• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • Helena (-_-)

Wohoo tråden är vid liv

fröken lycka
    6 dagar är kanon och strongt av dig att hålla dig ifrån kebaben (även fast du inte äter det). Tror det är hjärnan som spelar en ett spratt. Kan själv bli sugen på pizza när jag vet att jag inte får äta det, även fast jag inte gillar pizza

• Buslinna

Nu har jag klarat av första veckan av min andra sväng med pulver. -5,2 kilo är slutresultatet för den här veckan och det är jag självklart supernöjd med. :) Jag är nu bara sju hekto ifrån att komma ner på ett nytt tiotal. *längtar*

Jag är nu heller inte lika slö i huvudet som i början och klarade faktiskt av att jobba i riktigt högt tempo hela dagen i fredags - skönt att veta att det funkar.

Under tiden försöker jag ta itu med alla faktorer som ligger bakom att jag varit så här överviktig. Jobbigt, men måste göras.

Just nu ser jag inga orosmoln över att jag kommer att klara det här galant så länge som jag nu vill. :)

Kul att det går bra för alla nya! Och välkomna!

• Blomman29

Jag åker till Thailand om två veckor & funderar på att ta en "ren kur" i en veckas tid, samtidigt som jag jobbar heltid. Funkar det för er att jobba??
    Har man ngn ork alls??
    Vart köper man Cambridge?
    Vill gå ner ca 5 kg!

• vegetarian

Mimmi Mus: Tack!

Buslinna1 WOW!! det går verkligen bra för dig!!! Tja, jag vet själv att det är en del att "ta tag i" ang. bakomliggande orsaker till att man behöver göra detta....Som tur är finns det ju en o annan stund över att fundera (man slipper ju handla mat, planera middagar/lunch samt laga maten
    jag har ju kört i 8 veckor och det är rätt så bra att det ändå har tagit denna tid - en tid som man inte vill förstöra med att äta massa fel igen.

Blomman: jag vet inte om jag skulle "rekomendera" Ck för enbart EN vecka..har dessutom hört att det är jobbigt för kroppen att ställas om så - jag menar du kommer mest tappa vatten första veckan och precis komma in i ketos - sen åker du och semestrar och inte tänker du väl bara dricka shakes då? Men jag är ingen konsulent!
    Sen så är det nog långt ifrån alla som tappar 5 kg (alla är inte som Buslinna )har du mycket att tappa?
    Vill du köra Ck så kontakta din närmaste konsulent som du lätt hittar på ck.s hemsida! Lycka till!

• Buslinna

Kan tilläggas att när jag började med Cambridge i januari så gick jag ner tre kilo på första veckan, så inte ens jag går alltid ner fem. :D

• Blomman29

vegetarian>>
    Jag har läst lite om kuren nu, och håller med dig - det är ingen bra idé att göra EN vecka innan resan!
    Tack för tipset!
    Lycka till alla!

• MrsA

Hejsan!

Jo tack, fröken lycka, det har gått bra! Är ordentligt motiverad fortfarande (min 5 dag idag. Är lite hungrig frammåt kvällen men det går att stå ut med!

Är det ok att äta sockerfria halstabletter och/eller tugga tuggummi? Hur gör ni? Har hört lite olika...

Nya tag imorgon!

Lycka till

• vegetarian

MrsA: Det är som du skriver olika. En del klarar att tugga tuggumi (sockerfritt) utan att falla ur ketosen - andra inte. Halstabletterna borde vara likadant med om inte värre, de sväljer man ju ner i magen

Mitt tips är att bara "tänka bort allt" (lätt att säga - svårt att göra)
    Tänk om du börjar tugga massor - vet inte hur bra det är att lura igång magen, som då tror att den ska få mat....

• MrsA

Hejsan Vegetarian!

Egentligen är det för att jag fått så jäkla dålig andedräkt sedan jag började! Får använda munspray istället!!

Jag märker att jag är i stort behov av att läsa om andra som håller på med CK och som har lyckats bra.

Visst har du hållit på ganska länge Vegetarian? Har det gått bra hela tiden?

• vegetarian

Ja, om man kan kalla snart 9 veckor för länge så ....
    Det har gått bra och jag har bara programerat bort mat från hjärnan. Mycket sitter i huvudet.
    Såklart har jag haft kval då jag frestats av allt möjligt, både sånt jag brukar äta och även sånt som tillhör ovanligheten, tex kinamat *sluuuurp*

jag har tagit vecka för vecka och tro mig, det blir lättare ju längre man kommer i det. (i alla fall för mig!)
    Hade jag från början sagt att nu kör jag typ 10 veckor tror jag att jag nästan hade knäckts - men nu känns det helt ok då jag tänkt en vecka i taget.

Man ÄR jätteduktig för varje vecka man "tar". Att inte äta är något oerhört svårt eftersom det är en naturlig handling för överlevnad.

Skriv gärna ofta i tråden - det hjälper!

Kram

Svar på tråden Cambridge Kuren