• Pretty^Woman

Carina6...hur går det med reductil nu??

Hej
    Jag lästa några inlägg om reductil och blev jätte glad när jag såg vad du (carina6) hade skrivit..( jag ska nämligen börja idag med reductil) och ville jätte gärna veta hur det fungerar nu?? Går du ner i vikt??

hoppas jag får nån svar !!! "håller tummarna" :D

• Svar på tråden Carina6...hur går det med reductil nu??
  • Rosenhaga

Pretty Woman,

Någon rutin har du säkert som du gör varje morgon? Lägg tabletterna där. Sätt tandborsten i förpackningen för Reductil, lägg Reductil på kaffebryggaren eller vad du nu har för något som du gör VARJE morgon.

Detta med varannan dag blir inte bra och det är säkert just detta med ordning och reda avseende sova/äta/toa som har gjort att du och jag m fl har gått upp i vikt.

Rutiner, rutiner och åter rutiner...det är vad kroppen vill ha. Om vi äter på samma tid (ungefär)varje dag så vet kroppen när den får mat och är nöjd.

Om kroppen inte vet när den får mat nästa gång - om en timme eller 11 timmar...så ställer kroppen in sig på försvar mot svält - varje gång vi äter. Inte konstigt att somliga kan äta mycket och inte gå upp i vikt medans andra = vi, går upp direkt om vi äter en lagom portion.

Tja, så är det för mig i vart fall.

• Rosenhaga

Att gå ned minst 50 kg börjar väl med att sluta att gå upp? Sedan att gå ned ett kilo i taget, lugnt och stilla. Inte banta utan att gå ned för att jag har lagt om matvanor och motionsvanor. (Lite att ta i att prata om motion när det gäller mig, men ni förstår bilden...)

• Pretty^Woman

Tackar Rosenhaga för att du bryr dig!!!
    Blev jätte glad när jag såg vad du skrev!
    Fick hoppet tillbax :D
    Bra ide´ föresten, att lägga tbl så jag kommer ihåg dem.
    Efter detta fick jag en ide´, att kanske, om du bor i göteborg, vi kunde ta nån fika! :D

• Pretty^Woman

Va inte orolig vi byter ut chokladkaka till morotskaka ;) hihi

• Rosenhaga

Pretty Woman,

Jag gillar Göteborg, dit flyttar jag om jag någongång ska flytta! Har haft turen att jobba på ett företag med kontor i Göteborg och reste dit mycket en gång i tiden.

Bor i Stockholm så nästa gång jag är i Göteborg eller du i Stockholm blir det morotskaka eller i vart fall kaffe!

Jag började med 20 kg och dessa kilon kommer aldrig tillbaka. Gör en liten ritual när jag kastar kläder som blivit för stora. Varför ska de ta plats i garderoben? Vänta på att jag ska bli 20 kg fetare?! Nehej du, så lätt lurar man inte mig.

Jag brukar tänka så här:
    Istället för att ha gått upp 6-7 kg så har jag gått ned 20 kg. Det är i själva verket 26-27 kg skillnad på vad jag väger nu och på vad jag kunde ha vägt annars.

Visualisera 26 kg på köksbordet - det är en hel liten människa! Vad väger en 10-åring? Inte vet jag, men kanske något i den häraden.

• Pretty^Woman

Det e bra att det har fungerat för dig och att du ser verkligen in i framtiden, att helt enkelt förändra ditt liv nu när du går ner i vikt.Det är kämpigt att gå runt och bära alla dessa kilon, jag vet själv hur det är!
    Vi får hoppas på att när vi tar en fika att vi har gått ner till vår målvikt och har snygga och sexiga bodies!!!
    woow vad härligt det skulle vara!!:D

• Rosenhaga

PrettyWoman,

Vet du, jag bangar inte för en fika imorgon om jag skulle till Göteborg.

Jag tänker inte bli för smal, jag ser hemsk ut då. Får liksom en vass haka och näsa (förutom mina armbågar som redan är vassa). Jag ser ut som häxan Pomperipossa eller nåt! Alla som heter Hans eller Greta springer och gömmer sig när de ser mig.

Nej, nog tänkter jag fortsätta att vara lite rund men inte fullt så mycket som idag. (Någon gång på 90-talet så passerade det gränsen för "mulligt och gulligt" och blev "fult fett".)

• Pretty^Woman

Ta det lungt Rosenhaga ...alla levande varelser/människor här på jorden är vackra både från in/utsidan !! Remember always that when u see yourself in mirror!!

• Rosenhaga

*fnittrar till*

Så klart - men jag är verkligen inte snygg när jag är för smal. Minns en bild som får mig att rysa. Men å andra sidan, jag har väl en 50 kilo att ta av innan jag behöver oroa mig.

• Pretty^Woman

jag iallafall snygg från huvudet och ner till mina boobs....LOL.....men inte längre ner!! ser för jävligt ut!! hehehehe
    magen låren the big ass !!
    Men hoppas jag lyckas få bort allt fett som är lagrad där sedan jag var 15 år.
    En liten fråga till dig Rosenhaga;
    vad gör du för motion..orkar inte läsa förra inlägg...e för trött ....:D

Svar på tråden Carina6...hur går det med reductil nu??