• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • ljuvlig

...en liten fråga. Vad är det som är bra med ett VUL egentligen ??? Kan barnmorskan se om det finns risk för missfall vid ett VUL? Och i vilken vecka brukar man göra det?

...many questions...

• missZapon

Länge sen jag var inne, har läst nu i över en timme oc har ändå inte kommit igenom alla sidorna än... Anledningen till att jag varit borta är att jag slutat på jobbet. Så nu vet jag inte om jag vågar fortsätta med barn-verkstan! Det är ji inte lätt att få jobb ska nog akta mig för spermierna tills jag fått ett jobb igen. Men det känns så tråkigt, sorgset. Men efter massor av tårar och timmar av prat med mina sambo i helgen så tror jag att det är det bästa.

Får se det goda i det hela, jag har nu massor av tid vid att sitta vid BT och bli glad med plussare i denna tråd. SEn när det är dax att försöka igen så är jag väl expert på alla symtomer och piller man ska knappra

• Jessie76

God morgon tjejjor!
    Tråkigt MissZ att du har blivit av med jobbet
    Jag förstår att du bestämt dig för att sluta försöka - men jag förstår inte varför? Är ni två överrens om detta eller?
    Man vet ju aldrig hur lång tid det tar att bli gravid, och sen så klarar man sig även utan arbete. Du har väl haft ett arbete så du får någon form av föräldrapenning?
    Själv fick jag inte tillgodogöra mig min inkomst så jag hade lägsta fp när jag fick vår äldsta son - då fick jag ut 88:-/dag FÖRE skatt Och vi klarade oss.

Tänk sen när du fått ett nytt jobb, så vill du inte försöka för att du inte vill ta ledigt därför....
    Som sagt, jag förstår dig men många planerar alldeles för mycket och det är så SYND för när man väl vill så kanske man inte kan

Någon sa till mig att det är inte du som kommer in i barnets liv, det är tvärt om. Och detta stämmer så himla väl! Våra ungar är lättanpassade som tusan och är van att följa överallt, somnar vart vi lägger dom och gnäller sällan.

Hoppas du inte tar illa upp?

• Liten med Mindre

Oj oj, det händer lite under helgen också. Grattis Vickan, att du fick till det under den begränsade tid du hade. :)

Har själv haft en trevlig helg. Konstaterar glatt att champagnerus är mer produktivt än rödvinsrus. Om man nu vill "rusa till sig". Sniglarna har börjat krypa under helgen och kökschefen har lagat aladåb. Nu får vi se om vi kan koka ihop något denna vecka.

• Lapinette

Storasyster - min japanska är otorligt begränsad. Kan dock många japanska barnsånger. Kan du prata japanska?

muggles - du testade säkert för tidigt. När är det du har BIM. Jag har imorgon eller på onsdag och jag tror bestämt att den är på G. Den enda symptom jag har haft är otroligt mycket flytningar (om man nu har det vid graviditet???).

• mugglesfan

Lapinette: jodå flytningar kan tydligen vara symptom på graviditet (som så mkt annat...)

Jag trodde helt bergsäkert att jag testade för tidigt. Jag kände mig verkligen gravid! Jag har aldrig känt det förut och därför aldrig ens köpt ngt test, har inte varit ngn ide. Så när jag testade negativt trodde jag inte på det, jag tänkte bara jaja hormonet har inte hunnit komma upp i de nivåerna än.

Men igår kom mensen. Guuuuud, vad deppig jag blev. Låg och grät (!) i en timme. Allt kändes meningslöst, tom att vi ska på bröllopsresa. Och så grät jag ännu mer för att jag blev förbannad över att jag tyckte så synd om mig själv. Jag menar hallåå, jag har ju inga problem! Det enda problemet är att jag inte var gravid som jag trodde. Usch, bortskämd jag kände mig... Men jag blev såååååååå besviken, för jag trodde verkligen på det den här gången.

Brösten är dock fortfarande tydligt större än normalt, jag fattar det inte. Kan det vara att det höll på att bli ngt men sedan sket det sig, dvs det var ngt fel på ägget el så?

Läste igår att det endast är 30% (!) av de befruktade äggen som blir riktig graviditet. Är inte så konstigt då att vi inte blir gravida med en gång en del av oss. Det som är konstigt är att en del av er blir det med en gång! (Ja jag erkänner att jag är avundsjuk...)

• Liten med Mindre

Stackare, Mugglesfan! *klappar på ryggen*

Då återstår bara att försöka se det positiva i det hela, det mesta av mensen hinner gå över innan du kommer fram till resmålet!

Ha en jätteskön resa, njut för oss alla här i tråden!

• BrudSommar2006

Grattis Victoria! Vad kul och vilken tur när du hade så begränsat med tid på dig.

Vi var också på julmarknaden på Taxinge i helgen, de hade så söta små tofflor! Men vi köpte ingenting, jag är så nervös att något ska gå snett om vi börjar köpa på oss saker. Fånigt, jag vet!

Den här veckan får vi svar på NUPP-testet, känns nervöst.

Är det dags att börja vänta in alla BIM-are mot slutet av den här veckan eller är det inte förrän nästa vecka? Jag har tappat räkningen.

Hur har det gått för koko?

• Lapinette

Muggles - lider med dig! Imorgon är det nog jag som ligger och gråter fast jag har sagt att jag sagt att denna gång ska vi inte ens försöka.

• Storasystern

Hurra nån har vaknat!!! :) Jag har haft det så trist och ensamt hela helgen... :(

Lapinette, nä jag pratar ingen japanska alls. Har lyckats lära mig hej och tack och liknande värdefulla ord... Jag har inte träffat någon som skulle kunna vara din pappa än...

Muggles - stackare. Hoppas det går över lite så att du iallafall kan njuta av resan. Och tänk vad skönt att kunna dricka härliga paraplydrinkar på bröllopsresan! :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???