• Beach2007

*:•..•:*¨¨*:•.Beach2007•:*¨¨*:•..•:*¨

Härmed inleds en storsatsning i viktsamband. Målet är att vi ska tipsa, peppa och stötta varandra till 100%.
    Vilka vill vara med?
    Man skriver upp sin målvikt, senaste vägning och resultat, och självklart startvikt. Är ni med mig?

• Svar på tråden *:•..•:*¨¨*:•.Beach2007•:*¨¨*:•..•:*¨
  • äntligen på väg

Min veckorapport:

Startvikt: 61kg
    Målvikt: 57kg
    Nuvarande: 60kg (men jag ska ha mens och då väger jag alltid lite mer så jag kan tippa på att ett kilo till kommer försvinna när den är över)

Har fått in en bra rutin på träningen. Från att inte ha tränat alls så går jag nu på ett Spinning/fitnesspass, ett yogapass och ett mage/rumpa/lår pass samt minst en långpromenad. Med andra ord är jag ingen träningsnarkoman, men jag känner att det räcker för mig.

Har också tagit tag i kosten. Jag och maken lagar mat varannan dag och försöker planera för hela veckan på söndagkvällen. Försöker då i första hand laga viktväktarmat.

Sen måste jag erkänna en sak *skäms*. Jag väger mig på fredag morgon, men bara för att jag ska kunna gotta till det lite extra under helgen och sedan jobba bort det under veckan. Snacka om att lura sig själv

• Beach2007

har gått ner 1 kg sen i måndags (5 dagar). Trodde inte det kunde gå så snbbat för min del. Och detta trots att jag inte har tränat ett endaste dugg. Har dock höstlov näsa vecka. Så jag ska släpa mig till gymet och träna varje dag!:)

• minimusen

måndag-vägningsdag...

startvikt:58
    målvikt:54
    nuvarande vikt:57,5

hade hoppats att jag skulle lyckas bättre på en vecka... kanske går det bättre till nästa vecka!!??

• äntligen på väg

Hello beachgirls
    Hur går det för er?

Jag ligger kvar på samma vikt som förra veckan men, hör och häpna, jag har tappat 8cm runt midjan på tre veckor . Det beror självklart till stor del på att svullnaden från min IVF behandling börjat gå ner, men ändå! Jag har ju tränat och ätit bättre oxå (intalar mig själv att jag har samma vikt för att jag börjar få muskler men jag är inte helt övertygad).

Igår stod jag och mätte ut hur stor magen var förut precis som de gör i "du är vad du äter" och det kändes otroligt bra

• äntligen på väg

*puff*
    Hur går det för er?
    Jag väger mig i morgon, men jag har "fuskat" en hel del den här veckan så det blir nog tufft.

• Annelie75

Jag går på viktväktarna och har gått ner 10,7 kg på 10 veckor.
    Rekommenderas varmt!

• mulliga töisen

Halloj tjejer!

jag hänger gärna på den här tråden! vill väldigt gärna gå ner i vikt och tycker detta verkar vara ett bra sätt! Hoppas kunna bli motiverad utav alla andras fantastiska framgångar:)Själv tränar jag regelbundet men äter alldeles för mycket, vilket jag skall ta tag i nu, och ändra på! Vill verkligen komma i mina gamla jeans och få tillbaka drömfiguren!
    Lycka till allihopa!

Startvikt:84,6kg
    Målvikt:68kg

• missQ

OK jag hoppar in här!
    min startvikt var 60,4 kg och målvikt är 55,5.
    Mitt första mål är dock att äta frukost varje dag (slarvar fruktansvärt mycket med det) bli kvitt mitt sockersug och träna minst tre gånger i veckan.

Veckan som gick har jag varit och simmat 3 gånger, ätit frukost varje dag *duktig* och inte gått ner ett gram (än)

startvikt: 60,4
    målvikt: 55,5

• äntligen på väg

Va kul att det dykt upp nåra fler här! Välkomna

Min veckorapport är att jag ligger kvar på samma som förra veckan. Jag ska nog vara glad att jag inte gått upp i vikt. Har som sagt slarvat en del och igår toppade jag veckan med att både gå på hamburgerrestaurang OCH äta pizza . (Kan erkänna att jag vägde mig FÖRE gårdagens äventyr.)

• missQ

finns det några stockholmare här i tråden förresten?
    Jag är på jakt efter nånstans att träna i centrala stockholm där man inte behöver köpa årskort. Nån som har ett bra tips?

Svar på tråden *:•..•:*¨¨*:•.Beach2007•:*¨¨*:•..•:*¨