• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • fru66

Vegetarian: Hur har du käkat? Hel kur hela tiden?
    Otroligt bra jobbat! Ha det så trevligt ikväll och njut av varje tugga!

Jag är på min 3:e dag och nu kan jag säga att det är nära till att jag stoppar i mig något att äta!!! Men jag tar mig ett glas varmt vatten med citron i och hoppas att hungern ska stilla sig lite! Det är också bra att få läsa om alla här på forumet och bli peppad att fortsätta!

Hej på en stund...

• vegetarian

fru66: hel kur hela tiden...!
    Nu ska jag strax åka1

ha det bra utan mig ikväll!!!

• fru66

Hejja på "Vegetarian".
    Du är verkligen värd att få äta lite ikväll!
    Jag fattar inte, hel kur hela tiden! Otroligt bra jobbat. Jag som gnäller idag på min 3:e dag! Jag skäms nästan!!!

Ha en trevlig kväll!

• Jallle

Vegetarian: Åh, du ska äta! Din lyllos! Men det är du värd
    Nope, inget internet så vitt jag vet Jag har haft två jäkla tråkiga möten idag, helt slut är jag. Och pga dessa möten har jag fått äta på konstiga tider. Men men.. Jag vill ju ha resultat nu! Alla säger att det syns att jag har gått ner, men jag vill vara platt! Gud Vegetarian, du måste vara värsta pinnen nu ju! Alla väger ju så lite utom jag! Men i Sälen blir det mycket motion hoppas jag, och bara cambridge. Måste köpa mer påsar också ja, så att jag inte får svälta mig! Har fram till nästa (vecka 12 alltså) söndag till lunch. Får försöka hinna med att köpa fyra påsar till imorgon eller på fredag innan jag åker. Så får jag köpa på måndagen också.
    Tänkte ta en paus/lägga av vid påsk, men kom fram till att vid påsk är det knappt tre veckor kvar tills jag har hållt på i två månader. Vegetarian, hur mycket rör du på dig per dag? Påverkar vattenintaget viktminskningen?
    Åh vad du är duktig tjejen! *Krama om*

• vegetarian

Hej alla!

jag anmäler mig frivilligt idag som trådens egen "försökskanin" igår utsattes min kropp för en MASSA läckerheter, mer än jag tänkte hihi, men jag resonerade att jag äter under samma kväll - har hört att kroppen ändå inte kan ta upp mer än ett visst antal kaorier/dygn och DEN gränsen hade jag nog ändå kommit upp i bara med menyn vi åt. Jag hoppar över att frestas genom att berätta vad som intogs men det var GUDOMLIGT gott!!!!! Sen drack jag 1,5 glas rödvin under hela kvällen och tyvärr avslutade jag det hela med äppelpaj (hemma) och 3 bitar toblerone, den stora varianten (en födelsedagspresent som bara legat på en hylla i vardagsrummet - lite synd att jag fick syn på den...

Summerat så åt jag rätt mycket och nu återstår att se hur det påverkar mina resultat;om jag går upp/faller ur ketosen (såklart!)och om det tar 3 "jobbiga" dagar att åtekomma osv. Jag rapporterar!
    är PROPPMÄTT fortfarande. Men antar att jag ska ta mina 3 shakes idag ändå?? Funderar annars på att hoppa 1:an?
    Jag har dessutom druckit för lite vatten igår . Idag har jag druckit drygt en halvliter än så långt - sen blir det prommenera som ni andra gör

jag har bestämt mig för att INTE ångra eller ha dåligt samvete och det har gått bra med det! Det känns ändå bra, jag menar så man inte är hysterisk med tanke på att jag faktiskt inte ätit ngt på 2,5 månader. Detta fick bli ett litet break - nu kör jag vidare!!

Vågen visade igår morse 73,1 kg
    I morse visade den 73.4 (antar att maten jag lassade i mig väger en del...)

Fru66: det kommer gå lättare sen! - fösta veckan är ju jättejobbig för de flesta.

jalle: Jag har inte tränat ngt annat än vardagsmotion (är ganska rörlig i vardagen) och JA om man dricker för lite kan det påverka nedgången. Man hittar efter ett tag sitt "eget" mått på hur mycket man måste dricka för att passa så man mår bra osv. För mycket vatten är ju inte heller bra. Nu när jag är "gammal räv" i detta mäter/räknar jag inte längre mängden vatten - jag känner hur mycket jag måste dricka och när (det är viktigt att sprida ut vätskeintaget över hela dagen

/over and out

• discodivan

vegetarian - tack för rapporten
    själv går jag från nutrilett till cambridge i helgen - så vi får se vilket som e godast

• Helena (-_-)

Jag har startat om flera gånger nu. Jag kommer till dag 2 och där tar det stopp. Jag får så ont i magen, riktigt magknip. Det har jag aldrig fått förut när jag har kört. Jag dricker minst 4 l vatten så det beror inte på ett för litet vattenintag. Någon annan som har upplevt samma sak eller som vet hur jag ska undvika att få magknip? Det är en sån här magknip där det gör ont om jag tar på magen så att röra mig funkar inte så bra. Det är ganska outhärdligt.

• fru66

Hej!

Nu är jag hemma från jobbet och idag har vi varit på friluftsdag. Alla hade med sig supergott fika och jag fick suga på mitt gröna te jag. Tråkigt, men det gick bra.

Jag är inte lika hungrig som igår (dag 3) men visst skulle jag gärna kunna sätta i mig en macka eller två nu...

Är det så att den här hungern och suget går över?

Imorgon åker ju vi till fjällen och då blir det jobbigt. Där brukar det ju bli både vin och snacks och god mat...

• Jallle

Vegetarian: Men det där hade du ju verkligen förtjänat 3 hg är ju ingenting Vegetarian! Jag vill ju gå ner jag också! Satans mens! Jag vågar ju inte väga mig nu.

• vegetarian

jalle: desto roligare då mensen är över....

Svar på tråden Cambridge Kuren