PrettyWoman,
Jag slutade att gå ned i december och har till och med gått upp något kilo. Jag brydde mig inte så mycket om det, det var jul/nyår och dessutom snurrade livet ganska fort.
Jag tyckte inte att jag slarvade med maten utan jag åt frukost/lunch och middag. Kanske att jag hoppade över något mellanmål ibland men på det stora hela åt jag tillräckligt och bra mat. Lite konstigt var det att jag inte fortsatte att gå ned då det hade varit så stadigt nedåt sedan länge.
Förklaring kom faktiskt i en tråd här på forumet, var annars? :)
Det var någon diskussion om trötthet. Jag berättade att Ginseng funkar bra på mig om jag är hängig/trött, jag blir som en rosa kanin och pinnar på av bara sjutton. Någon reflekterade över att Ginseng sägs hämma ämnesomsättningen enligt Fredrik Paulún.
Jag kollade när jag började äta Ginseng och det sammanföll med när jag slutade gå ned i vikt. Det stämde med att Paulúnpojken hade uttalat sig så enligt något jag fann på nätet. Det var tillräckligt för att jag skulle sluta med Ginseng, även om jag inte riktigt trodde på att det hängde ihop. Det var en vecka sedan.
Vad händer? Ja, när jag ställde mig på vågen imorse så hade jag helt plötsligt gått ned ett halvkilo. Intressant sammanträffande i vart fall.
Får se om jag fortsatt går ned i vikt i jämn takt framöver.