14 juli 2007, del tre
Oj, den gamla tråden har gått i graven! Hoppas att alla 070714-brudpar hittar hit istället :)
Oj, den gamla tråden har gått i graven! Hoppas att alla 070714-brudpar hittar hit istället :)
Hey girls!!!
Fick ordentlig huvudvärk härom dagen när vi skrivit ut alla inlagor till korten som vi skulle skicka och upptäcker ;VE OCH FASA, att vi glömt TIDEN!!!! Jag förstår inte hur vi kunde missa det :(
Nåväl, gör om, gör rätt. Så inbjudningarna kommer väl ut så småningom ;)
Min mamma har fått fnatt *suck* Kort lång historia. Mamma är skild x2, träffat en ny sedan knappt året som vi inte har träffat som hon inte bor i hop med. Pappa bjuden givetvis på bröllopet, mammas 2:a man bjuds också då han har funnits med i mitt liv sedan länge..
Nu har mamma fått fnatt, då jag inte bjudit med hennes nya som vi ff inte träffat och hon ej bor i hop med (trodde heller inte det skulle vara så allvarligt ) Jag tycker det räcker med två av hennes tidigare med.. det blir nog omständigt ändå. Hon har också tidigare förstått att jag inte tänkte bjuda hennes syskon pga våran stooora släkt..och hon tyckte det var ok iom att hon ändå tror att de inte kommer ner ändå.. Men nu har hon plötsligt efter vi skickat ut inbjudningarna fått fnatt, hon kommer inte ha någon att umgås med på bröllopet enligt henne och menar att min pappa med ny fru och mina halvsykon med familjer kommer göra så att hon kommer känner sig utanför..
Så nu känner jag att jag måste skicka inbjudningar till min moster/morbröder...trots att alla inbjudningar redan är skickade.. fasiken rent ut sagt, varför kunde hon inte tänkt till innan så slipper det bli så pinsamt alltihop.. Skulle ni tagit med eran frånskilda mammas nya "pojkvän" som ni aldrig träffat med de kriterier ni läst ovan ??? Har jag tänkt helt tokigt, snälla svara och hjälp mig..
Hoppas eran helg har varit mindre förvirrande än min, men en helg då min mamma kom hit och vänt min tillvaro upp och ner..
Problem nr 2.
Dessutom känner hon att hon måste lägga mer pengar utan att jag krävt det till bröllopet hon har ju sagt att hon skulle betala klänningen, men den blev ju dyrare än det var tänkt, men jag har sagt jag står för resten utöver det hon kan tänka sig betala,.. jag har ju sagt till henne du får hjälpa till med vad du tycker att du vill lägga..utan några krav..Men ändå ska hon få det som att jag kräver det at hon även måste betala till festen förutom den delen till klänningen som hon ska lägga..Varför måste jag få dåligt samvete när situationen är enl. ovan ?? Skulle jag ha valt en annan klänning som hon hade råd med och som jag inte skulle ha haft som första val för att hon ska känna sig till freds ??
Det blev lång det här, hoppas ni inte har några problem enl. ovanstående...Hoppas allt går som det ska !
Många kramar,
Tillägg :: Tidigare tyckte även hon att det var ok att inte nyaste pojkvännen skulle bjudas (i julas)
Jag hade gjort som jag ville. Det är din dag inte din mammas....
Klart du ska välja den klänningen du vill ha och inte ens som passar hennes plånbok. Stå på dig
Kikar in och ser hur det går för er alla!
Själv sitter jag på nålar och uppdaterar räknaren på vår bröllopshemsida för att se om folk fått sina inbjudningar och gått in på sidan och kikat... Helt stört egentligen eftersom vi skickade inbjudningarna igår, posten knappt har kommit fram än och de allra flesta arbetar på dagarna... och även om de inte arbetar just idag så rusar man ju knappast in på en hemsida det första man gör Men ändååå! Man är liksom lite nipprig
Hej! Undrar om ni kan peppa mig lite?!
jag har ju varit och provat ut en klänning med min mamma(det är mina föräldrar som ska betala)men jag är inte nöjd :(. Känner mig besviken, för det blev inte en sån klänning som jag tänkt mig. Denna klänningen var vi och provade hemma hos en kvinna som syr sina klänningar själv, den var billig att hyra. 1500:-
Känner att jag inte kan säga något till mina föräldrar,då de kanske inte vill betala så mycket på en klänning som man bara ska använda en gång. Jag hade velat prova en i kalmar. Hjälp!
Är du inte nöjd med klänningen ska du hitta en annan.
Jag var inte nöjd med den jag bokade först..... gick och kollade i andra affärer och hittade drömklänningen som var dyrare. (jag skulle betala min klänning själv) Min mamma sa då att hon skulle betala hälften av klänningen då hon tyckte det var viktigt att jag skulle ha en riktigt fin klänning.
Din mamma kanske också säger så om du skulle hitta drömklänningen i en annan affär och den är dyrare. Annars kanske du kan betala en del av klänningen själv?
Lycka till!!!
Ge inte upp jakten på den perfekta klänningen..... den finns därute och väntar på dig.
Trollungen,
Jag skulle ju också bli sponsrad till min klänning, men föll bara hundraprocentigt för en dyr klänning.. Valde denna, det är min speciella dag, jag skulle aldrig låta någon annan bestämma klänningen för den kommer aldrig tillbaka. Då är det väl bättre du betalar klänningen du vill ha och får bidrag till den ... Du måste ju få avgöra själv !! Stå på dig, låt ingen annan bestämma..
Det var väldigt vad det blivit lungt här, har alla lagt alla planer på hyllan nu eller ? ;) Hoppas ni har det bra nu när våren kommit !!
Nej vi har så mkt klart inför bröllopet eftersom jag startade för 2 år sedan med att samla ideér så nu kan vi ta det lugnt.. :)