• Pretty^Woman

Carina6...hur går det med reductil nu??

Hej
    Jag lästa några inlägg om reductil och blev jätte glad när jag såg vad du (carina6) hade skrivit..( jag ska nämligen börja idag med reductil) och ville jätte gärna veta hur det fungerar nu?? Går du ner i vikt??

hoppas jag får nån svar !!! "håller tummarna" :D

• Svar på tråden Carina6...hur går det med reductil nu??
  • Rosenhaga

LaPaloma,

Du ska ha ett BMI över 35 för att komma i fråga för Reductil.

Reductil är farligt att äta om du har högt blodtryck eller anlag för högt blodtryck så det är jätteviktigt att kontrollera. Sedan finns det biverkningar som läkaren behöver stämma av med dig under resans gång.

• La Paloma

PrettyWoman

Jag är 161 cm och väger 70 kg, har gått upp 15 kg på ett par månader pga en kortisonkur. Är jag ute och cyklar eller??? Va helt ärliga, för jag har panik. Ska gifta mig i feb och kommer inte i klänningen (

• La Paloma

Räknade just ut mitt BMI och det är 27,0...

• carina6 nu gift

det är verkligen inte bra att äta denna medicin utan läkarkontroll, min vännina trodde hon mådde jättebra men hade skyhögt blodtryck och det är livsfarligt. Ska du äta dom gå via läkare och kontrollera dig regelbundet.
    Lycka till

• Pretty^Woman

Jag håller med carina....absolut!!
    Men 70 kg!!!??? Om du nu skulle gå till en läkare så skulle jag inte tro att dem skulle rekomendera R ! men du har lite tid kvar till bröllopet...
    Du sa att du inte kommer in i klänningen?! har du redan köpt en?

• La Paloma

Ja, jag köpte klänningen för två månader sen (inte så smart, med facit i hand). Och jag har varit till en läkare, men han skrev inte ut R pga att de, enligt honom inte tog bort hungerkänslorna.....inte vet jag, han kanske inte var så seriös....
    Tack i alla fall! Jag ska ta mig en funderare.

• Pretty^Woman

Ok..jag måste få det helt klart för mig nu...har du köpt en BRUDklänningen och kommer inte in i den?? om Ja...oooopss :(
    Och om den nu inte passar dig..hur många strl måste du gå ned så du kan ta på dig klänningen??

• carina6 nu gift

men hallo tjejer det har jag också gjort köpte den 7/7-2006 alltså precis ett år innan och jag kan lova att jag inte kommer i den ännu fast jag gått ned 16 kg men den sporrar mis som bara f-----n

• Pretty^Woman

Wöööow...du med...men när är ditt bröllop och hur skall du göra åt det ??

• carina6 nu gift

som jag skrev köpte jag klänningen precis ett år innan så jag ska gifta mig 7/7-2007
    och vad jag ska göra är ju att gå ned i vikt så att jag kan ha den

Svar på tråden Carina6...hur går det med reductil nu??