• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Frejis

Frulan: Att du ska behöva må illa...:( hoppas att illamåendet försvinner lika snabbt som det kom. En större frukost än normalt hjälper kanske.

japp, vi har provat hormoner, men det funkade inte. Kan säga att jag undviker gärna det i fortsättningen, är hormonkänslig och... ja, har ju inte ens kunnat äta p-piller. Får höra med KS vad de föreslår, det finns ju par där inga fel konstaterades, men de blir ändå inte gravida.

• nu är jag fruL

frejan
    Jag äter redan mer frukost än vad jag gjorde inna jag blev gravid... så det hjälper inte.

• Frejis

Ibland vet man inte vad man förlorar innan man har prövat det ;) det passar både datanördarna och alla oss andra *pekar på mig själv*. Tycka synd... tja, absolut inte bokstavligen och de behöver inte bli som man själv är. Men jag är ganska osäker om man är så väldigt medveten om när man väljer ett visst sätt att leva, det blir kanske så när man är intresserad av någonting. Har varit i det läge själv när jag började på forskarutbildningen; med facit i handen kan iaf jag säga att det hade varit lite sundare att vara mindre fokuserad. Men det är jag det :)

Sedan beror det på vilket skede i livet man befinner sig. Att byta perspektiv och se på livet på ett annat sätt, tex genom någon annan (typ ens partner) kan vara rätt nyttigt. Kan ju bli lite sent när man är 50+ och upptäcker att man missat en massa i livet som hade varit jättekul att göra. Om DET inte händer... då kan man nog skatta sig lycklig.
    *svamlar nog lite för mycket och fråga mig inte alltför exakt vad jag menar*

• Liten med Mindre

Hej hopp!

Jodå, jag var hemma och lekte med hårdvaran igår. :) Är ju gift med en datanörd. Fast han sitter nästan aldrig och hackar hemma, mest surfa. Möjligen programmera till någon hemsida av något slag som vi behöver, med bra funktioner.

Skönt att komma hem tidigt så det slapp bli lek mitt i natten.

• Frejis

Det funkar kanske att försöka suga på en karamell... om man jämt har någonting i munnen kan det ibland hjälpa mot illamåendet. Vet dock inte om det hjälper mot graviditetsillamående.

• Snart så....

HEJJA frullan, min sambo är en "combo-nörd"
    Han har hållt på datorer hela sitt liv och kan på fritiden sitta och programera egna program och ha spelkvällar med polarna där de sitter och hinkar öl/whiskey och spelar x-box. Behöver nog inte ens nämna att han jobbar som programmerare och är grymt på det :D
    Jag är bara glad för vi har aldrig datakrångel/internetfel mm hemma

• Snart så....

Frullan, jorå magen är bättre, låg i koma i två timmar när jag kom hem. Börjar undra om det har med jobbet att göra, stressmage. Hade så här innan julen oxå ju hmmm...

Usch för att må så illa, hjälper det att du äter ofta eller typ småäter hela tiden?

• Liten med Mindre

Nä. det är rätt skönt att ha datasupport tillgänglig 24/7. :) Det händer ju att jag ber om hjälp på jobbet med...

OCH så var jag där igen - känner efter massor. Det spänner och gör lite ont i de nedre regionerna. Kanske bara luft som vanligt. :( Men tänk om det är nåt skoj på gång???

• Liten med Mindre

Hörrni - när ni börjar äta ofta - glöm inte fluortabletter eller något annat. Så att inte tänderna får stryk, om de nu blir känsligare under graviditeten.

/Hönsmamman

• Snart så....

Frullan, har du nummret till Mama Mia på söder?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???