• Pretty^Woman

Carina6...hur går det med reductil nu??

Hej
    Jag lästa några inlägg om reductil och blev jätte glad när jag såg vad du (carina6) hade skrivit..( jag ska nämligen börja idag med reductil) och ville jätte gärna veta hur det fungerar nu?? Går du ner i vikt??

hoppas jag får nån svar !!! "håller tummarna" :D

• Svar på tråden Carina6...hur går det med reductil nu??
  • Rosenhaga

Pretty Woman,

Jag gör faktiskt ingenting i motionsväg. Det som skulle kunna funka för mig är vattenjympa - och det är faktiskt jättekul, men har inte blivit av. Nu har jag i alla fall föreslagit att vi ska skaffa ett gym till jobbet och det verkar vara på "G" under våren!

Promenader med hunden blir det - och det som var JÄTTEjobbigt att gå för ett år sedan är idag den minsta rundan jag går med honom - härligt!

• Pretty^Woman

Har hört att vattenjympa är kul men aldrig riktigt prövat det, kanske att man gör lite rörelser när man är i basängen inget annat.
    Bra för dig , det här med promenaden nån gång måste man röra på sig annars stelnar hela kroppen och det gör ONT överallt, har sådan erfarenhet :( men men e man lat så e man.
    Hade faktiskt tänkt pröva Friskis och Svettis men vet inte när jag ska ta första steget och träna.
    Vad kul o ha gym på jobbet...det skulle vara nått roligt och ta upp med min boss!
    Men skulle det vara så att han gick med på det så skulle alla snygga och sexiga tjejer vara först träna där hehehe :D eller??

• Rosenhaga

Hejsan,

Vattenjympa är rejält underskattat av de som inte har provat på. Det är superbra, blir precis så jobbigt som du väljer att göra det och det sliter inte på knän och leder. För mig som tjock är det inte bara att skumpa runt i löpspåret utan att det riskerar att straffa sig. Vattenjympa, promenader och cykling är nog kanske det som är mest skonsamt för mig som är rejält överviktig.

Prova vattenjympa, det är kul och effektivt! Gick under ett års tid och vattenjympade 2-3 ggr per vecka och gick ned 20 kg utan att göra några andra ändringar i mitt liv. Har sedan gått upp dessa kilon tyvärr, men det är en anna femma.

• idasmamma

Hej jag bar undrar vart köper man detta reductil? Hur gör man; jag menar är det piller? Vad får man äta? Jag vill ochså gå ner i vikt!!!! Har redan slutat med godis-bara popcorn är tillåtet på lördagar. Promenerar varje dag. Men behöver mer hjälp. Takc och grattis all all viktnedgång!

• vixen not a tramp

Det är ett receptbelagt läkemedel, kolla in fass.se

• idasmamma

Mia.Maria...är det dyrt? Vad behövs för att få en läkare att kriva ut det?

• vixen not a tramp

1.Det har jag ingen aning om.
    2.Antagligen ett högt BMI.

Du kan ju söka eller kolla längre bak i tråden så kanske du får svar. Jag vet at det finnsler trådar om det.

• Pretty^Woman

Som en vän en gång skrev Rosenhaga;

idasmamma,

Reductil är receptbelagt och skrivs ut av din läkare. En riktlinje brukar vara att man ska ha ett BMI över 35 och inte problem med blodtrycket. Det är farligt om man har anlag för högt blodtryck att äta Reductil.

Prata med din läkare om du är intresserad.

Lycka till!

• Pretty^Woman

Rosenhaga

20 kilon bort med vattenjympa WOW!!!
    Flytta till göteborg så kan vi gå och vattenjympa tillsammans ;):D

• Rosenhaga

Pretty Woman,

Om jag skulle flytta till någon annan stad i Sverige så skulle det bli Göteborg - och nu gav du mig ytterligare ett skäl! *garvar*

Allvarligt talat, vattenjympa är riktigt kul och skönt. Tar ett par gånger innan man fattar hur mycket det går att styra intensiteten i vattenjympan själv för det är verkligen exakt så jobbigt som du gör det. Första gången plaskade jag mest runt och försökte göra i takt med alla andra utan att förlora fotfästet - men kul var det!

• Pretty^Woman

God Morgon Rosenhaga :)

shiiiit woman, är du sååå morgonpigg eller?????;):D
    det tog några månader för mig att ta ett beslut angående Friskis o Svettis grejen och nu vill du ändra på det!!! det kommer o ta ytterligare några månader och kunna ändra till vattenjympa!! hehehehehe im just kidding!!

• Rosenhaga

PrettyWoman,

Nog är jag morgonpigg, när jag skrev detta hade jag varit uppe i två timmar redan och precis på väg ut genom dörren. Önskar jag kunde sova längre men jag vaknar alltid senast fem. Har ingen väckarklocka ens.

Varför inte köra lite variation på träningen och prova bägge? Det är ju kuuuul med variation.

• Pretty^Woman

Rosenhaga,

JOdå kanske det.Vet inte får la se vad det blir :)
    Annars då hur e det...hur mycket har du gått ner de senaste??

• Rosenhaga

PrettyWoman,

Jag slutade att gå ned i december och har till och med gått upp något kilo. Jag brydde mig inte så mycket om det, det var jul/nyår och dessutom snurrade livet ganska fort.

Jag tyckte inte att jag slarvade med maten utan jag åt frukost/lunch och middag. Kanske att jag hoppade över något mellanmål ibland men på det stora hela åt jag tillräckligt och bra mat. Lite konstigt var det att jag inte fortsatte att gå ned då det hade varit så stadigt nedåt sedan länge.

Förklaring kom faktiskt i en tråd här på forumet, var annars? :)

Det var någon diskussion om trötthet. Jag berättade att Ginseng funkar bra på mig om jag är hängig/trött, jag blir som en rosa kanin och pinnar på av bara sjutton. Någon reflekterade över att Ginseng sägs hämma ämnesomsättningen enligt Fredrik Paulún.

Jag kollade när jag började äta Ginseng och det sammanföll med när jag slutade gå ned i vikt. Det stämde med att Paulúnpojken hade uttalat sig så enligt något jag fann på nätet. Det var tillräckligt för att jag skulle sluta med Ginseng, även om jag inte riktigt trodde på att det hängde ihop. Det var en vecka sedan.

Vad händer? Ja, när jag ställde mig på vågen imorse så hade jag helt plötsligt gått ned ett halvkilo. Intressant sammanträffande i vart fall.

Får se om jag fortsatt går ned i vikt i jämn takt framöver.

Svar på tråden Carina6...hur går det med reductil nu??