• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • Jallle

Idag har jag vart ute och gått som vanligt och dagen har gått på bra tycker jag Har faktiskt lekt lite Martha Stewart idag och gjort (nyttiga) piroger. Dom ser jättegoda ut! Men dom ska frysas in. Möjligtvis att nån kan få en och säga hur dom smakar

Nicobo: Jag tycker capuccino (smakar knappt kaffe), kakao och kakao och mint är godas Tar inte lång tid att hitta sina favoriter. Ett tips kan vara att köpa 1-2 av dom du är intresserade av till en början (jag köpte tio påsar första gången jag köpte; vanilj, kakao, capuccino, kakao och mint och jordgubb.) och sen när du smakat på alla så köper du flera av dina favoriter

Och välkommen, Nicobo och fru66

• Jallle

Välkommna skulle det stå. Jag får skylla på att jag är trött och hungrig.

• Babycakes

Idag är jag inne på min femte dag, och det går bra. Har varit på en långpromenad på lunchen, frös som en galning efter det.

Idag har jag varit fruktansvärt sugen på bröd, och det är inte en av mina laster annars. Jag satt och luktde på sambons macka, han tittade på mig som om jag var galen. Jag är så sugen på bröd, vilket bröd som helst. Men det skulle inte falla mig in att äta nåt!!

Den 25 maj ska jag till Ullared, har aldrig varit där. Vi bokade hotell idag så jag har nåt att se fram emot(-: Hoppas att jag väger runt 70 kg då, helst mindre. Jag har inte vägt mig men det är väl 13 kg eller nåt. Ska köra i tre veckor nu, sen kombinerat en vecka och sen ren kur igen. Måste ha lite variation, så man inte tröttnar.

Nej, nu ska jag gå och sniffa lite bröd.

Kram på er alla!!

• Buslinna

Jag väntar otåligt på att menssvullnaden ska släppa så att jag får se vad som har hänt på vågen - längtar så in i vassen på att komma ner till nästa tiotal och jag var ju så nära före mensen!

Det är lätt att köra på nu också. Sambon skulle först bara köra en vecka, men sedan tyckte han att det var så enkelt att han kör en vecka till. Få frestelser för mig, mao. :)

Min högst personliga smakrangordning:
    Jordgubb+choklad
    Mintchoklad
    1 del cappucino+2 delar choklad (gillar absolut inte kaffe, men det här blir mindre sliskigt - ungefär som mörk choklad)
    Vanilj
    Banan+choklad

Ibland tar jag en svamp- eller grönsakssoppa för variation. Jag dricker dock aldrig ren choklad eftersom jag tycker att den är vidrig. Och då är jag chokladoman. :)

Angående Reductil och Cambridge så låter det i mina lekmannaöron som en högst tveksam kombination - varför kombinera dem? Men det är bara en bra läkare som kan svara på det.

• fru66

Jaha då har första dagen gått...nästan!!!
    Det känns riktigt bra att ha kommit igång.
    Det är bra att ni finns här så att man kan gå in och bli peppad när man håller på att dö av hunger!
    Hur länge kan man köra hel kur egentligen? För 2 år sedan åt jag hel kur i ca 10 dagar och sedan kombinerad. Nu funderar jag på att köra hel kur fram till påsk, alltså 3,5 vecka...

Nu ska jag koka mig en kopp te och kolla på Anna Phil...

• vegetarian

Nya mått från konsulenten...
    Denna vecka -1,1 kg

Signatur: Vegetarian
    Start datum: 070102
    Längd:174cm
    Start vikt: 92,8 kg
    Aktuell vikt: 74,1 kg
    BMI:24,5
    Mål: 70kg

jag tror att jag vill komma under 70.... sådär 68 skulle vara drömvikt

• vegetarian

Kul att det är ännu fler som hittat hit! Välkomna till tråden nicobo och fru66

babycakes o jalle: vad ni är duktiga som går promenader! - det är nog jättebra att ta den vanan en gång om dagen, det lär ge snabbare resultat....

buslinna: kul att få ta del av dina favvisar - tack för tips till "blandningar"

pretty W: reduktil är ju ett läkemedel och jag rekomenderar att du ställer frågan till en läkare. Vad jag förstår är det viktigt att man äter/ställer om kosten rätt då man knaprar reduktil. jag skulle aldrig våga mixtra själv med reduktil + ck...
    är det hungerskänslorna som du vill komma ifrån mha reduktil?

• Buslinna

Jösses, vegetarian, du har snart gått ner 20 kilo!!!! Det är nästan absurt mycket! :D Vad härligt!!

• nicobo

nu har jag köpt pulvrerna och ska börja imorgon :D im so happy.. känner mig peppad efter se era lyckade resultat och peppad för att jag har inte långt kvar till min målvikt

Signatur: nicobo
    Start datum: 070213 (imorgon)
    Längd:161 ½ cm
    Start vikt: 68 kg
    Aktuell vikt: 68 kg
    BMI: 26 (beroende på vilken sida man kollar på)
    Mål: 50-53kg

ska ut å jogga imorgon innan lunchen

• fru66

Hej!

Det är ju underbart att kliva upp på vågen och se att nästan 2 kg har försvunnit, ja ja, jag vet att det mest är vatten men ändå... Man blir ju rejält peppad!

Signatur: fru66
    Start datum: 070212 (igår)
    Längd:159 cm
    Start vikt: 76,7 kg
    Aktuell vikt: 74,8 kg
    BMI: ?
    Mål: 63 kg

Svar på tråden Cambridge Kuren