• A n n i s e n   25/8 - 2007

25 augusti 2007

Hej på er!

Även om några av oss redan hänger i tråden Augusti 2007 så tycker jag det kan vara roligt om vi som gifter oss den 25/8 nästa år kan skriva i en egen liten tråd också...
    ska bli kul att se hur många vi blir

Välkomna

• Svar på tråden 25 augusti 2007

lillnalle

Vi har inte heller någon meny helt klart, vi har ju möjligtvis bestämt oss men vi ska inte provsmaka förrän senare i år...och då först får vi se vad det blir
    Vi tar förätt och varmrätt från catering och efterätten gör våra servitriser.

• lillnalle

Oki då får vi återkomma lite senare i vår:) Jag ska träffa kvinnan som ska hjälpa mig med maten i början av feb så då kanske jag vet lite mera:)

Ni som ska ha tärnor, vart handlar ni klänningarna eller ska ni få dem uppsydda?

Jag hade hoppats att det skulle finnas snygga klänningar i h&M,joseffssons, ellos, La redoute som passade, men icke..

Det får nog bli att beställa från USA..

• moimukulatt

Tänkte kolla på Hanna Morris i Halmstad..

Hur skall ni gör rent ekonomiskt med tärnanas klänning, och make-up och håruppsättning...??

• lillnalle

Angåemde tärnor...

Min syster och en av mina bästa vänner ha fått äran att få vara mina tärnor:) Reglerna är ju så att det är en ära att bli tillfrågad så egentligen ska man inte bekosta deras klädsel. Men om bruden vill ha en speciell klädsel så är det också så att hon får bekosta den åt tärnorna.
    Jag ska betala deras klänningar men inte håruppsättning eller makeup. Helt ok för dem:)

• moimukulatt

Ja... jag tänkte ta en disskussion med min tärna.. Vi vill gärna bestämma förgern på klänningen... men ja, vi får se hur vi hör.

Alltid intressant å höra hur andra löser det...
    KLänning kostar typ 2000:-, Smink 300:- Hår ca 600:-... Så frågan är hur man fördelar det.....

Ni som har mer ärn en tärnor har ni fler "gubbar" oxå??

• moimukulatt

ja... ni får ursäkta alla stavfel...
    Jag har alltid så himla bråttom när jag skriver och orkar aldrig läsa igenom texten innan jag skickar den....

Sorry

• lillnalle

Vi kommer att ge 1000kr per klänning (kostar inte mer än så i Degerfors). Vi kommer bara ha en bestman och han får ev betala själv

Jag har önskemål om färg och utseende på klänningarna, betalar därför, likaså blommorna. Håret får de står för själva, samt om de inte tänker sminka sig själva.

• Malin johansson

ÅÅÅ idag har jag "bokat tårtan" :) En punkt till att pricka av:)

Svar på tråden 25 augusti 2007