• Ellabella

Jippi!

JIPPI!
    Min sambo friade i Måndags kväll när vi skulle gå och lägga oss... så gulligt så jag började gråta :)
    Nu har vi varit och beställt ringar,det blev Schalins.... jätte fina precis sånna jag ville ha!
    Men oj så länge det är till den stora dagen, den 24/12 på julaftons morron.

Jag vet inte hur många gånger jag har sagt att den dagen han friar så vill jag vara med o välja ring o så blev det nu, jag är så lycklig... ska BARA vänta i sex veckor tills den kommer på riktigt på mitt finger. När vi får ringen så får han nog gömma den för annars kommer jag gå o prova den hela tiden!

Vi bestämde tillsammans att det skulle bli på julafton, då den dagen betyder mycket på så många sätt och nu är det vår FÖRLOVNINGSDAG oxå!

• Svar på tråden Jippi!
  • PenaLH

Grattis! Varför är julafton så viktig?
    Nyfiken i strut......;)

• snuvan

GRATTIS!!!

Vad roligt att ni ska gifta er! Njut av ruset som finns i början, det är ju som att vara nyförälskad igen :)

Men jag förstår inte om ni ska gifta er på julafton, eller förlova er? För om ni ska gifta er på julafton, så är det ju inte så långt kvar... Men jag tolkar det som att ni ska förlova er då?

Jag och R förlovade oss också på julafton: fullkomligt magiskt, den bästa julaftonen någonsin! Jag grät som ett barn, och det gjorde R också. Sedan satt vi bara tätt, tätt tillsammans. Du måste berätta hur det blev sen!

• Ellabella

Hej!

Julafton har alltid varit något stort o fint för mig... Och nu när man ska ta ett steg längre i förhållandet så gör jag det gärna på julaftons morron....

Snuvan det är förlovning, det är magiskt stort för mig...jag har längtat länge och snart är det dax!

• Sofia08

Jag och min sambo var och provade ut våra ringar i förra veckan. Har inte gjort någon beställning än dock... Har också funderingar på förlovning på julaftons morgon.. Det kan ju nästan inte bli mer romantiskt!!

• Ellabella

Hej Längtar!

Ja det är mycket romantiskt på julaftons morron... jag längtar så mycket så jag har svårt att jobba på dagarna :) Tänk när mna ska gifta sig då måste jag ta tjänstledigt pga tankarna på annat håll :)

Vilka ringar är det ni vill ha då?

• Sofia08

Hej!
    Vi har provat ut våra ringar hos Anders Fors som är guldsmed i Mälarhöjden, utanför Stockholm. Jättefina!!! Helt släta, svagt välvd. Min sambo vill ha en ganska bred, den kommer att vara 9,6 mm och min kommer att vara 4,5 mm. Jag kommer eventuellt sätta in en sten i min, men guldsmeden ville att jag skulle prova storleken ett tag innan jag gör något annat. Så det gäller väl att lyda order! Hur ser era ut?? Vi tittade en del på Schalins innan, de har såå fina modeller! Men nu blev det det här alternativet istället. Vi har inte beställt dom än, ska spara ihop pengarna först... Min är inte så dyr 3200kr, men min sambos kostar 8200!! Hoppas vi har råd att förlova oss till jul. Jag orkar inte vänta!!! När hade ni tänkt att gifta er sedan?

• Ellabella

Hej!

Våra ringar är ganska breda, vet inte exakt mått... och helt släta!

Ingen av oss är så att vi måste gifta oss inom ett år, så vi får se :)

• Sofia08

Jag måste inte heller gifta mig inom ett år, men jag hoppas att det nalkas bröllop sommaren-08!!! Ska bara bearbeta min blivande fästman..

• Lilla_Hemlig

Jag fick frågan av min älskade sambo i augusti och nästa vecka smäller det! Så vi har verkligen väntat superlänge.

Men idag var vi iallafall och hämtade ringarna. De beställde vi i början av september och bad att få hämta dem nu. Dels blev det lite dyrare ringar än vad vi tänkt oss, men också för att jag annars skulle gå och titta och fingra på dem jämt om de fanns hemma !

Men iallafall.... Jättegrattis till dig och fästmannen!

• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

Jäöttegrattis:):):)
    Vi förlovade oss oxå,på julafton.Under en palm,på en strand i månskenets ljus.HUR romantiskt som helst;) Det var dock 10år sedan i år,så förlovningen var lååååång,bröllopet blir:070707.

Grattis en än gång,och lycka till!!

Svar på tråden Jippi!