• Hilde

Äntligen fredag del 8

Äntligen fredag del 7

VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 8

"tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

• Svar på tråden Äntligen fredag del 8
  • Fru Cinderella

Nu är jag faktiskt vaken *gäsp* Gör inter lika ont i dag, men det känns fortfarande..

• mammacatta

*pust*
    Ni är ju galna!
    Här var man utan BB en dag och har gäster en dag och VIPS så är det MÅÅÅÅÅNGA inlägg senare...

Min lilla make hade inte heller sett ett naket barn när han blev pappa. Men han fick så lov att lära sig då och där eftersom jag var så sjuk.
    Har massor med "roliga" berättelser om förlossningar som ni inte får höra - man berättar bara för folk som fött barn. Om man berättar för nån som inte legat där så sätter man ju igång en härlig skräck för dylika saker - inte riktigt bra, nej.

Vi fick fö ett BERG av kläder till Luddeplutt. Festen inleddes med svåris-terror och avslutades med underbara kompisar med supersnälla snorisar... Helkväll på 25an mao.

Jag tycker Gables plan låter bra. Vi går dit och dricker... cola? Och sen går vi och äter.

• mammacatta

Restaurangmatförslag:

Italiensk:
    Grekiskt/Turkiskt: MC
    Spanskt:
    Libanesiskt:
    Kinesiskt:
    (Nån annan sort som jag ändrar till):

Skrev inte upp Indisk eftersom R inte gillar det, och inte Japanskt eftersom Janos är gravid och inte kan äta halva menyn.
    Kom inte på nåt mer.

• anne på grönkulla

Jag kan tipsa om bra italienare o (tror jag) libanes, kanske grek också. Men se vad ni landar på o om ni behöver tips - Gable har nog bättre koll än jag.

• anne på grönkulla

Kul förresten att du buntar ihop grektiskt o turkiskt - de vill ju gärna inte se det men är ju ofta så lika så lika - men ändå inte riktigt! Libanesiskt har ju också drag av liknande - mezen är ju ett viktigt tema i dem alla, även om de har lite olika innehåll/inriktning.

• janos

Restaurangmatförslag:

Italiensk: janos
    Grekiskt/Turkiskt: MC, janos
    Spanskt:
    Libanesiskt:
    Kinesiskt: janos
    (Nån annan sort som jag ändrar till):
    janos (t ex plankstek, black & white)

Känner inte till spansk och libanesiskt, därför skrev jag inte där!

• mammacatta

Tja, hittils så har jag bara upptäckt en skillnad mellan gre/tur-köken, greken föredrar finfördelat och mosigt. Turken vill ha "chunky".
    Men de smakar exakt lika gott!

• mammacatta

Italiensk: janos
    Grekiskt/Turkiskt: MC, janos
    Spanskt:
    Libanesiskt:
    Kinesiskt: janos
    plankstek, black & white: Janos
    Thai:

(Kom på en till)
    Spanskt är tomatigt och mycket smak. Stora bitar. Tapas. Vitlökigt.
    Libanesiskt har jag aldrig testat, men har hört att det är couscous, grönsaker, starkt och plockmat. Hummus. Kanel och Ingefära.

Rätta mig om jag har fel!

Svar på tråden Äntligen fredag del 8