• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Pumpkin

Måste förresten berätta om bröllopstidningarna jag fick hem i fredags Beställde nämligen 3 tidningar från www.press-stop.se i onsdags; Martha Stewarts Weddings, Weddingstar och Wedding Ideas.

Martha Stewarts blev jag RIKTIGT besviken på, det var verkligen BARA reklam i hela tidningen den här gången. Annars tycker jag att det brukar finnas bra grejer och tips på fina saker i den, men icke

Weddingstar hade många fina saker - MEN det är mer av en katalog, typ Ellos, H&M eller Panduro. Allting gick att beställa från dom tydligen... Så inga direkta reportage eller så (förutom nån bröllopsberättelse), men väldigt fina inspirationsgrejer.

Wedding Ideas har jag inte läst än, så den får jag återkomma om

• Maggies

Helgen har varit bra. Har pratat bröllop med fästmannens syster. Vet inte om jag blev så mycket klokare av det. Det känns mest som att det är hur mycket som helst att fixa nu. Det ser även ut som att det blir ett bröllop modell större, men middag och allt. Dock inte så långt ut på kvällen. Det här blir nog intressant. Helt klart.

• vårbrud2008

Igår hade jag en riktig skitdag. Jag grät och låg i soffan hela dagen. Och på kvällen kom huvudvärken så jag somnade vi sex och vaknade vid åtta. Sen har jag inte kunnat sova på hela natten. I morse grät jag igen, men nu känns det bättre. En kompis ringde precis och ville komma med sina två barn och jag sa ja, men nu känns det jobbigt igen......Vilken berg och dalbana detta är!!
    Längtar bara till vi ska försöka igen..:)

sajber.pillan
    Vi har valt att betala för mat, lokal, servitörer, städning och så vidare för vill inte vill lägga tid och ork på det. Men visst det blir dyrare. Vi kommer att bli runt 40 vuxna och inte allt för många barn på det hoppas jag, så prislappen hålls förmodligen ner.

InaHjärtarAdam
    Jag tycker att det låter som en bra idé med två lokaler.

Snart_FruL
    Ja, visst är det svårt det där med gästerna. Vi har valt att bara bjuda de vi umgås med och inga andra. Jag hoppas också att inte så många tar med sig sina barn. Till kyrkan är alla välkomna men sen vill jag att jag och gästerna ska kunna slappna av och roa sig på festen. Det blir inte lika avslappnat om man har en massa barn med sig. Hoppas att gästerna också förstår det.

• brud  nästa år

Nu har jag bokat kyrkan,yiah. Lördagen den 28/6 2008 kl 14:00 nu känns det mer på riktigt. Det är så spännande.

• Maggies

brud nästa år: Så roligt det låter!
    Jag måste bara fråga, vem är du? Jag har nog missat dig (om du inte är någon so har varit här förr och bara bytt namn).

• Snart_FruL

Vårbrud

Först vill jag be att få beklaga er sorg! Det är en sorg som jag inte ens i min vildaste fantasi kan sätta mig in i, så jag kan bara skicka tröstkramar och styrkekramar.

• Snart_FruL

När det gäller gäster, så vill jag ändå ha min släkt där. Trots att vi inte har umgåtts så mycket i det förflutna. Den sista helgen är första gången jag känt att jag är en del av den släkten, att de tycker om mig och att jag är viktig för dem. Eftersom jag inte har någon kontakt med min pappa och alla i min mors adoptivfamilj är döda, så är det här den enda släkt jag har förutom min mamma.

Så om de kan komma på mitt bröllop kommer jag bli jätteglad. Nu tror jag ju i och för sig att flera av dem kommer tacka nej. Inte för att de inte vill komma, men för att omständigheterna ser såna ut. Min äldsta moster har problem med hälsan och det har hennes man också. Min yngsta moster och hennes man är så isolerade att de inte har någon att fråga om passning av deras katt. Dessutom måste de ta sig från Finland till Sverige, och enligt min yngsta kusin så är tydligen den sträckan längre än den åt andra hållet.

• vårbrud2008

Snart_FruL
    Tack för din styrka. Det kan verkligen behövas.

Jag förstår dina tankar angående vilka gäster man ska bjuda. Man får känna efter och se vad som passar en själv. Inget rätt, inget fel...

• MrsNyberg2B

Norrsken - Det är ifrån någon Bert-bok jag har fått det, tror jag. Det var någoting i stil med "How walks it" och "Do you shark?"

Vi tog bort släkten, eller, det mesta av den. Fast nu vill min sambo ändå bjuda en farbror och kusin, dock har han egentligen bara den släkten, så det kan väl vara okej tycker jag. Jag har ju en hel hög och man känner inte ens hälften så bra. Fast visst kan jag tänka att jag skulle vilja ha med moster och morbror (som jag har mest kontakt med i släktväg och som alltid är med på såna här typer av familjesammankomster, men då blir det helt plötsligt sådär 10 personer till med kusiner och så)om nu sambon ska ha med sin farbror. Vi får väl se vad budgeten säger - om det inte går, så tror jag att vi tar en middag med familjen lite senare - alltså min sida då, eftersom de är så många fler. På det stora hela känner jag nog ändå att jag hellre lägger pengarna på festen, och sparar in så mkt det går på det övriga - klänningen,ringen och blommorna.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare