• Ellabella

Jippi!

JIPPI!
    Min sambo friade i Måndags kväll när vi skulle gå och lägga oss... så gulligt så jag började gråta :)
    Nu har vi varit och beställt ringar,det blev Schalins.... jätte fina precis sånna jag ville ha!
    Men oj så länge det är till den stora dagen, den 24/12 på julaftons morron.

Jag vet inte hur många gånger jag har sagt att den dagen han friar så vill jag vara med o välja ring o så blev det nu, jag är så lycklig... ska BARA vänta i sex veckor tills den kommer på riktigt på mitt finger. När vi får ringen så får han nog gömma den för annars kommer jag gå o prova den hela tiden!

Vi bestämde tillsammans att det skulle bli på julafton, då den dagen betyder mycket på så många sätt och nu är det vår FÖRLOVNINGSDAG oxå!

• Svar på tråden Jippi!
  • Sofia08

Ellabella:
    Ja, man får ju se hur storleken är. Vi skulle får våra ringar i mitten av dec. Fast jag funderar på om jag skulle höra av mig till guldsmeden och fråga om vi kan hämta dem tidigare ändå--*skratt* Jag orkar inte vänta!! Ha,ha! 27 dagar kvar nu...

Lilla Hemlig:

Visst är det en häftig känsla! Jag är helt farcinerad av hur starkt man kan känna för någon! Vi har varit tillsammans i 4 år snart och jag blir bara kärare och kärare för varje dag!! Det är ju så det ska vara Lycka till!

• Ellabella

Oj nu var det ett tag sedan jag var här!!!! Har det hänt ngt spännade???? :)

Jag lämnade in min ring för att den var för stor i Lördags så nu blir den nog väldigt bra...

Är ju "BARA" 18 dagar kvar innan den stora dagen är här...å gud så jag längtar!

• Sofia08

Har fortfarande inte hänt något på vår front...Förhoppningsvis får vi ringarna nästa vecka!!
    18 dagar kvar...

• Lilla_Hemlig

Längtar...

Vi förlovade oss på våran 4-årsdag. Passade oss alldeles utmärkt!

Vi var vänner långt innan vi blev tillsammans, men jag kan ändå bli alldeles snurrig av det faktum att det blev vi.

Att han dessutom är världens goaste, snyggaste, sexigaste, snällaste, gosigaste och allra mest underbara gör det hela bara ännu bättre!

• Sofia08

ja, det är underbart att vara så kär att det spritter i hela kroppen! Det ska bli så roligt att berätta för alla att vi har förlovat oss. Om 18 dagar sitter den där på fingret!

• Lilla_Hemlig

Längtar...

Det var så härligt att se alla reaktioner när vi berättade! Min mamma storgrät, precis som mormor. Hans mamma går hela tiden (även nu flera veckor senare!) och tar tag i våra händer och beundrar våra ringar (som förövrigt är väldigt enkla)! Min syster hoppade upp och ner och klappade i händerna, hans syster blev så tyst (hon bor långt ifrån oss så vi fick ta det på telefon) att vi trodde samtalet bröts sen började hon gapskratta (?) och sen nästan gråta (?) och sen sa hon grattis. Det tog ett tag innan hon fattade, men hon blev superglad för våran skull.

Är nästan lite avundsjuk på er alla som har det framför er! Så passa på att njuta av tiden som är kvar innan förlovningen.

• Sofia08

Jag vet inte om jag njuter nu...jag tycker mest att det är hemskt jobbigt att vänta!!! Ha,ha!
    Vi kommer att förlova oss på julaftonsmorgon och sedan åker vi till min familj på lunch och då kommer alla få veta!!!! Ska bli så kul att se allas reaktioner också. 17 dagar kvar..*fniss*

• Lilla_Hemlig

Vi väntade också länge på själva förlovningen, han friade under våran semester i augusti. Men vi bestämde oss då för att vänta tills november. Det har alltid varit hans dröm att få förlova sig på vår årsdag, så det kunde jag ju inte säga nej till. Vi ville inte heller bara välja ett datum som inte har nån betydelse, det blir inte lika speciellt då.

Så nu förlovade vi oss på vår 4-årsdag och som det ser ut just nu, så kommer vi att gifta oss på 4-årsdagen av frieriet. Mycket symbolik, men det gillar vi. Även om det innebär en massa, massa väntan.

Längtar...
    Planerar ni att gifta er?

• Sofia08

Ja, jag hoppas på bröllop sommaren 08, men vi får se. Jag är student och då är det ju lite tajt ekonomiskt...Men jag hoppas!!!
    Guldsmeden ringde igår och vi ska hämta våra ringar i morgong!!!! Ska bli helt underbart. Måste be sambon att gömma dem när vi kommer hem så att jag inte provar ringen hela tiden..*skratt*

Svar på tråden Jippi!