• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Pumpkin

Hoppas ni kryar på er snart förresten!

• gica

Norrsken: Svårt det där med ditt jobb!! Ett riktigt dilemma som är svårt att ge dig ngt råd i.. Hoppas du finner en lösning snart!

Vårbrud2008: 1 sept är ju riktigt snart!

Lucy: Vad trist att du har blivit förkyld!

• MrsNyberg2B

Norrsken - Svårt läge, och svårt att ge råd. Att gå utan jobb är ju rent vedervärdigt (och ändå tror vissa att man gör det för att det är så roligt?!?!?) speciellt när det inte blir någon alls rätsida på ekonomin. För en depression, så är det ju heller inte bra att gå hemma för länge, ju längre man är borta ju svårare blir det att komma tillbaka, och när man mår sådär dåligt så är det ju viktigt att faktiskt sysselsätta sig åtminstone litegrann. Kan man tänka sig att du kunde vara sjukskriven på en viss procent kanske? I de tankarna går nämligen jag själv - fast jag har ju å andra sidan möjlighet att säga nej, när jag inte vill jobba, och det har ju inte du. SAMTIDIGT så tycker jag någonstans ändå att man ska följa sitt hjärta, för i det långa loppet tror jag att du vinner på det. Herregud vilken röra...

Kajsa.D - Vi ska inte gifta oss i Tranås utan i stadshuset i Etuna, men vi bor här! Vart ska ni gifta er, och när?

Inatt ska jag jobba natt - väldigt intressant, men jag tror jag kommer somna så jag har bunkrat upp med sockerbomber och cola (okej, jag vet, det är INTE det bästa sättet att arbeta för att gå ner i vikt, men till mitt försvar ska jag säga att det är kris, jag jobbar ju dag egentligen) och hoppas på att jag inte blir smittad. De har kräksjukan på avdelningen, jag hoppas det blir lugnt..

• vårbrud2008

Äter en kanelbulle just nu för att dränka mina sorger.
    Pratade precis med en kollega och det ser inte bra ut framöver. En ska sluta och då hade jag hoppats på att jag skulle få gå upp till 100 % och få tjäna lite pengar, men nu ser der inte ut så. Det ska eventuellt komma en förskollärare till oss som ska jobba 75%, inte heller hon 100% och de andra två ska jobba 90 %. Kommer antagligen att bli arbetslös till hösten för då ska det dras ner från fyra i personalen till tre och då ryker jag.

Nu blir jag snart gråtfärdig igen.
    Detta förbannade år ska sorgerna aldrig ta slut??????

• MrsNyberg2B

vårbrud2008 - Usch! Man kan tycka det räcker med en sak.. Livet är onekligen inte rättvist alla gånger. Fy, jag lider verkligen med dig!!

• Pumpkin

MrsNyberg: Du har rätt i precis ALLT du säger, men så vet du ju hur det känns också
    Problemet med sjukskrivning, hel eller delvis, är att jag i princip är garanterad att få sparken då, eftersom jag fortfarande går på provanställning. En del av mig leker då med tanken att jag kanske borde göra så, så är jag garanterad att slippa fortsättning utan att det egentligen är mitt fel. Samtidigt så ser det ju inte bra ut för kommande arbetsplatser. Ja, det är en enda röra

Jag skulle gärna köra en nattvecka igen, tyckte det funkade ganska bra och då var det lugnt och skönt här på jobbet. Men natt får jag inte jobba längre.

vårbrud: Usch så tungt du har det nu! Men finns det inga lärarvik eller nånting?

• MrsNyberg2B

Norrsken - Ja, just det, det var det... Huä. Det är verkligen svårt att veta hur man ska göra. Kanske dags för en berömd plus-/minuslista?

Jag tycker det ska bli roligt att jobba natt, fast jag tror det blir långtråkigt, eftersom jag bara får vara jag och inte prata med någon annan (och jag kommer inte in på datorn heller, för då måste man ju ha användarnamn och lösenord). Men, som sagt, sockerbomber..

Well, nu ska vi äta lite lunch och jag hoppas på att finna mina träningsskor någonstans i det här huset..

• vårbrud2008

Norrsken
    Det enda jag kan göra till hösten är att sätta upp mig som timvikarie, men då vet jag ju inte hur mycket och när jag kommer att jobba och med barn som ska till dagis är det ganska jobbigt.

Men fram tills hösten kommer, kommer jag att söka alla jobb här omkring som jag kan söka med min utbildning. Och sedan bara hopppas och hoppas på att få ett jobb. Men livet är rätt bra orättvist ibland känns det som......:(

• Pumpkin

MrsNyberg: Ah, en berömd +/-lista kanske vore nånting

När jag jobbade natt så hade jag ju både jobbets datorer + att jag hade Lasses bärbara med mig, fulltankad med filmer och serier

• vårbrud2008

Inga här??????

Inget roligt att hämta sonen från dagis idag. Så mycket han skrek och trotsade idag var länge sedan han gjorde. Visst trotsar han men inte så som han gjorde idag, skrek, slogs, låg på golvet, tog inte på kläderna, tog av kläderna osv. När vi väl kom hem så fortsatte det med skrik och trots i ca 20 min till.
    Ibland blir man galen..........
    Dammsög och städade nerdervåningen medan sonen skrek så jag fick något gjort i alla fall.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare