• Ellabella

Jippi!

JIPPI!
    Min sambo friade i Måndags kväll när vi skulle gå och lägga oss... så gulligt så jag började gråta :)
    Nu har vi varit och beställt ringar,det blev Schalins.... jätte fina precis sånna jag ville ha!
    Men oj så länge det är till den stora dagen, den 24/12 på julaftons morron.

Jag vet inte hur många gånger jag har sagt att den dagen han friar så vill jag vara med o välja ring o så blev det nu, jag är så lycklig... ska BARA vänta i sex veckor tills den kommer på riktigt på mitt finger. När vi får ringen så får han nog gömma den för annars kommer jag gå o prova den hela tiden!

Vi bestämde tillsammans att det skulle bli på julafton, då den dagen betyder mycket på så många sätt och nu är det vår FÖRLOVNINGSDAG oxå!

• Svar på tråden Jippi!
  • Ellabella

Tack så mycket för grattulationerna!

Imorgon ska vi hämta ringarna, ska bli så spännande, jag kommer aldrig kunna hålla tassarna borta, men jag måste hålla band på mig :)

Grattis & Lycka till på er oxå med förlovning och bröllop!!!!

• Sofia08

Idag ska jag beställa våra ringar!!! De kommer alltså om en vecka!!!!

• A+A 070707

Hej! Förstår precis vad ni menar med att det är något magiskt kring ul. Min blivande gick ner på knä och friade på juldagen! Då hade han "frågat pappa" om lov någon dag innan när vi systrar var iväg med mamma. Han hade lånat ringar från en guldsmed då han ville att vi skulle välja dem tillsammans sen, men ej ville vara utan ring när han frågade, det var så romantiskt och vi skålade i champagne innan vi gick för att berätta för familjen! Njut av varje sekund av det! Det är verkligen en känsla som du minns!!

• Sofia08

Åh, jag är så pirrig nu!! Vi har bestämt oss att förlova oss den 23/12!!

• Ellabella

Idag så skulle vi hämta ringarna... och ja jag fick med mig min hem, men min sambos var ju naturligtvis för stor.... Hur kan hon i butiken vara så korkad att hon ger oss ringkransen m storlekar m smala ringar när vi ska ha breda,det blir ju stor skillnad, och vi hade ju inte en tanke på det, köper ju inte ringar varje dag!
    Tur att vi inte ska förlova oss den närmsta veckan... För nu får vi vänta två veckor på hans ring.
    Men oj så fina dom var, jag längtar så det gör ont :)

• Sofia08

Jag beställde våra ringar idag!!! Han sa att de kunde vara klara inom en vecka, men eftersom vi inte ska förlova oss förens den 23/12 så bad jag honom göra dem klara så nära jul som möjligt. Det är ju jobbigt att ha dem hemma i byrålådan, då kommer jag ju gå och prova den hela tiden!! *fniss*

• Sofia08

Ellabella:

Efter lite velande fram och tillbaka har vi också bestämt oss för att förlova oss på julaftons morgon! Känns så himla romantiskt!! Så det blir nog lite skumpa och ringväxling framför granen istället för middag på restaurang den 23:e.
    Vad olyckligt med din sambos ring. Men det var tur att ni är ute i god tid då! Åh, vad jag längtar! Jag kommer ju inte kunna tänka på något annat i en månad nu!!! Känner du likadant?? *pirr,pirr*

• Ellabella

Längtar

Ja jag känner exakt samma sak, jag har väldigt svårt att tänka på andra saker... svårt att jobba, tur att man inte jobbar m ngt som gäller liv eller död för det ansvaret klarar jag inte nu när tankarna är på ett helt annat håll....

Kul då förlovar vi oss samma dag :)

• Sofia08

Jag pluggar och går hemma nästan varje dag...dagarna kommer att vara jäääättelånga!! haha...Jag vi får höras sedan efter jul så vi får jämföra hur vi hade det?? *fniss*

• Ellabella

Längtar:

Hade jag gått hemma så hade gångjärnen i ringasken gått sönder :)
    Ja det får vi göra....oj så spännade det ska bli!

Svar på tråden Jippi!