• Ellabella

Jippi!

JIPPI!
    Min sambo friade i Måndags kväll när vi skulle gå och lägga oss... så gulligt så jag började gråta :)
    Nu har vi varit och beställt ringar,det blev Schalins.... jätte fina precis sånna jag ville ha!
    Men oj så länge det är till den stora dagen, den 24/12 på julaftons morron.

Jag vet inte hur många gånger jag har sagt att den dagen han friar så vill jag vara med o välja ring o så blev det nu, jag är så lycklig... ska BARA vänta i sex veckor tills den kommer på riktigt på mitt finger. När vi får ringen så får han nog gömma den för annars kommer jag gå o prova den hela tiden!

Vi bestämde tillsammans att det skulle bli på julafton, då den dagen betyder mycket på så många sätt och nu är det vår FÖRLOVNINGSDAG oxå!

• Svar på tråden Jippi!
  • Lilla_Hemlig

Vi hämtade våra ringar i torsdags. Sambon sa lite retligt sådär "du kommer aldrig kunna hålla dig, du kommer ju prova din innan det är dags". Men så när vi satt i soffan samma kväll och har tittat lite på ringarna och håller i dem så far han upp med en väldig fart och utbrister "den bara gled på, jag lovar, den bara gled på"!!

Så det var HAN som inte kunde hålla sig. Men jag har också provat min nu, måste jag ju göra!

Bara några dagar kvar!!!

• Sofia08

Åh, vad roligt!!
    Jag kommer definitivt prova min många gånger innan julafton! Kanske lika bra att slår in etuiet, så det inte blir lika lätt att öppna det?
    Vi är lika pirriga båda två här hemma!!

Lycka till lilla hemlig! Vilket datum blir det?

• Ellabella

Lilla Hemlig:

Grattis till förlovningen!

Det är alldeless för lätt att slå in den i papper... jag skulle behöva gjuta in min i cement för att inte prova den!

• Sofia08

Ja...Ellabella, du har nog rätt! Det är för enkelt med inslagspapper...Jag kommer säkert använda den i smyg hemma när sambon är på jobbet...*fniss* Bara för att känna hur det känns...haha!

• Lilla_Hemlig

Förlovningen blir imorgon, den 22/11 som är ett datum som betyder mycket för oss båda. Så det var därför vi valde att vänta tills nu, även om detta bestämdes i augusti.
    Bröllopet kommer nog dröja till 2010, letar hus just nu och känner att vi vill satsa på det först, men den som väntar på något gott....

• Karis Annelie

Ska också förlova oss på julafton!
    Vi kommer vara i Thailand då, trots att jag älskar julen hemma.. men på det här sättet får jag världens underbaraste jul iallafall :) Kommer vänta ett bra tag med bröllop, det kostar ju en hel del pengar och det finns annat som prioriteras högre, såsom villa, nån mer långresa och sen vet vi inte riktigt när det vankas bebis heller. Känns inte som jag vill vänta superlänge till. Kommer barnet innan bröllop är det bättre o vänta några år till så barnet kan ha en roll den stora dagen ju.

• Ellabella

Lilla Hemlig:

Herregud det är ju i morgon, så spännande!!!
    Hur ser era ringar ut????

Känns som en evighet till julafton...försöker att tänka på ngt annat men icke, det går inte :)

Dementina: Grattis till den stundande förlovningen, jag håller m om bröllopet...har inte heller ngn stress, det finns det jag prioriterar högre, det får komma när det kommer!

Längtar: Hur går det? Kan du få tankarna på annat håll, än på julafton som kommer om en månad?

• Sofia08

Oj! Juste, julafton hade jag glömt..haha!! NÄÄ, jag tänker på det hela dagarna och drömmer om det hela nätterna!!! Har ju redan bröllopsplaneringen i full gång i mitt huvud! Försöker ju bearbeta min blivande fästman (mmm kändes bra att skriva så )att vi ska gifta oss sommaren -08!! Men han blir så rädd så fort jag nämner ordet som börjar på B och slutar med ..röllop Men jag tycker att han har mjuknat lite så jag fortsätter hoppas att vi kan börja planera efter årsskiftet!

• Lilla_Hemlig

Numera ringbärare!

• Sofia08

Grattis!!!! Vad roligt! I morgon är det bara en månad kvar för mig...åååhh vad jag hatar att vänta! Vad gjorde ni på er förlovningsdag???

Svar på tråden Jippi!