• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Pumpkin

Bah, jag mår fortfarande illa

• MrsNyberg2B

Nu är de gamla takterna igång igen, märker jag! Massor av sidor att läsa igen när man jobbat hela helgen..

Jag hoppas min klänning (och här skrev jag från början kladdkaka så ni kan ju gissa vad jag tänker på...) ska komma idag, men vi får väl se! Ska bli spännande att se hur den ser ut i verkligheten.

Såg att ni pratat budget lite längre bort. Jag ska klaga lite i det ämnet, på min sambo som inte fattar att man faktiskt kan lägga undan en hel del kronor och klara sig på resten en månad, om man anstränger sig! Det är för all del ingen panik, för vi kommer säkert få ihop pengarna ändå, men ändå! Det känns ibland som att han inte riktigt tar det på allvar - att jag är den som ska göra allting! Speciellt när det gäller sparandet av pengar... Trött blir man, han tycker inte det är någon brådska medan jag tycker att det väl är bättre att vi sparar mer nu och i så fall minskar på sparandet längre fram, då är man ju på den säkra sidan! Får väl låta det vara ett tag, innan jag börjar tjata igen.

• Pumpkin

MrsNyberg: Helt klart bättre att spara mycket nu och trappa ner sen i så fall... Speciellt eftersom "sen" innefattar julen

• MrsNyberg2B

Norrsken - Precis! Jag tror egentligen att själva problemet ligger i att han behöver ha lite mer framförhållning och måste planera utgifterna och det är varken han eller jag särskilt bra på i vanliga fall - men nu tycker jag nog att det finns en vettig anledning, så man kan ju iaf försöka anstränga sig. Sen kan jag tänka att det beror på att han varit på g att gifta sig förut, men då sprack alltihop ungefär samtidigt som de berättat för alla - det kan ju påverka medvetet eller omedvetet, även om de var överrens om det då.

Förresten drömde jag en bröllopsdröm i helgen - att jag skulle köpa en bukett på tradera, och jag var tvungen att köpa den innan jag skulle vakna (och gå till jobbet) samt innan handbollsmatchen - som alla spelade i svart och vinrött - var slut. Buketten var alltså konstgjord, och jag tror att den var med i matchen också, på någon vis. Det är inte utan att man undrar hur det ska gå, det här...

• Maggies

Jag har blivit förkyld. Blä. Jaja, bäst att vila upp sig då.

madlin: Mm, kladdkaka lät mumsigt!

MrsNyberg2B: Jag drömde om brudbuketter och konstiga ringar för typ ett halvår sen, haha.

• Pumpkin

MrsNyberg: Spara pengar blir bara svårare och svårare ju mer pengar och framförhållning man har

Alltså vad tror ni är bäst?

1. Att säga upp sig och hoppas på det bästa, dvs att man hittar ett jobb under eller direkt efter uppsägningstiden

eller

2. Jobba på som vanligt tills det inte går längre, bli sjukskriven pga depression och sen bli uppsagd pga det?

Fan så trist jag är som tar upp det här på ett bröllopsforum, men jag vill höra lite tankar runt det och ni är så bra att bolla med

Lucy_: Usch, inge kul att vara förkyld! På vad sätt är du förkyld? Feber? Snuvig? Hostig? Ja du fattar

• Maggies

~Norrsken~: Jag tycker faktiskt att alternativ 1 låter vettigast. Då finns i alla fall gnistan kvar till att göra något annat. Det blir lite lättare att börja om på nytt istället för att köra ner sig i botten och få svårt att komma upp.

Jag är snuvig och allmänt seg. Ett tips: pussas INTE om någon av er är sjuk.

• Pumpkin

Lucy_: Ja... Så kan man tänka Å andra sidan ser det inte bra ut att säga upp sig (fast det gäller knappast för den här arbetsplatsen, hela stan vet vad det är för skitställe) och man vet ju aldrig om man får ett jobb eller inte. Arbetsmarknaden är inte direkt god här i stan, det är därför dom kunnat anställa 100st efter årsskiftet.

Nu säger jag inte att du tänker fel (jag vet ju uppenbarligen inte vad som är rätt och fel eftersom jag frågar ) jag vill bara bolla

Och nej, det är aldrig en god idé att pussas med sjuka personer

• Maggies

~Norrsken~: Det är bra att bolla. Det är klart att det är bra att ha jobb, men man måste ju få må bra samtidigt. Hur skulle du helst vilja göra?

• Maggies

...och nä, synd att jag inte kom på det tidigare.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare