• viktualia

Nu har jag gjort det igen.......

.... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en ny tråd på samma tema som den gamla som just stängts av, av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......
  • mary81

och alla tapasbarer och champagnerier
    jag var där en hel sommaren 2005 och hittade alla guldställen..

• mary81

men smaken är som baken...

öööööööööhhhhhh STOR och DELAD

• mary81

nu fortsätter jag babbla om barca... jag trivdes nog som fisken i vattnet för vi hyrde en lägenhet på 250 kvm, från medeltiden typ.. det var den mest fantastiska lägenhet jag sett
    det var en konstnär som bodde där och han hade såå häftigt möblerat att man bara gick och njöt i lägenheten och drack cava och käkade tapas och kände sig som en drottning

• Snart så....

Majsan: bodde ungefär vid Picassomuseet och vi hittade allt det du just beskrev. Det var det som var bäst med Barcelona, inte alla berömda byggnader. PULSEN som staden hade.
    Fast måste säga att jag hade svårt med katalan, van vid "spanska".
    Sen åkte vi utanför staden ner till Sitges och besökte massa vingårdar=HELT UNDERBART!!

• Telemarkgrrl

Vi kom till Barcelona från Paris (via en vecka vid sydfranska kusten) och det var nog en felberäkning. Jag fullkomligt älskar Paris och då blir allt så fel i jämförelse.

Sen kom vi till Barcelona mitt under siestan och allt var totalt dött. Bodde på ett hyfsat hotell vid ...förlåt stavningen... Placa Urquinaona nära dom gotiska kvarteren.

Men jag saknade Seine och boulevarderna och utomhuskafeerna. Och på restaurangerna blev vi dåligt bemötta och ingen försökte ens prata engelska.

Men maten var god och La Pedrera var sjukt fint! Och Sagrada Familia var ju också sååååå häftigt.

Tur att smaken är som baken! Ni andra får gärna hata Paris så att jag får ha det i fred.

• mary81

Snartis- ja vi var också i sitges under en dag, det var jättemysigt att komma ifrån storstan lite. sen förstår jag att du störde dig på språket, du som kan spanska, själv kan jag bara säga uno cervesa por favor och vino tinto och vino blanco

Tellis- det är klart att du fick det intrycket när du just kom från din favvoplats.. kanske hade du tyckt annorlunda om du kommit från ett kallt och ganska stelt och tråkigt Sverige
    Tellis du och jag brukar ju dela rumpan, men kanske inte i detta fall

• Telemarkgrrl

Majs, eller också är det det vi gör just i det här fallet, vi har ena skinkan var typ.

• Snart så....

Majsan: tyvärr kan jag inte spanska, förstår det mesta men dålig på att prata. Övar aldrig här i Sverige :(
    Något jag ångrar sen många år tillbaka

• mary81

JAAAA Tellis det är klart att det är så

har inte varit i Paris, men dit SKA jag nån gång, men annars är mitt nästa resmål New York.. eller först nån smekmånad men sen NY.

• Snart så....

Ja bådeParis och Rom står på reselistan, hoppas vi hinner med något innan barn och bröllop

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......