2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
Helmborn2B: Men i jämförelse med en Cavalier eller Jack Russell så är hon en klump Rottisar är så otroligt söta, skulle lätt kunna tänka mig en sån också
snitte ååå får jag låna i väntan på våran egen ;) vill med ha en nu
Vi ska möblera om i vardagsrummet idag och funderar på om vi ska ställa alla bokhyllor längs samma vägg. Det är 4 Billyhyllor i 3 olika höjder - 2 som är 60cm breda utan dörrar, 1 som är 80cm bred med glas dörrar och 1 låg som är 80cm bred med dörrar. Dessutom tänkte vi sätta dit det matchande cd-stället. Nu funderar jag bara på i vilken ordning jag ska ställa dom och om det verkligen kommer se bra ut med en hel vägg med bokhyllor. Nån idé eller tanke om det tjejer?
känner mig orolig vill gifta mig snart , vet att jag är fjantig och bör inte tänka så men men .
har frågat om bröllop nästa år snabbt pga min blivande har varit mycket sjuk ,började dåtänka vad händer med mig och barna ifall det skulle hända ågot med honom innan vi är gifta :( kom på att massor händer pga nu är vi ju bara sambon:(
hjälp tjejer att få mig att tänka på annat :(
MsNordqvist
En sak jag sett nu för tiden (1990-2006) är att man ska ha bokhyllorna så att dem kortaste ska vara i mitten o dem högre p ändarna så att det inte blir trappa utåt som man hade på 80talet. Tycker själv att det är snygg för då kan man ha lite dekorationer el grejer på mitten hyllorna som ett bord. Samt man får utrymme på väggen över dem korta hyllorna för ev en tavla :D Om man inte vill göra sönder väggen/väggarna mera hemma med hål så kan man alltid ha nån vas el dylikt som är höga och som "täcker" upp halva väggen...lite balans typ.
blivandefruandersson08
Har ni samboavtal? kanske e bra ifall att liksom. Sen tycker jag att ni kan åka iväg på en weekend eller bara för en dag och bara må bra för er själv så blir det lite romantik o grejs ändå...kanske ni kan titta på bröllopsdekorationer o sånt i en annan stad över dygnet bara. Eller testa ett hotel där ni ev vill ha bröllops natten sen ;) lite bubbelbad o sånt i en svit e alldrig fel! Tänk inte så mycket på det tråkiga men var mycket praktisk och romantisk :D kram
MsNordqvist - hur blev möbleringen?? Vi har tre bokhyllor på en vägg, fast med lite luft emellan, det är rätt bra, då blir det inte så "knökat" med böcker, som det hade blivit om vi satt ihop dem, för vi har jättemassa böcker (vill någon ha ett par???).. Jag var annars av åsikten att vi skulle ha allt "knökat", men inser att det nog ändå är snyggare med lite luftigare.. Men, har man inte bara böcker, så bör det ju ha ungefär samma effekt?!?!
blivandefruandersson08 - Usch! Jobbiga tankar, och svårt att sluta tänka jobbiga tankar när man väl börjat. Ett litet tips är ju att sysselsätta sig med något, sitter man bara still så blir det ju svårare att inte tänka.. Jag är inte så hemma på det juridiska, men någonting måste ni ju kunna göra i nuläget - förutom att gifta er - för att veta vad som gäller om det värsta skulle hända (vilket jag verkligen, verkligen, verkligen av hela mitt hjärta, inte händer)..
tack för uppmuntrande orden tjejer . tack för tipsen romantisk resa låter härligt :)
Alltså, min karl, han är SÅÅÅ långsam! Jag ville få vardagsrummet klart igår om jag så skulle vara uppe hela natten - men se nej, det gick minsann inte. Runt 21-tiden tyckte han att nu lägger vi ner och fortsätter imorgon! Jaja, det är ju bara att snällt vänta, jag orkar inte bära bokhyllor fram och tillbaka alldeles själv
Nu har han i alla fall BESTÄMT sig för att söka jobbet i Södertälje, så sen får vi väl se vad som händer. Känns lite spännande minst sagt
blivandefruandersson08: Tycker du ska försöka slappna av lite, bara för att han har varit sjuk mycket i höst så behöver det ju inte betyda att han faller ner död imorgon Hösten är ju trots allt en sjuk-period
Men med det inte sagt att jag inte förstår att du vill ha trygghet för dig själv och dina barn, men istället för att stressa på med bröllop - skriv ett samboavtal, ta ett djupt andetag och fortsätt lugnt och fint med bröllopsplaneringen
MsNordqvist:
vad roligt för er!!
när flyttar ni hit då?
jag har också hittat sååå fina lägenheter här i södertälje, bland annat en med två kakelugnar, den låg inne i centrum. jag blev helt kär! 1.1 miljoner tror jag dom skulle ha för den om jag inte minns fel. det är en 3:a.
jag vill också flytta till större NU!! vill ha ett ordentligt sovrum.. och jag vill få plats me ett gäng katter också. känner mej tom utan en kissekatt, har vuxit upp med massa katter.
hur går det med bröllopsplanerna allihopa? har ni kommit mer på vägen med det?
mina föräldrar ska sälja sitt hus nu till våren så vår ekonomi till bröllopet har plötsligt blivit bättre med deras hjälp. nu kan vi välja vilken meny vi vill :D fast vi funderar ändå på att köra på vegetarisk buffé av nått slag.. det borde väl inte bli så jättedyrt?
närmar sej förlovningarna för er? jag går själv på tå hela dagarna och väntar!! har naglarna målade och händerna fixade så att det blir fint ihop med ringen;) tror att jag är lite väl entusiastisk... hehe.
adam säger hela tiden att han inte har planerat nått speciellt alls. "men kläm fram med det då om det inte är nåt speciellt, så jag slipper vänta så himla länge" säger jag hela tiden till honom.
jaja, den som lever får se, (som han brukar svara tillbaka...)
InaHjärtarAdam: Lugn och fin nu, han måste söka och bli erbjuden platsen först och framförallt tacka ja
Jag har också sett den lägenheten - den är ju helt underbar! Jag viiill ha!
Jag tycker jag står rätt stilla med bröllopsplaneringen just nu, känns svårt att sätta igång på riktigt innan ringen sitter där på fingret