vara grönt, silver och vitt. Kommer att ha det i dekorationerna, alla programmen, kläder, blommor osv.
    Jag hade inte brytt mig så mycket om stolarna faktiskt.
    Angående inbjudningar så kommer jag att beställa från nätet, kortdesign, för vi ska också bara ha ca 25st. Hittade jättefina i silver som jag bara måste ha?:)
    Jag har beställt en klänning från Kina som jag kommer att få i slutet av april. Jag har betalat 1240 kr och jag hoppas verkligen att den är fin och passar. Värt att prova i alla fall.

Madlin
    Vi ändrade också vårt datum, pga missfallet, men vi har i alla fall ett halvår på oss att fixa allt. Ibörjan var jag också helt stissig, men du är vi redan på god väg. Sätt dig ner och ring runt. Innan du vet ordet av har du bokat det viktigaste.

Coornet
    Min svärmor och min sambos syster sa inte grattis till oss när vi i julas meddelade att vi skulle gifta oss inom snar framtid. Nu efter tre månader tycker systern att det ska bli kul men svärmor är fortfarande sval.

Ina
    När beställde du din klänning?
    Jag väntar nämligen också på min, men har för mig att det skulle ta 40-50 dagar att göra min klänning. Så jag får nog vänta ett tag till.

Vidalia
    Jag har gjort askar till bordsdekoration, men det mönstret hittade jag på jobbet. Men har för mig att det finns i en bröllopstidning också.

• vårbrud2008

Ingen här idag när jag för en gångs skull har fått igång datorn och ska inte till jobbet förrän elva????? Typiskt......:)

• vårbrud2008

~Norrsken~
    Vad gör du då?

• Pumpkin

Naura:
    Så ni räknar alltså med bara ett glas vin till maten per person?

• Pumpkin

vårbrud:
    Har precis kommit ut ur duschen, börjar inte förrän 11.30 idag

• Pumpkin

Fler som har vackert väder idag?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare