• A n n i s e n   25/8 - 2007

25 augusti 2007

Hej på er!

Även om några av oss redan hänger i tråden Augusti 2007 så tycker jag det kan vara roligt om vi som gifter oss den 25/8 nästa år kan skriva i en egen liten tråd också...
    ska bli kul att se hur många vi blir

Välkomna

• Svar på tråden 25 augusti 2007
  • ;o)

Häpp häpp - här är jag! Har efter mycket om o men bytt datum på vårt bröllop... Så nu hör jag hemma i denna tråden istället!

Vi ska gifta oss vid Rosariet i Jönköping och ha festen på Stockmakaren i Huskvarna.

Jag är sååå lycklig eftersom jag nu ääääntligen har hittat en (bra) präst som vill viga oss. Helt obegripligt för mig att det bara finns en (1) prälle i hela Smålands Jerusalem som vill viga oss utomhus. Men nu ska jag inte grotta i det mer, hädanefter kommer planerandet att flyta på smidigare än smidigast.

Ha en go helg alla 25/8:are!

• Zimsan

Här är en till, gifter oss 25/8 i Brämhults kyrka i Borås. Kyrkan är bokad och en lokal är prel.bokad. Har inte bestämt oss helt ännu. Vad betalar ni andra för brudklänningen?

• Malin johansson

Oj oj nu tycker jag att planeringen stått stilla för oss för länge. Vad planerar ni nu?? Trevlig helg o första advent

• puhs kusin

Vi har fortfarande inte bokat lokal men har 2 att titta på och antagligen en lokal till på g. Får se vad vi väljer. Annars har vi bestämt färgtema (vit/grön/silver) och börjat kika på olika menyer. Klart är att vi ska ha buffé. I grova drag vet vi hur vi vill ha det så jag känner att vi har gåott om tid att slipa på detaljerna.

Ps. Vi som inte skulle flytta har kanske förälskat oss i ett hus (bor i bostadsrätt/parhus nu). Ska nog gå på visningen nästa helg. Vad som är klart är att bröllopet blir av oavsett om vi flyttar eller ej.

• A n n i s e n   25/8 - 2007

Nu har vi kommit hem från vår weekend i Helsingborg. Var på Hellkes i går och provade ringar, så himla roligt!
    Det har klarnat endel och lutar starkt åt att jag väljer att kombinera rött och vitt guld, så jäkla snyggt helt enkelt
    Med det är ju en smaksak det där..Dessutom velar jag bara mellan två olika vigselringar nu

• PP07

Hej! Får man hänga med här? Vi gifter oss utanför Helsingborg 25/8!

• Noomi

Vad många vi börjar bli nu, kul!! :)

Nu har vi börjat tveka angående bröllopsresa igen, vi bokade aldrig Malaysia. Vi har så jäkla svårt för att bestämma oss, vart ska ni andra resa?

• PP07

Noomi, vi kommer nog åka till Thailand framåt hösten. Säkert kort . Vi kommer ha vår lillkille med oss, som kommer vara två år drygt när vi gifter oss, och Thailand passar både oss och honom perfekt!

• Noomi

PP07 - Ja, jag älskar Thailand, men eftersom jag redan varit där väljer vi något annat.
    Just nu står det mellan Franska Polynesien (som är Drömresan med stort D, men väldigt dyrt) och Mauritius.
    Vi är så jäkla veliga!

Annars funderar jag mest över buketten nu, velig där också.
    Får vara tacksam för att vi redan har bokat en del så att vi inte kan ändra oss om precis allting i alla fall. :D

• ;o)

Noomi - Såg att Malaysia var ett alternativ? Vill rekommendera Perhentian Islands utanför nordöstra kusten, strax nedanför gränsen till Thailand. Det var i och för sig några år sedan jag var där nu, men det var verkligen paradiset!

Svar på tråden 25 augusti 2007