• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • MrsNyberg2B

brud nästa år - Blir alltid lika imponerad av de som lyckas hålla saker hemliga! Jag är så dålig på det, och kan inte hålla mig ens en sekund vare sig det gäller bröllop eller någonting annat. Ändå är det ju trevligt med överraskningar, så på det viset gillar jag ju det ändå.

På tal om överraskningar så skrev min sambo ett sms och lovade en överraskning när jag kommer hem ikväll.. Får hoppas att jag kommer hem, det är tydligen übertaskigt väglag ditut.

Hur gör man bäst för att klara av att säga nej? Till jobb t.ex. Det är så jobbigt att känna att man inte kan göra det, fast man inuti känner att man verkligen borde.. Snacka om ekorrhjul. Norrsken - Jag håller också tummarna för jobbet i Sthlm! Då blir jag sååååååååå avis, men hoppas på att sambon hivar iväg alla sina ansökningar under kvällen. (Kanske är det som är överraskningen)

• Pumpkin

MrsNyberg: Jag är också värdelös på att hålla tyst om saker - speciellt om bröllop, jobb och liknande Kan tänka mig hur det blir den dagen gravtestet visar positivt

Det är verkligen svårt det där. En del av en säger "Nej, jag orkar inte" och en annan "Du borde verkligen rycka upp dig nu, kom igen, hiva dig iväg!". Har faktiskt inget bra tips på vad man gör då...

Ja, vi får hoppas att båda våra sambos är duktiga på att skicka iväg ansökningar så vi kommer bort från våra miserabla liv

Nu slutar jag! Ska ta en promenad hem och gå förbi hälsokostaffären på vägen för att köpa lite lyckopiller - order från mamsen!

Hörs om en stund!

• MrsNyberg2B

Norrsken - Lyckopiller? Från hälsokosten?
    Precis, ungefär som att man har två små figurer på axlarna. När jag är på mitt vantrivseljobb, så känner jag verkligen att jag bara mår dåligt, men sen när de ringer och frågar så känner jag mig bara tvungen ändå att säga ja. Well. Dagens jobb väntar nu, och avsopning av bilen.

Tjejer, förresten, om ni inte redan gjort det när ni kör iväg: Borsta bort snön från taket på bilen!!! Såg på vägen hem en bil där föraren inte hade gjort det. Bilen bromsade in och gissa vad som la sig på framrutan?? Gick inte precis att få bort med vindrutetorkaren, och inte precis enkelt att stanna mitt i en korsning för att gå ut och sopa av rutan. Alltså. SOPA BILEN!

• gica

MrsNyberg2B: Kul med en överaskning som väntar när du kommer hem!

MrsNyberg2B och Norrsken: Måste bara säga att jag känner igen det där att må dåligt på jobbet. Var tidigare på ett jobb som var kaotiskt med kass arbetsledning. Jag sökte mig därifrån, vilket var nödvändigt! Jag bestämde mig till sist för att jag skulle säga upp mig även om jag inte fick den andra tjänst som jag hade sökt. Som tur var fick jag den andra tjänsten och är numer på ett jobb där jag trivs! Det är SÅ viktigt att man trivs på sitt jobb, för där är man ju så mycket av sin tid. Tänker på er!

• Pumpkin

MrsNyberg: Ja, jag brukar köra med extra stark Rosenrot på hösten då jag brukar må dåligt. Ibland märker jag skillnad, ibland inte. Så jag (och mamsen uppenbarligen) tyckte att det var värt ett försök i alla fall. Så från och med ikväll ska jag knarka

Sopa av bilen är viktigt, absolut! Det gör jag jämt

gica: Ja, att ha ett jobb som man verkligen trivs med är A och O, för som du säger så är man ju där så mycket av sin vakna tid. Tyvärr vågar jag inte säga upp mig och chansa på att jag får ett nytt jobb snabbt, vill aldrig mer vara arbetslös! Så det är bara att bita ihop tills vi flyttar/jag hittar nått nytt.

• vårbrud2008

Min sambo friade den 12 december och vi höll det hemligt till julafton.
    När vi har väntat barn har vi hållit det hemligt i ca 3 1/2 månad. Jag har inga problem att hålla saker hemliga men det är värre med min sambo. Han ville säga att vi var gravida samma dag som vi testade oss, men då sa jag stopp.

Tyvärr måste jag också ge mig in i djunglen av ansökningar. Vill inte vara kvar längre än till sommaren på mitt jobb eftersom det var tänkt så från början. Man utvecklas inte och jag vill så gärna jobba som lärare igen. Saknar det allt för mycket...

Gica
    Ja, vantrivas på sitt jobb är aldrig kul. Alla mina sommarjobb var sådana. När jag började som lärare hittade jag hem men under min mammaledighet blev jag uppsagd och nu jobbar jag på en förskola / fritids. Det var helt okej innan när jag visste att jag skulle sluta till sommaren, men nu känns det inte lika roligt längre om jag tvingas jobba kvar där i ett år till. Man utvecklas överhuvudtaget inget och sånt kan jag inte med. Jag måste ha utmaningar.
    Tyvärr kan jag inte säga upp mig för jag vill verkligen inte heller som Norrsken skrev vara arbetslös.

• Anja 19 juli 2008

Hej hej alla

har jag missat mycket. Har så vidrigt mkt i skolan. Blir nästan galen. Ligger efter med en kompletteringsgrej från utbildningen oxå. Eftersom jag födde barn när vi opponerade på c-uppsatser, suck, så måste jag opponera skriftligt på TVÅ c-uppsatser, suck...

Detta hinner jag lixom inte göra m tanke på allt vi har att göra på de två magisterkurser jag går. Så jag blir inte registrerad på kurserna förrän jag har gjort det.

Idag kom dagispersonalen och sa att de vill ha ett intyg på att jag studerar, eeeh...

Det hemska är att jag ju inte kan ge dem det! Så jag ifrågasatte varför (har nämligen aldrig varit med om detta och det var en ny personal som tog upp det). Känns ju som att de misstror att man GÖR nåt och bara lämnar sina barn för att gå hem och dricka kaffe o äta praliner :D

(åååh det lät förresten ganska nice ;) )

Idag har jag min snart 3-åriga dotter hemma. Förkyld och feber (men förhoppningsvis inte örat som börjat spöka igen, hon hade ju öroninflammation för två veckor sen och vägrade äta penicillinet om ni minns).

Lämnade i måndags in ett tiosidigt arbete, imorgon ska jag analysera en doktorsavhandling inför klassen och på måndag ska nästa tiosidors arbete vara inlämnat. Det inbegriper ca 1000-1500 sidor litteratur. Lycka till lixom...

Hur ska jag nånsin hinna fixa den där opponeringen. Jag blir galen. Är såååå trött!

Mrs Nyberg

Åh vad spännande med överraskning! Du måste berätta sen :)

Norrsken

Rosenrot hjälper för många har jag hört! Visst finns det väl nåt annat som oxå är bra? Johannesört eller nåt? äh det kanske är mot sömnsvårigheter. Jag blandar så lätt ihop saker. Hoppas det hjälper iallafall så att du får komma upp ur det här svarta, dystra. Lider verkligen med dig och alla andra som har det så här. Det är vidrigt!

Brud nästa år

hihi... tur att du fann dig snabbt iallafall ;)

• Anja 19 juli 2008

Vad händer hos er idag?

Här ska vi nu äta frukost. Slänga in några bakeup ciabatta i ugnen och sätta på kaffe. Blev så sugen på kardemummalatte. Mums...

Alice står och drar i mig nu och säger, -jag vill ha frukost så jag får väl masa mig upp ur datorfåtöljen, men den är såååå skön. Skulle kunna sova i den ;)

Sedan måste jag nog tyvärr städa och tvätta lite.

Har ni några middagstips! Något som är snabbt och enkelt och gott. Funderade på blodkorv m bacon och lingon och potatisplättar. Hmm kanske! Eller färdig pyttipanna kanske. Det har jag ju hemma.

Vad ska ni ha till middag?

Jag som var ledig idag, FÖR ATT PLUGGA... Se det går INTE när man har en halvvild treårig flicka hemma.

:)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare