• Hilde

Äntligen fredag del 8

Äntligen fredag del 7

VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 8

"tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

• Svar på tråden Äntligen fredag del 8
  • Hilde

Hejsan Jag såg att ni gör en matönskingslista. Ska bara ta o bläddra tillbaka o kopiera den..

• Hilde

Italiensk: janos
    Grekiskt/Turkiskt: MC, janos, fru Hilde
    Spanskt:Fru Hilde (funkar för mig)
    Libanesiskt: Fru Hilde (Mums! Helst)
    Kinesiskt: janos
    plankstek, black & white: Janos
    Thai:

Gable Jag gjorde ett kejsarsnitt. Det var en jättepostitiv upplevelse för mig... alltså själva födseln. Veckan efteråt däremot hade jag rejält ont! Fast de andra som snittades samma dag hade inte riktigt lika ont. Tror alltså det är väldigt individuellt hur snabbt man kvicknar till. Någon liten lätt operation är det nog inte, men heller inte en särskilt komplicerad. de som föder vanligt har istället ont när de föder, men är vakna och pigga nog att ta hand om sitt barn ganska snabbt efteråt.

Näh nu gråter lilltrollet! ... skyyynda

• mammacatta

Snittas hade jag gärna unvikit kan jag säga. Man är invalid i 6 veckor efteråt. (man får alltså inte lyfta tyngre än sin bäbis)
    Vagnen väger mer.

Jag äter allt, men helst en grek/turk. Är sugen på sånt nu.
    Bästa greken i stan ligger i sumpan, bredvid Gran Garbo ni vet. Jättenära SJ/T-uppgången.
    De är dessutom helt prickfria hos kommun - inte helt ovidkommande (har ju en plastmorsa i fullmäktige där)

Men där har jag ju varit, så nån annan.

• Gable

Ni ser... Det blir inga snitt här!

MC - jag vet precis vilken du menar!! Har inte ätit där, men vi har funderat på om den är bra. Man kanske skulle ta med maken till helgen och äta lite?! Hmmmmmmmm.....

Än så länge ligger grek/turk i topp. Ska vi satsa på att äta i stan? Sumpan blir lite väl långt ut i förorten (säger hon som ska flytta till ett ställe på andra sidan ån).

• mammacatta

Men grek/turk verkar som att det funkar för alla...
    CM vet jag inte än. Men Gable och Rystall, ni äter allt, eller hur?
    Jag har väl inte glömt nån? Iofs vet jag att CM gillar det mesta, hon får unvika tzatzikin/metzen bara.

Du får trösta dig Gable med att större barn har mer fett och glider ur enklare än små som inte har så mycket hjälp av tyngdlagen. Huvudomfånget är det inte så stor skillnad på - vad gör en cm extra där? 45 eller 46 cm, det är betydligt större än... leveransen? på typ 10 cm. (I bästa fall ) iallafall.

Jag hade iallafall span på en sån där födslopall om det skulle bli ut-tryckning. Tänkte INTE ligga på rygg och måsta kämpa MOT tyngdlagen. Hade en lätt hysterisk BM som menade att jag måste, för HUR skulle hon kunna föda mig med sin onda rygg? Det sk*ter jag i, sa jag. Jag kan inte föda liggande med MIN onda rygg.

• mammacatta

Gable: det kan jag rekommendera! Men boka bord - där är knökfullt JÄMT. Och skippa förrätten.
    Jag tog en "lätt sallad" till förrätt och fick ta med halva huvudrätten i doggibag.
    Som fö ALLA gör där.
    Den "lätta salladen" var dubbelt så stor som en normal portion. Men GOTT GOTT GOTT!
    Jag rullade hem!

• Gable

Ååååkej... Känner redan hur ont det kommer att göra i de nedre regionerna...

Ska genast boka bord! Tack för tipset. jag och maken firar ju 8 månader på lördag

• Gable

Godmorgon goooooooooooooooodmorgon!!!!!!!!

Svar på tråden Äntligen fredag del 8