• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • Mrsfrida

Hejsan på er!!
    jag slank in på den här tråden, och blev oerhört nyfiken på vad det är för diet ni kör? den verkar vara effektiv.. Någon som kan slänga in ett litet inlägg om hur man går tillväga, då skulle jag bli jätteglad =))
    go for it!!

kramar

• Annika74

Hejsan!

Har läst igenom nästan alla inlägg i denna tråd men har ändå inte lyckats att hitta svar på mina frågor?

Är det någon här som kan svara på mina frågor:
    Var köper man kuren någonstans?

Måste man ha någon konsulent/rådgivare eller ingår det i konceptet?

Jag skulle bli jättetacksam för svar..

• nicobo

annika74 och mrsfrida, gå in på cambridgekurens sida ooch leta upp konsulenter där och sedna ring dem.

är på första dagen idag och åt nyss min sista "måltid" DAMN i hate it... jag har fruktansvärt för den konstiga konsistensen.. om jag ska vara helt ärlig skulle jag vilja byta ut alla mot soppor, för som ja sett i tidigare inlägg så e de blaskiga. Blaskigt = lättare att hälla i sig. de här går ju inte ens halsa i sig! jag lämnade kvar lite på allla portioner, men väldigt lite.. Mest nu på den sista. Måste klara det här, men funderar allvarligt på ringa henne och fråga om man kan byta ut allt..

Tror ni ja kommer få byta?

• Jallle

Mrsfrida: Vi kör cambridge Gå in på www.cambridgekuren.se. Det är pulver som man blandar till en shake Dom flesta av oss går på hel kur, då dricker vi tre per dag. Hoppas du fått svar på dina frågor

Har köpt en massa pulver idag, åker mot sälen på fredag, så jag blir borta nästa vecka, så då kan jag ju inte väga mig! Då får det bli när jag kommit hem. Har ju inte vägt mig något den här veckan eftersom jag har mens, och då binder tydligen kroppen vatten. Så det blir spännande att se! Har faktiskt bara ätit ett mål idag, blev en sen frukost. Men ska ta och äta "lunch" nu så blir det en sen middag. Annars har dagen bara gått på, varit ute på min promenad också. Och inte rört mina piroger.

Vegetarian! Gud vad duktig du är! *Krama om*

• discodivan

hur mycket kan man gå ner på ren kur på 1 månad? eller 2?

• nicobo

Jag fryser något djävulskt, inte lite!
    Igår satt jag me halsduk och vantar! nu sitter jag med mysdress + morgonrock och fryser något läskigt mycket! Har detta med kuren att göra? Och går det över?
    mina naglar har tillåmed blivit lila/blå?

• fru66

Dag 1. 76,7 kg
    Dag 2. 74.8 kg
    Dag 3. 73.0 kg

Det känns ju så himla bra! Nu lär det ju gå lite långsammare, men shit vad skönt att man är på väg neråt!
    Idag kan det ju bli lite jobbigt eftersom det är dag 3 men det är bara att bita ihop!
    Hoppas det går bra för er alla idag!

Kram

• nicobo

blandade jordgubb + vanilj och tog 1 ½ vatten istället för 2½ fan va gott! (hade massa is i också)

Ska ut på 4km promenad snart, de är det jag klarar av just nu. Har slutat frysa för tillfället men har 2par byxor + två tjocktröjor + linne på mig (20grader varmt inne i min lägenhet)
    så fortfarande frös ni mycket i början?

• Babycakes

Det känns som om alla går ner så himla snabbt, jag tror inte att jag gått ner så mycket. Jag ska väga mig på lördag, hoppas på tre kg. Är det under 2 kg kommer jag bli besviken!!! Jag ska visserligen få mens vilken sekund dom helst, men ändå.
    Idag har det visserligen gått en vecka men jag har alltid vägt mig på lördagar, så jag fortsätter med det.

Vegeterian; shit vad bra det har gått för dig!! Du är en riktig inspiration!

Igår satt min sambo och min syster och svullade i god mat och tortilla chips, och det sjuka var att jag inte ens blev frestad. Vädret för tillfället hjälper oerhört mycket när det gäller motivationen måste jag säga. Sol= Vill vara smal

På lunchen ska jag gå ut och njuta av solen.

Kram på er alla!

• vegetarian

nicobo: det är nog inga problem att byta! Jag får iaf det - och jag vet många som gör det, speciellt i början då man inte har hittat sina favvisar än! Lite längre bak i tråden (inte jättelångt) pratade vi om olika tips som kunde ge lite blandningar av shakerna - du vet väl att du kan använda vissa kryddor samt värma/krossa is i. En del får bara i sig det med sugrör osv.. Mitt tips är att "gilla" åtminestone några smaker .
    Att frysa är vanligt!! Jag frös också ett tag, men inte lika mkt nu . ha du dina tjocka tröjor

Jalle: gud va härligt med Sälen *avis*
    När kommer du tillbaka? har du tillgång till internet? *kommer ju sakna dig annars.... *

Fru66: vi väger i så fall lika mycket just nu - skillnaden är att jag loosat ca 20 kg för att ligga på denna vikt....Grattis till en så fin start!

babycakes: BRA! Duktigt att inte låta sig frestas! *dunkar i ryggen*
    Ja, solen är ytterligare en inspirationskälla igårkväll provade jag ännu fler jättegamla kläder som jag inte riktigt kunde ha då jag provade sist, för några veckor sen - NU kan jag ha dem!!! Och du, jag tappade 2,7 första veckan och har sen legat mellan 1-2 kg/vecka.

Ikväll ska jag ÄTA!!!
    Jag och sambon ska ut på galej och är bjudna på fin middag med underhållning av hans mamma. Detta är en gemensam födelsedagspresent som hon bokat runt jul.
    Jag trodde jag skulle vara klar med kurandet (har ju ifs nått mitt mål på 75 kg som jag satte upp hos konsulenten vid starten 2:a januari, men jag vill ner mer!

ja,ja konsulenten tycket att jag varit så duktig (jag med, hihi ) så hon tyckte jag skulle bjuta denna kväll med viss hållsamhet då min mage är ovan. Hon sa att det man måste akta sig för är fet mat, ost mm annars får man rejält ont i magen. Jag kommer äta LITE och långsamt och undvika kolhydrater så gott det går. Som konsulenten sa; det är kanske värt att gå ner lite mindre denna vecka eftersom jag kört så länge (2,5 mån )

Håll tummarna för mig ikväll!!

KRAAAAAAM alla

Svar på tråden Cambridge Kuren