• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Jessie76

Jag tittar oxå in, för man är ju på BT så lite på dagtid så man behöver en dos på kvällskvisten oxå

• Eden-06

Absolut. Lätt att bli BT-beroende

Ibland blir det lite långt mellan gångerna på BT för mig. Så roligt att läsa ikapp men känner mig samtidgt helt off.

• missZapon

Vart köper man detta rosenrot? (om man inte gått på en telefonförsäljare)

• missZapon

Verkar inte som om kvällsgänget är här idag...

• Vänner-fan

Hej igen tjejer!

Phu, nu har jag läst ikapp! Är inte det bra jobbat, efter 3 och en halv vecka och alla dessa inlägg??!! Får nog räkna mig både som hett Vänner-fan OCH hett fan av den här tråden! Den är ju roligare än både bra böcker och såpor och har varit en bra hjälp till att återställa mitt dygn till Sverige-tid.

Får börja med att gratulera CicciL! Det finns ingen som bjuder på sig som du och du är väl värd det här barnet! Men har du missat att symptomen man kan få i början INTE är roliga?! Tror du ångrar dig direkt om du blir illamående och önskar att du inte kände nåt i stället! Men gräset verkar alltid grönare på andra sidan och grön i ansiktet var jag allt som oftast i början!

Åh Moppy, vad kul att det kom ett inlägg från dig idag så jag också slapp fråga var du var! Skönt om du snart är på banan igen. Jag har följt din kamp mellan hopp och förtvivlan... men gör som nån tidigare skrev och var glad att ni vet att ni KAN bli gravida iaf. Det var det vi gladde oss åt tills vi visste mer om ifall fostret verkligen skulle klara sig.

Jag fick höra ett par historier idag om folk jag känner. Om hur ett par har ett provrörsbarn och ett annat par blev gravida trots urdåliga odds (eller vad säger ni om 15% chans om man försöker i 5 år?). Det gav mig verkligen en tankeställare, för jag hade inte haft en aning om det. Har träffat barnet och gratulerat de som väntar på nedkomst och har naturligtvis trott att de inte haft några särskilda problem utan att de blivit gravida ett kort tag efter att de har önskat. Men det är mycket man inte vet... och ibland är det bra att få veta.

Muggles, ha så kul på ko Lanta! Det var bl.a. där vi var och vi gillade den ön! Det kommer bli super! Thailand ÄR helt enkelt paradiset!

Hoppas det gått bra för AM och att hon kommer in snart och rapporterar!

Nu måste jag lägga mig, men tack för all underhållning igen! (Nenne: du har inte funderat på att bli stå-uppare eller krönikör??! Alla här inne inkl. jag själv tycker ju att du är tok-rolig! )

KRAM
    Vänner-fan

• sweetstreet

Oj nu är jag nog ensam på tråden om inte Storasyrran är där ute??????

Hallå är du där??

• sweetstreet

Kom på att du frågade (för mååååånga sidor sedan) vad jag sysslar med på dagarna.

Jo, jag jobbar i ett labb där man forskar om kromosomsjukdomar. Men inte Downs syndrom som ju är den vanligaste utan två andra som är mindre vanliga.
    Vad gör du själv????

• Storasystern

Heeejjj! Nu har nattskiftet börjat!! Eller morgonskiftet beroende på var man är! :)

Sweet, va kul, då är vi lite i samma branch! Jag forskar på DNA-reparation (grundforskning) och sitter i Japan därför att de är grymma på Microarrays här! :) Har du några publikationer så man kan få en nårmare beskrivning på vad du gör? Nu blev jag ju riktigt nyfiken! Var, lite mer exakt, jobbar du?

Jag kan tänka mig en varm choklad på Starbucks, men det får nog bli den som ligger närmast labbet, d.v.s. på vägen hem ikväll! :)

Med risk för att låta grinig och trist så är jag lite less på alla kompisar som får till det på första försöket. Och på folk som tittar menande på min mage och undrar om jag är gravid... Nä, jag är bara tjock, brukar jag svara. Om jag skulle berätta att vi försöker kommer man inte få höra något annat än -hur går det? från alla och det orkar jag inte...

Hörni kan ni inte vakna lite tidigare, det är så trist att prata med sig själv... :( :(

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???