• A n n i s e n   25/8 - 2007

25 augusti 2007

Hej på er!

Även om några av oss redan hänger i tråden Augusti 2007 så tycker jag det kan vara roligt om vi som gifter oss den 25/8 nästa år kan skriva i en egen liten tråd också...
    ska bli kul att se hur många vi blir

Välkomna

• Svar på tråden 25 augusti 2007
  • lillnalle

Ursäkta jag presenterade mig aldrig:) Jag e en stockholmstjej( sen 8 år) som kommer att bli Fru Malmgren i Degerfors i Värmland den 25 augusti 2007. Det ska bli SÅ jäkla kul:) Men det e mkt detaljer som ska till innan det blir ett kanonbröllop. Men egentligen så e det huvudsaken att man får en stor fest med sina nära och kära efter vigseln tycker jag. Vi bjuder nästan bara vänner och ett fåtal släktingar. Kommer attbjuda 70 st. Vigseln kommer att hållas på en herrgård utanför degerfors, utomhus vid vattnet. Det kommer bli helt UNDERBART:)
    Blev nyfiken på londons bröllopsmässor och affärer, har en kompis som bor där så det kanske blir en resa dit i vår:) Är det någon som vet bra affärer gällande skor och halsband?

• Malin johansson

Hej! Min blivande mn är med och planerar och tycker det mesta är skoj, bordsplaceringen blev dock för mycket för honom;) Så då fick hans syster hjälpa till lite. Men annars är han gärna med o säger sitt om både borsplacering och trycksaker. Är skönt tycker jag o roligt att han vill vara med. Hur långt har ni kommit med all planering. Vi ligger ganska bra till tycker jag. Kyrka o lokal är bokat. Fotograf, sminkös o frisör bokat. Vigselring ska vi beställa förhoppningsvis nästa vecka. Inbj. kort,plac kort o servetter är klara. Bordsplaceringen är klar. Så det känns som vi gjort ganska mycket:) Nästa vecka ska vi ringa cateringfirman o om två veckor ska jag med min syster, mamma o 3 svägerskor o titta på brudklänningar:) Ha det gott!

Min blivande är med i planeringen, vi går i genom tillsammans och han lämnar synpunkter, men jag har turen i att han tycket att det jag säger är bra :-
    Ber jag honom att göra vissa saker så gör han det gärna, men jag kan inte påstå att han är den drivande

Förresten välkommen hit lillnalle!!!

Vad mysigt det låter med en herrgård, har du ngn länk?

• lillnalle

Tack:) Måste bara berätta att min blivande godkände mitt förslag på inbjudningskort i går. Trodde inte han skulle tycka om pappret som vi ska använda eftersom det är rosa med rosor på samt att det blänker lite. Glömde även säga att det är doftpapper:) Var helt säker på att han skulle sucka och säga nej men INTE:) Nej han tyckte kombinationen av rosa, naturvitt och silver/grått var kanon! Jag e så överlycklig!!!

Herrgården som vi ska vara på är privatägd så det är mkt svårt att få fram bilder på den men den heter Ölsboda och ligger utanför Degerfors. Ligger otroligt fint vid vattnet:)

• lillnalle

Jag undrar lite hur man ska göra med klänningen. Jag har bara kollat på nätet än så länge men tänkte ta med 2:a tärnan och kolla runt i Stockholms affärer i veckan. Men så i går hittade jag en jättefin klänning som var till salu på nätet. Kostar nu 5000kr och nypris är 12000. Tycker verkligen att den klänningen är hur läcker som helst men tänker om man förhastar sig och hittar en bättre längre fram i vår? Hur har ni eller hur tänker ni göra med klänningen?

• lillnalle

Vilken slags brudbukett ska ni ha, vilka blommor och färger? Några bilder?
    Jag har nog tänkt mig en enkel bukett med rosor och hortensia i rosa och grönt runt om, bild på www.stephanberglund.se/ vad tycker ni?

• Noomi

Hej lillnalle och välkommen hit! Vad kul att din blivande man godkände inbjudningskorten. Vi har den turen att vi delar smak när det gäller design, färger osv men hade det varit så att min sambo inte hade kunnat tänka sig något så hade jag faktiskt avstått från vad det nu hade gällt. Jag kan snöa in på smådetaljer ibland, men i det långa loppet spelar det ju ingen roll, huvudsaken är ju att vi blir vigda till slut. Och det där med att ett bröllop ska vara pluttinuttit håller jag inte alls med om, haha! ;)
    Ska du över till London kan du passa på när National Wedding Show eller Designer Wedding Show är. Störst utbud på skor osv har ju varuhusen, Harrods, Selfridges, Harvey Nichols osv...

Buketten är tänkt att vara vinröd, cerise, rosa, grön och ev. lime.

Det där med klänning är svårt, jag har letat och kollat väldigt länge..har en klänning som jag på bild tycker är jätte vacker och ska titta på den och prova den i verkligheten om en månad. Gillar jag den kommer jag att beställa en sådan!!! Men vem vet kanske fastnar jag för någon annan när jag är på provningen. Har beställt tid då jag tänkte att det kunde vara bra och känna efter lite vad man trivs i

Svar på tråden 25 augusti 2007