• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • _koko_

God morgon sweet! :)

Hinner inte säga så mycket mer tyvärr, för jag ska iväg och prata pension nu. :D
    Hörs kanske senare ikväll, annars i morgon.

• Snart så....

Hej hopp Sweet,

Gör de någon annan undersökning i Usa eller kollar de samma "saker"? Eller finns det någon mer förfinad metod hos dig? Tänkte usa brukar ju ligga mkt före lilla Sverige.
    Kostar det beroende på var du går osv?

• sweetstreet

Förresten ang detta med barnmorksor som säger olika saker och det att man i Sverige har "regler" som inte vissa andra har tror jag inte är så konstigt.
    Olika BM har säkert olika erfarenhet precis som någon sa här inne tidigare. Och Att man är "mer noga" med vissa förbud i Sverige tror jag beror bl a på att vi har en viss tilltro till "noll tolerans". Alltså jag kan mycket väl tänka mig att många säger att man absolut inte ska smaka alkohol just för att man inte vet till 10000% att inget händer med barnet. Medan jag tror att man i vissa länder tar "risken" och tycker det är helt ok för att man vet att den är så låg.
    Fattar ni skillnaden???
    Vi vill gärna veta helt säkert att absolut ingen risk finns alls för att man ska kunna släppa på förbuden. Men i många länder har man en mer avslappnad syn på detta med "om" det händer och så länge det handlar om väldigt låg procent av barnen som blir skadade så tycker man det är helt "normalt" och vill inte ge förbud.

Så tror jag ialalfall.
    Sedan beror ju vissa skillnader på olika kulturer och vad som anses nyttigt/onyttigt i olika kulturer också.

Jag tror man ska göra vad som känns bäst för en själv (och använda sitt sunda förnuft).

• sweetstreet

Hej Snartis o koko!

Jag tror det helt beror på vilken försäkring man har här. Alltså vilka saker och kontroller som "ingår".
    Känner en tjej som fick barn förra året och hon sprang visst på ultraljud typo stup i kvarten!
    Och hon gjorde tydligen flera sådana där 3D (eller vad det nu är) UL vilket jag tyckte verkade coolt! Så det hoppas jag man får göra. :)
    Om man nu någonsin blir gravid.... :(

• Snart så....

Arrhhhhh vad hungrig jag är *mutter* ska nog smita och ta en macka...
    Jag som klarat mig så bra i 2 dagar utan extra mellanmål men med frukt hmmm

• sweetstreet

Har ingen aning om kostnader. har inte alls kollat upp det. men detta brukar också bero på försäkringen. Vissa täcker "allt" men vissa får man nog betala lite för tror jag. Sådant som inte ingår i försäkringen brukar man få betala helt vilkt jag tror är svindyrt.
    Vi får väl se. Ska först försöka bli gravid. ;)

• sweetstreet

Haha Snartis!!! Gå du och ät något!
    Kul att du börjar känna dig bra igen!
    Och hoppas du hittar någonstans att göra NUPP.

Tror att man gör NUPP här på rutin. Vet inte om det kostar och om de har åldersgräns. men jag blir snart 34 så kasnke jag har passerat åldersgränsen ändå???

Nu ska jag till jobbet!

• nu är jag fruL

åhhhh vad jag vill att ALLA som kämpar ska bli gravida NUUUUUU!
    Jag vet ju hur jobbigt det är att kämpa och undra om det någonsin kommer fungera. usch vad jag lider med er tjejer. Önskar jag kunde göra något för att stötta er.

• nu är jag fruL

snartis
    den som ändå kunde ta en macka. Här finns det inte något glutenfritt på en mils radie
    jo frukt då men det mättar inte tillräckligt...

• Lapinette

Hmmm....ja det vore skoj om alla vi som försöker som kaniner kunde bli gravida "inom snar framtid" (LÄS - NU!!!!)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???