• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Storasystern

Frullan, hur yttrar sig glutenintolerans? Jag har haft problem med magen länge och funderar på om det kunde vara gluten... :( OT, sorry...

• Storasystern

Lapinette, NU vore bra, men jag kan vara så tålmodig och storsint att jag kan vänta ända till nästa ÄL! ;) ;)

• nu är jag fruL

syrran:
    Oj symptomen går mycket lätt att misstolka för andra sjukdomar.
    Många går ner i vikt, blir trötta, får diarreeer, förstoppning eller andra problem med magen. kanske till och med blod i avföring om det är illa. Man får också brist på vitaminer och näringsbrist eftersom tarmen inte funkar och kan ta upp näring. Detta kan leda som sagt till trötthet och depressioner.
    Många med celaki har även svårt att få barn.

Prata med en läkare om du misstänker något. Ofta får man även lkorsproblem mot laktos.
    Vad har du för problem?

• Snart så....

frullan, stackars dig, hur gör du när du blir hungrig nu då? Måste du planera mkt för att få dagen flyta?

Frukt är gott men jag kan inte lura magen på det, har aldrig kunnat gjort :(

AAAAJ nu fick jag kramp i magen, skulle inte väntat så länge på mackan. *rysningar längs ryggraden*

• Snart så....

Frullan, hur är det med laktos? Hur märker du det?

• Lapinette

Syrran - den som väntar på något gott! Själv sitter jag här och väntar på min mens....skitrolig sysselsättning ...arrrrgh !!

• Snart så....

SATAN vad ont det gör!!!
    Måste bara få skriva av mig

• Lapinette

Laktos - uppsvälld mage och många toalettbesök . Sen säkert olika för olika människor men jag vet utifrån min mor som gick ned massor i vikt och såg ut som en kråka innan man kom fram till vad hon hade (för dryga 20 år sedan var det inte lika vanligt). Själv har jag nog en släng av det då jag inte kan dricka mjölk men klarar av att äta ost...tack och lov!

• Snart så....

Ahhh jag kan inte äta fil/yogurt till frukost men mjölk går bra.

• Storasystern

Frullan, jag trodde att det var laktos eftersom jag blev mycket bättre när jag var i Japan (där de ju inte använder mjölkprodukter speciellt ofta). Helt bra blev det inte, och nu funderar jag därför på om det är gluten.
    Jag blir väldigt spänd/svullen och gasig ganska ofta, men jag har inte lyckats få reda på om det är kopplat till någon speciell mat...
    Hur kollar man glutenintolerans? Låter bli mjöl-produkter? Är det bara vetemjöl?

Lapinette, jag har en kompis som är mjölkprotein-allergisk, det är ännu värre, inte ens låg-laktosprodukter funkar... :(
    Lapinette, ta Susanne Lanefeldts råd och KNIIIP!!! :) (fast det är klart, det funkade inte för mig... :( )

Snartis, får du ont i magen om du inte äter? Låter jättejobbigt! :(

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???