• Ellabella

Jippi!

JIPPI!
    Min sambo friade i Måndags kväll när vi skulle gå och lägga oss... så gulligt så jag började gråta :)
    Nu har vi varit och beställt ringar,det blev Schalins.... jätte fina precis sånna jag ville ha!
    Men oj så länge det är till den stora dagen, den 24/12 på julaftons morron.

Jag vet inte hur många gånger jag har sagt att den dagen han friar så vill jag vara med o välja ring o så blev det nu, jag är så lycklig... ska BARA vänta i sex veckor tills den kommer på riktigt på mitt finger. När vi får ringen så får han nog gömma den för annars kommer jag gå o prova den hela tiden!

Vi bestämde tillsammans att det skulle bli på julafton, då den dagen betyder mycket på så många sätt och nu är det vår FÖRLOVNINGSDAG oxå!

• Svar på tråden Jippi!
  • Lilla_Hemlig

Oj då... kanske ska skriva lite mer...

Iallafall... jag är också student. Är klar om två år och kommer antagligen att få jobb ganska snart efter det. Men vi sparar ungefär 1000 kronor i månaden just nu, får se hur långt det räcker sen.
    Våran förhoppning är att vi kanske kan gifta oss 2009, men vi får som sagt se.

• Sofia08

Idag har vi varit och hämtat våra ringar!!!! Åh, de blänker sååå fint i etuiet. (ja, jag har testat den någar gånger!! haha) Men nu ligger de i byrålådan och väntar...2 veckor kvar!

• Ellabella

Längtar!

Jag lovar,du kommer prova ringen många gånger dessa två veckor som det är kvar :)
    Jag längtar tills på Fredag då vi ska hämta min ring... eller hans oxå för den är kvar där så länge,först var ju hans inne för en minskning och när vi skulle hämta den så var det dax för min :)

Men snart har vi båda hemma och nu är det bara två veckor kvar.... jag kommer vara som ett barn,inte kunna sova natten till julafton och vakna kl 5... vi ska förlova oss julaftons morron, innan vi går ner och äter en mysig julafton/FÖRLOVNINGS frukost!!!!

14 dagar kvar!!!!

• Ellabella

Längtar:

Hur ser er ring ut?

• Sofia08

Ellabella!
    Åh, vad roligt att du också får hem din ring snart! Våra ringar är släta i rött guld, svagt välvda. Min är 4,5mm bred och 2,2mm tjock. Min sambos är 9,6mm bred!!! Han ville så gärna ha en riktigt bred. Jag var lite skeptiskt i början, men den var jättefin på honom. Vi provade dem några gånger igår Och vet du vad det roligaste var? Det var min sambo som ville prova flera gånger och jag fick säga nej. (innan vi hämtade ringarna var han nämligen lite "kaxig" och sa att han skulle gömma dem för att jag inte skulle prova den hela tiden, men nu visade det sig att han var värre än mig!! ha,ha)
    Vi hade också tänkt att förlova oss på julaftonsmorgon1 Kanske framför granen...Sen äter vi frukost och åker på lunch till mina föräldrar och berättar för släkt och vänner!!
    13 dagar kvar!!!

• NinaHq

Jättegrattis till er båda!

• Lilla_Hemlig

Haha! Min sambo sa samma sak som din Längtar... Att det var jag som inte skulle kunna hålla mig och att han skulle behöva gömma dem för mig. Men vem var det som var där först?? Jo han!

• Sofia08

Ha,ha! Det är ju lite gulligt!! Idag ringde min sambo till mig bara för att berätta att det bara är 12 dar!! Åh, så gulligt! Jag är såå kär!!!

• Lilla_Hemlig

Idag har jag och min sambo varit förlovade i exakt tre veckor!! Lycka!!

• Sofia08

Åh!! Är ni som nykära?? *fniss* Grattis på 3 veckors dagen då!

• Lilla_Hemlig

Alltid nykära!! Fast det infaller dumt nog precis under min tentaperiod, men vi får hitta på lite småmys. Det blir ju jul och då har han semester och jag har klarat av tentorna, så vi får passa på att mysa lite extra då!

• Ellabella

Nu har vi fått båda ringarna m oss hem... de blänker så fint i asken :)
    Vi beställde ringarna 11/11 och nu är dom äntligen som dom ska vara,(i rätt storlek).
    Nu är det bara 6 DAGAR KVAR, det var inte länge sedan det var & veckor, det går fort när mna har kul :)
    Jag längtar som en barn till julafton!!!!

• Ellabella

det ska vara 6 veckor naturligtvis!

• Sofia08

Japp! 6 dagar kvar!! Wooohoo!!! Jag är också som ett litet barn. Räknar varje dag. Det har gått så fort! Snart är det dax iallafall och det ska bli så roligt att få berätta för alla! Har haft så svårt att hålla mig

• Sofia08

Ellabella;
    Hur ser era ringar ut? *nyfiken*

• Ellabella

Längtar:

Ja jag har oxå haft jätte svårt att hålla mig o det blir svårare o svårare ju närmare julafton man kommer :)Längtar så tills jag har den på riktigt på fingret och jag kan SKRIKA ut att jag är förlovad!!!!

Våra ringar är i rött guld,helt släta och ganska breda... vi är jätte nöjda, har provat dom några gånger nu :)

• Sofia08

Japp! Så sitter den där nu. På ringfingret och skiner sååå fint! Det är underbart att vara nyförlovad! Tråkigt att jag mest spenderade gårdagen med att snörlva och nysa. Är dunderförkyld. Så typiskt. Inte så mycket romantik alltså. Men vi får väl ta igen det när jag är frisk igen. Hur hade ni det Ellabella??? Grattis förresten!

• Ellabella

Längtar:

Vi hade det jätte bra... det var hur mysigt som helst och nu sitter den där :)
    Alla vår nära o kära blev jätte glada... och det kom tårar :)
    Grattis till er!

Svar på tråden Jippi!