• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • Davesbrud

Hej alla, börjar med ren kur idag!!!! Behöver stöd o peppning. år jag vara med här? Antar att de första dagarna blir jobbiga innan man kommer in i ketosen fettförbränningen. Har haft jättedåliga matvanor ett tag nu. Men har gått ner några kg förra våren med cambride och innan dess ca 7-10 med gi, så jag är inte nybörjare. Skall gå ner de sista kilona med ett ryck nu innan bröllop till pingst är mitt mål.

• Buslinna

Självklart är du varmt välkommen! :)

Det märks att beach 2007 närmar sig - vi blir fler och fler. Och det är suveränt eftersom det blir mer liv i tråden. :)

• Jallle

Davesbrud välkommen
    Jo nog är allt dom första dagarna jobbigast.
    Kollade på eniro hur långt jag går per dag (när jag går långpromenad) 10,2 km! Känns bra Men jag blir dock väldigt svettig, särskilt eftersom jag går med tröja, tjocktröja och vinterjacka

• vegetarian

Jalle:wow! vilken prestation du gör varje dag då du går så långt! Det här kommer nog att gå undan för dig !

Davesbrud: vinkar välkommen! Du är ju gammal i "gamet" så du kanske har massor av bra tips att komma med?

Buslinna: ja det närmar sig ja vad skönt att vi ändå är ute i god tid då!

Vill önska samtliga i tråden trevlig helg och strö en massa pepp så ingen frestas att köpa lördagsgodis eller ta ur "gottgottskålen" bara för att det råkar vara helg och alla andra runtom goffar....

• vegetarian

jalle: är SÅ avis *vill osså ha pålle...

• Jallle

Vegetarian: Jo jag hoppas på det! Jag vill ha mat! Jag har ju hittat en massa god och NYTTIG mat Fast alla klagar på mitt humör, när jag berätta att jag hade gått ner 6 kg (även om det mesta är vatten, men jag har ju rört mig så pass mycket, så lite fett måste det vara) så fick jag kommentaren "DET ÄR JU INTE KONSTIGT ATT DU HAR PMS DYGNET RUNT!"
    Jaa, min gnäggis är jättefin!

Hade dans idag 90 minuter! Och jag är så trött (särskilt när jag gått så långt, jag måste gå direkt efter lunchen, annars så orkar jag inte gå), och dansen ligger precis innan middagen! Kom nyss hem från bion, vad irriterande det var med alla som hade godispåsar som prasslade! Och sen när jag skulle betala biljetten, så luktade det av godis, popcorn, sånt är baconsnack, och nu har dom börjat sälja sånt där gott vitlökssnack på bion(för oss vegetarianer), behöver jag nämna att jag var nära att ta livet av mig?
    Men när det har gått så här bra så tänker jag då inte ge upp! Även om jag måste erkänna att min andedräkt lär få folk att svimma!!

• vegetarian

jalle: men OJ vad du står i !!!
    dans i 90 min! OCH gå över en mil!! Jag fattar att ditt humör inte är på topp det måste ta massor av energi med aktiviteterna och det sägs ju att det första som ryker är humöret....
    Appropå ditt viktras: det är ca 2kg som man förloror i vatten (kolhydratdepåerna binder vattnet) resten borde du ha gått ner i rent fett! Ja, liiiite muskelmassa sa någon person var oundviklig vid kraftig nedgång/långvarig diet

jag skulle nog inte orka hålla på så mycket som du gör jag skulle vara matt och på ursurt humör, tyvärr.
    tycker jag märker redan utan aktiviteter att min stubin är på vippen o tippen av och till och för mycket små saker som jag aldrig skulle regerat så på tidigare...

• Jallle

Vegetarian: Haha, det gick bra i början av dansen, sen så gick det inte så bra när vi körde utan musik. Men det gick bättre när det var musik på. Nu blev jag så hungrig så jag sprang till köket och drack två (vanliga glas, inte stora glas) vatten. Så nu har jag ju självklart hicka. Inte lite heller. Och jag är inte så överförtjust att leva på vatten, har haft "kraftig" (eller vad man ska säga) anorexi, då jag kunde leva på endast vatten i över en vecka. Så nu sitter jag och är jätteirriterad över hickan och väntar på att få somna så jag kan vakna imorgonbitti. Ush, hur ska man göra sen för att hålla vikten? Förutom rätt mat och motion, någon som har några tips? Jag har ju ingen konsulent som kan lära mig, eller har fått papper av en konsulent och så, men jag träffar henne inte. Men nu ska jag ta min hicka och må dåligt, för det gör jag av denna förbannade hicka!

• vegetarian

jalle: jag tror du sa det själv! "rätt mat och motion"
    Sen är nästa fråga: vad är då RÄTT mat?
    Jag tycker det är svårt att veta i vilken mängd. Jag menar så man dels får i sig alla näringsämnen som kroppen behöver varje dag , dvs tillräckligt mycket, men inte så mycket att man går upp!?

*skriker efter färdiga matportioner i camebridgepåsar!!!!*

• Jallle

Vegetarian: Haha ja det är väl det som är grunderna :) Ja precis! Får väl bli så att jag börjar äta lunch sen när jag är nöjd med vikten, och så cambridge till middag och frukost (eftersom lunchen känns mer "näringsrik", låter ju som skitsnack, men lunchen är ju godare. Åh vad jag är dålig på att förklara! men ni fattar!), lunchen hinner man ju förbränna eller vad man ska säga Sen så efter någon/några veckor (Hur länge ska man hålla på så?) så lägger jag på frukost, och middag, och så nyttiga mellanmål på det. Låter det dumt eller bra? Herregud, jag har haft hicka i en timme nu!

Svar på tråden Cambridge Kuren