• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • ljuvlig

oj, förkortning ska det ju vara

• missZapon

Beräknad Icke Mens. Ahh, jag förstår den var bra!

• fru UH

MissZapon:

Jag börjar mitt nya jobb den 15 januari, o jag vantrivs på mitt nuvarande jobb. Men min barnlängtan är så stor att jag tänker fortsätta att försöka, har ÄL nu o jag tänker försöka. Jag har jättemkt ångest för detta o har redan skrivit om det här på tråden o jag känner att om jag blir gravid de närmsta månaderna så kommer det väl att bli rätt pinsamt inför min nya arbetsgivare, men jag orkar inte ha ett uppehåll i försöken. Har väl försökt typ 4 ggr o tänk om det tar 12 ggr till innan det blir ngt, då skulle jag allt gräma mig om jag skulle ha uppehåll i försöken nu. Alltså sammanfattningsvis så känner jag att det aldrig kommer att passa att skaffa barn, därför är det lika bra att köra på... fast jag har massa ångest för hur det kommer att bli. Jag är 31 år o känner att jag inte vill skjuta på det längre. Vad säger ni andra?

• Storasystern

Fru UH, jag är 30 och jobbar för fullt på barn... D.v.s. när jag inte är i exil på andra sida jorden med jobbet...

Det finns nog inte någon "perfekt tid" att skaffa barn, man kommer alltid att ha massor att göra och det händer ju saker hela tiden som man inte kan planera. Varför skjuta på det när man ändå vill? Så resonerar iallafall jag!
    Så är det klart att det påverkar att min man är äldre än vad jag är. Vad ska vi vänta på liksom?

• Liten med Mindre

Tycker som du fru UH, tiden när jag tycker det känns rätt och skaffa barn, och när jag faktiskt kanske skulle bli med barn kommer nog aldrig sammanfalla. :)

(vill inte ha barn nu! Vill inte ha barn nu! vill inte ha barn nu!) OK; kunde nog inte ens lura mig själv där...

• fru UH

Storasystern:

Ja, det finns inget att vänta på. O ja, du har rätt i att det inte finns ngn "perfekt tid", huvudsaken är ju att viljan finns o skaffa barn o då finns det inget att vänta på. Nu känner jag mig "peppad" igen. Ibland hade varit så mkt enklare att vara man o vilja ha barn de har ju inte ens i närheten samma problem.

• Jessie76

Precis som ni säger - guuud vad ni är kloka flickor

Jag är lite i samma sits tror jag. Min anställning går ut 1 aug nästa år. Har inte en blekaste aning om jag har chans att få vidareanställning efter det, och eftersom jag har bidrag från AF (anställningsstöd) så får jag inte räkna dom dryga 2 åren jag arbetat heltid och fått månadslön på a-kassan, så jag dimper ner på lägsta stämpling igen då
    Men - haha - då har jag kollat, och enligt FSK får man tillgodoräkna denna lönen på SGI:n så om jag blir mammaledig får jag alltså 80% av lönen jag har nu. Förstår ni? Kanske ointressant men rätt väsentligt för oss

Sen ska vi åka till Indien den 19 november nästa år - sväronen pröjsar - tre veckor. Då har jag ett dilemma - ska vi försöka bli gravida å få bejbiz måste vi nog få till det den här gången. Annars får jag nog vänta tills vi kommit hem från Indien.

Orkade ni läsa så tar jag gärna emot synpunkter för jag är alldeles villrådig nu

Men vart är alla andra bejbz??
    Koko - hur går det?
    Moppy - Hur mår du och hur gick det för dig?
    Muggles - jag lider med dig, jag kände på precis samma sätt om du kommer ihåg. På´t igen bara, det finns ju lixom inget annat tyvärr

• nu är jag fruL

hejsan tjejer i tråden

För det första: muggles
    tuuuuuuuuuuusen kramar till dig. Jag förstår verkligen hur du känner dig och jag lider med dig fy i helvetet för att få den sata*ns jä*vla mensjäveln
    usch

och precis som du så hade jag ju så otroligt mycket symptom förra månaden och bröjade verkligen tro att det fanns något. MEN så kom allt´så mens eländet.
    Usch gumman
    jag förstår att du lider och jag ska inte försöka komma med några peppiga tillrop för de gillar jag själv inte att få när jag mår SKIIIIIIIIIIIIIIIIIIT som jag antar att du gör.

Nej gumman, behöver du stöd eller bara få ut din ilska........ go ahead......JAG orkar lyssna på all skit som du kan tänkas få ur dig
    men jag hoppas att det vänder snart....

Vi tar det nästa gång!!!!!!!!!!!!!!!

angående att vänta med att skaffa barn för det perfekta tillfället eller perfekta jobet så säger jag NEJ!!!!!!!!!!!!!!

gör inte det: För det finns inga perfekta tillfällen det finns bara missade chanser. Vi väntade för några år sedan för att jag ville ha tryggheten av ett nytt fast jobb. Jag är super nöjd med mitt jobb MEN jag skulle heldre ha haft det lite osäkrare och haft en bebis.
    Nej jag tror att det går att lösa ändå. En bra arbetsgivare kan ta att en tjej blir gravid ganska så snart. En dålig gör det inte. MEN vill man verkligen då jobba för den dåliga?

Nej försök skaffa barn och låt jobbet komma. En bra arbetsgivare förstår.

Jag antar att man ska säga grattis till vickan80
    MEN nu kommer nog min elaka sida fram. För jag måste säga att jag inte är helt säkert på att jag tycker du har agerat rätt. Jag tycker att man skall vara två om att skaffa barn, men du har ju mer eller mindre lurat din sambo, det skriver ju själv.

Jag skulle inte vilja bli lurad in i något så livsavgörande som ett barn...så...

ja där ser ni, sån är jag jag tror på ärlighet och raka rör. Detta är INTE menat som ett påhopp utan jag vill bara säga min mening.

Nu blir jag väl stämplad som elaka tanten...

apropå ÄL så tror jag att vi missade den den här månaden
    så det är att se fram emot nästa månad.

• Snart så....

hej tjejer

är lite låg idag, har haft migränvarning hela helgen blandad med yrselattacker och har en dundrande huvudvärk idag. Har haft lika för några veckor sen. Börjar undra om det hänger ihop med spänningar iom babayverkstaden??

Håller med om att barn går inte att planera, man har mkt att göra hela tiden. fast hoppas att jag blir gravid snart för annars måste vi nog boka om bröllopet 08.

• _koko_

Hej, kan inte vara här så mycket eftersom jag sitter så dåligt till på jobbet och har jättemycket att göra också.

Hur som helst. JÄTTETRÅKIGT muggles, vet precis hur du känner dig...

För er som missat det gick det inget vidare för mig heller. Trots en massa symptom (som höll i sig även efter att mensen drog igång), var det inget den här gången heller.
    Dumt att över huvud taget tro något!!!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???